Fikabesvikelser

En dadel fylld med karamelliserat ghee (recept: glöm ditt ghee pÄ spisen tills det Àr gyllene och smakar kola). Det Àr pÄ riktigt (nÄvÀl) att jag behöver hÀr i livet.

On topic sÄ gillar jag verkligen inte vispad grÀdde men det Àr ju sÀllan enda ingrediensen sÄ det brukar lösa sig medelst bortpetning.

(Jag har ocksĂ„ fĂ„tt jĂ€ttegoda raw semlor av en vĂ€n. De var 2,5 cm i diameter uppskattningsvis. Att baka goda raw bakverk krĂ€ver lika mycket teknik som att göra goda bakade bakverk, sĂ„ att jĂ€mföra random cafĂ©s oĂ€lskade ”vi mĂ„ste ha nĂ„t till veganerna-bollar” med vĂ€lgjorda raw eller sĂ€dfria bakverk Ă€r dömt att misslyckas tycker jag. SjĂ€lvklart fĂ„r en gilla eller ogilla vad en vill, men att inte gilla raw bakverk Ă€r lika generaliserat som att inte gilla grönsaker - vilket ju ocksĂ„ Ă€r vanligt.)

Allt som innehÄller dadlar, russin, kokosfett/mjölk/GrÀdde blir dessvÀrre automatiskt diskvalificerat.

En dadel fylld med karamelliserat ghee (recept: glöm ditt ghee pÄ spisen tills det Àr gyllene och smakar kola). Det Àr pÄ riktigt (nÄvÀl) att jag behöver hÀr i livet.

On topic sÄ gillar jag verkligen inte vispad grÀdde men det Àr ju sÀllan enda ingrediensen sÄ det brukar lösa sig medelst bortpetning.

(Jag har ocksĂ„ fĂ„tt jĂ€ttegoda raw semlor av en vĂ€n. De var 2,5 cm i diameter uppskattningsvis. Att baka goda raw bakverk krĂ€ver lika mycket teknik som att göra goda bakade bakverk, sĂ„ att jĂ€mföra random cafĂ©s oĂ€lskade ”vi mĂ„ste ha nĂ„t till veganerna-bollar” med vĂ€lgjorda raw eller sĂ€dfria bakverk Ă€r dömt att misslyckas tycker jag. SjĂ€lvklart fĂ„r en gilla eller ogilla vad en vill, men att inte gilla raw bakverk Ă€r lika generaliserat som att inte gilla grönsaker - vilket ju ocksĂ„ Ă€r vanligt.)

Jag har inget emot raw-bakverk i sig. Men en raw-semla Àr liksom ingen semla, vilket var huvudpoÀngen i varför jag skulle bli besviken.

(Mina inlÀgg Àr f ö skrivna med en skopa ironi.)

Det började sÄ bra men sen var du tvungen att ge dig pÄ kokos- och mjölkprodukter. DÀr hamnade du ocksÄ pÄ min svarta lista!

Jag gillar kokos pĂ„ chokladbollar, kĂ€rleksmums osv 😄
Men mjölk, fett, grĂ€dde ger en sĂ„ Ă€cklig hinna i munnen, smakar bara dĂ€vet och fett đŸ€ą

... och det var sÄ det hela började, nÀr den kriminella russinvÄgen sköljde över Sverige och lamslog fikapolisen. Inte ens saffransbullarna gick sÀkra.
Det ska vara russin i lussebullar, sÄdetsÄ :mad: Allra bÀst Àr om det bÄde Àr russin inblandade i degen och instoppade i snurrornas centrum. (Fellow russinkriminella: we ride at dawn!)

Bakar vi inte egna lussekatter köper vi dessa 😋😋😋
Helt fria frÄn russin.
Eftersom russin Ă€r vĂ€ldigt giftigt för katter och hundar vill vi absolut inte ha det hemma, sambon kan Ă€ta lussekatter med russin men det blir inget med det đŸ˜€
nedladdning.webp

Liknande trÄdar

Relationer Jag har en nĂ€ra anhörig, pensionerad sedan drygt tio Ă„r, som ibland har sĂ„ extremt hĂ„rda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om nÄgon kommer pÄ vem jag Àr sÄ snÀlla skriv det inte hÀr i trÄden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
TrÀning Eftersom jag har allmÀnt trÄkigt sÄ tÀnkte jag se till att fÄ igÄng en liten diskussion :devil: Lite nyfiken pÄ hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

• Dressyrsnack 17