Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nog egentligen lite likadan ,Jag har en bekant som skiljer på fika och gofika. Fullkomligt lurendrejeri, hen kan servera en ostmacka som "fika". Något onyttigt får man enbart om hen bjuder på gofika. Har försökt förklara att det är en tautologi, fika==gott men det går inte in
Med anledning av vissa tidigare inlägg.
Jag svarar inte för konsekvenserna om någon ska bjuda mig på semla och det är den här typen av missfoster jag blir serverad:
Visa bifogad fil 132759
I övrigt är det en solklar fikabesvikelse med citronsockerkaka/citronmuffins, köpt rulltårta eller mariekex, men i såna lägen kan jag åtminstone kontrollera mina känslor.
Ja men det vet ju alla redan! Messmör var nytt för mig.Nej, du ska ha osten på pepparkakan! Helst gräddost, men mögelost är också gott på.
Vad i hela friden?!Med anledning av vissa tidigare inlägg.
Jag svarar inte för konsekvenserna om någon ska bjuda mig på semla och det är den här typen av missfoster jag blir serverad:
Visa bifogad fil 132759
I övrigt är det en solklar fikabesvikelse med citronsockerkaka/citronmuffins, köpt rulltårta eller mariekex, men i såna lägen kan jag åtminstone kontrollera mina känslor.
Jag är nog egentligen lite likadan ,
I mina ögon,..så länge det är kaffe till är det fika. Så har matfika å gofika som kategorier när jag är med mina fika sällskap
Med anledning av vissa tidigare inlägg.
Visa bifogad fil 132759
Vad är ens det där
Alltså det lät ju gott om man googlar receptet, men bara som en liten nibble i så fall. Jag hoppas att den där inte var i fullstor semlestorlek?En "raw-semla". Eller satans spyboll.
Att kalla det där för semla är hädelse! Det får sannerligen inte kallas semla! Semla, en av våra bästa bakelser och man serverar en vad??? Jag hade blivit djupt besviken.Med anledning av vissa tidigare inlägg.
Visa bifogad fil 132759
Ledsen, tyckte inte ens det lät gott, hoppas ALDRIG bli bjuden på det!Alltså det lät ju gott om man googlar receptet, men bara som en liten nibble i så fall. Jag hoppas att den där inte var i fullstor semlestorlek?
Åh, köperulltårta med sylt glömde jag ju bort Serveras det gråter jag inombordsMed anledning av vissa tidigare inlägg.
Visa bifogad fil 132759
En massa nötter, dadlar, sirap och så lite vispad kokosgrädde med vanij liksom. Jag blev inte avskräckt.Ledsen, tyckte inte ens det lät gott, hoppas ALDRIG bli bjuden på det!
Exet - en gottegris av rang brukade säga att han gillade allt som var Sött gött och kladdigtGe mig däremot gärna allt med choklad, marsipan, kladd och klet tack. Och småkakor.
Så gott är inte nötter, dadlar är äckliga, sirap kanske ok, kokos är äckligt om det inte är i kokostoppar-endast, och vanilj gott. Kan bara vara äckligtEn massa nötter, dadlar, sirap och så lite vispad kokosgrädde med vanij liksom. Jag blev inte avskräckt.
Ja då förstår jag att det inte går hem, jag tycker om alla ingredienserna för sig.Så gott är inte nötter, dadlar är äckliga, sirap kanske ok, kokos är äckligt om det inte är i kokostoppar-endast, och vanilj gott. Kan bara vara äckligt
Jag är tvärtom och gillar småkakor bäst tror jag. Gillar inte att bli kladdig, wienerbröd är goda MEN smular så förfärligt, vaniljkrämen gillar jag dock. Men... småkakor av olika slag är nog det jag gillar bäst. Havrekakor!! MUMS!Exet - en gottegris av rang brukade säga att han gillade allt som var Sött gött och kladdigt