Fikabesvikelser

Jag har en bekant som skiljer på fika och gofika. Fullkomligt lurendrejeri, hen kan servera en ostmacka som "fika". Något onyttigt får man enbart om hen bjuder på gofika. Har försökt förklara att det är en tautologi, fika==gott men det går inte in 🥹
Jag är nog egentligen lite likadan :o,

I mina ögon,..så länge det är kaffe till är det fika. Så har matfika å gofika som kategorier när jag är med mina fika sällskap 😄

Med anledning av vissa tidigare inlägg.

Jag svarar inte för konsekvenserna om någon ska bjuda mig på semla och det är den här typen av missfoster jag blir serverad:

Visa bifogad fil 132759

I övrigt är det en solklar fikabesvikelse med citronsockerkaka/citronmuffins, köpt rulltårta eller mariekex, men i såna lägen kan jag åtminstone kontrollera mina känslor.

Vad är ens det där 🙀

Jag svarar inte för konsekvenserna om någon ska bjuda mig på semla och det är den här typen av missfoster jag blir serverad:

Visa bifogad fil 132759

I övrigt är det en solklar fikabesvikelse med citronsockerkaka/citronmuffins, köpt rulltårta eller mariekex, men i såna lägen kan jag åtminstone kontrollera mina känslor.
Vad i hela friden?! 😂

Visa bifogad fil 132759

Oj! Hade jag mött en sådan på fikabrickan hade jag blivit religiös och tackat Gud, Allah, Jahve, Brahma, Vishnu och Shiva för alla mina allergier.

Visa bifogad fil 132759

Att kalla det där för semla är hädelse! Det får sannerligen inte kallas semla! :arghh:Semla, en av våra bästa bakelser och man serverar en vad??? Jag hade blivit djupt besviken.

Visa bifogad fil 132759

Åh, köperulltårta med sylt glömde jag ju bort O_o Serveras det gråter jag inombords

Exet - en gottegris av rang brukade säga att han gillade allt som var Sött gött och kladdigt
:D
Jag är tvärtom och gillar småkakor bäst tror jag. Gillar inte att bli kladdig, wienerbröd är goda MEN smular så förfärligt, vaniljkrämen gillar jag dock. Men... småkakor av olika slag är nog det jag gillar bäst. Havrekakor!! MUMS!

Åh, köperulltårta... 😭 Jag läääängtar efter det! Har inte ätit det på många år, men det är alldeles för mycket att köpa bara till mig och ingen annan vill ha 😭

För att återgå till trådens ämne - mandelmassa/marsipan. Vadsomhelst med mandelmassa/marsipan :wtf:
Wienerbröd har jag inte tyckt om men lärt mig att äta ... tyvärr :cautious:
Kokos gillar jag inte heller.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar