Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaniljkräm, antar jag...Örk, vad är det? Bara namnet gör att jag hoppar tror jag
Mitten av wienerbröden.Örk, vad är det? Bara namnet gör att jag hoppar tror jag
Vaniljfyllning på typ wienerbröd eller i munkar osv.Örk, vad är det? Bara namnet gör att jag hoppar tror jag
Jag lovar att du hellre äter något jag köpt än något jag försökt baka!Köpekakor. Alla sorter
Köpekakor. Alla sorter
Jag har en bekant som skiljer på fika och gofika. Fullkomligt lurendrejeri, hen kan servera en ostmacka som "fika". Något onyttigt får man enbart om hen bjuder på gofika. Har försökt förklara att det är en tautologi, fika==gott men det går inte inHåller med om att ”nyttigt” fika är en styggelse. Fika äter man inte för att vara nyttig, fika äter man för att det är gott.
Jag tyckte alltid att det var jättemysigt att bli bjuden på limpmackor med ost hos mormor. När vi var barn skilde vi också på fika och gofika, det var två helt olika saker.Jag har en bekant som skiljer på fika och gofika. Fullkomligt lurendrejeri, hen kan servera en ostmacka som "fika". Något onyttigt får man enbart om hen bjuder på gofika. Har försökt förklara att det är en tautologi, fika==gott men det går inte in
Åh, men jag kan se att det funkar! Nästa gång jag köper pepparkakor ska jag prova. Lite otippat, typ som mariekex med ost.Nåt jag som barn tyckte var underbart men som nog få vuxna skulle acceptera.
Tant Klara i en granngård tyckte om barn, och vi gillade henne. Hon bjöd alltid på nåt. Inte sällan två runda pepparkakor med messmör mellan.
Åh, men jag kan se att det funkar! Nästa gång jag köper pepparkakor ska jag prova. Lite otippat, typ som mariekex med ost.