Jag tror han gör det ganska så enkelt för sig genom att skylla allt på dig. Det är bekvämt och behändigt. Tänk det finns en enda person att skylla allt på. Nämligen dig. Tom att han inte vill träffa sitt eget barn är ditt fel. Jättebra ju då behöver han inte ha dåligt samvete för det.
Det är så sant så. Han skyller tom på mig för att han numera går ut och festar även på vardagar
För egentligen vill han ju träffa sitt barn men det går inte pga dig. Då behöver han inte ta något ansvar för det heller.
Skall man hårdra det så är det så att du blev gravid för att du glömde ett p-piller. Alltså ditt fel.
Han tror ju att jag blivit gravid med flit.. Det är liksom det som är hela problemet enligt honom.
Men det är så enkelt att bara lämna över ett viktigt ansvar på någon annan och sen skylla allt på den personen om något går fel. Det är väldigt bekvämt. Då slipper man ta ansvar själv och man behöver inte städa upp efter sig heller.
Hade han velat träffa sin dotter så hade han gjort det. På samma sätt som han hittar på orsaker till att han inte kan träffa henne så hade han hittat möjligheter att träffa henne om han verkligen velat.
Som du skriver så hade han verkligen velat så hade han gjort det. Jag sa under graviditeten att om han vill träffa henne men inte mig så löser vi det.
Det är också därför jag tror att din kontakt med farmodern gör vare sig till eller från. Visst kan han bli sur och säga att nu vägrar jag träffa dottern pga att du kontaktade min mamma mot min önskan. Men hade det inte varit det så hade han hittat något annat som du gjort/sagt fel och som gjort att han inte kan träffa sin dotter pga dig.
Om jag spånar fritt..
Jag kontaktar farmodern och han kommer då skylla på det för att inte behöva träffa dottern för att jag gått emot hand vilja. Han har alltid och kommer troligtvis alltid hitta en "bra" ursäkt att inte vara delaktig.
Jag vet att jag inte kan påverka honom positivt men som flera skrivit kan jag inte heller göra det så mycket värre än det redan är. (Detta skulle hamnat längst ner under ditt sista stycke, orkar inte ändra. Skriver från mobilen..)
Jag tror att om han inte vill träffa dottern så kommer han inte göra det oavsett vad du gör/inte gör. Han kommer alltid hitta en anledning till att låta bli.