Den enda forceringen jag tycker skall ske är att Cocos inom överskådlig tid talar om för farmodern att det finns ett barnbarn. Detta i första hand för jag tror det är bäst för barnet oavsett hur farmodern tar emot nyheten.Självklart är det så men ingenting vinns genom att försöka forcera fram något i dagsläget.
@Cocos - jag skulle vänta med farmodern. Din dotter lär inte ställa frågor på ett bra tag och hon lider inte av att vara utan farmor det första året av sitt liv.
För övrigt så är inte jag heller någon blodsbandsivrare, jag hade tyckt att det varit gräsligt om min farmor hade tyckt bättre om mig än mina adopterade kusiner.
Fast det är ingen skillnad på om man är adopterad eller inte. Hade jag tex fått reda på att min pappa har en adopterad dotter så hade jag sett henne som min syster lika mycket som om vi varit biologiskt släkt.
En gång fick min mamma höra att "Du har det så bra som har riktiga barnbarn" (av en som "bara" hade adopterade barnbarn). Mamma vände bara och gick därifrån för annars hade hon klappat till kärringen.
Fruktansvärt!
Senast ändrad: