Farmen 2016

Jag håller så med Pernilla ang Ewonne, varför accepterar gruppen hennes usla beteende? Men det ska som vanligt bli intressant att se morgondagens program!

Kan bara instämma om Ewonne.
Och Hampus sen! I vanliga fall hade jag ansett att ett lag delar lika, men är det så viktigt så kaaanske det även borde gälla arbetet. Att sen storma iväg och försöka guilt-trippa folk, alltså... Hur gammal är mänskan? O_o

Linas blogg.... Gunvors blogg är det bara att googla, Gunvor Friberg. Enligt bloggarna så är Lina inte kompis med Gunvor och Sara-Marie och det står samma sak på Gunvors sida.
Nej, varför skulle de vara vänner när de så uppenbart inte "klickar"? Även om det inte är så illa som det framstår i tv.

Sörgården får jag inget grepp om riktigt.

Jag tycker det är lite kul med Anton, i varje fejd är det något han har i sin dagliga träning, så även rodden. ;) Men det har ju inte gått SÅ bra för honom ändå i fejderna. Vill dock också gärna se honom på farmen! Men inte så kul för Nina(? är det så hon heter?) att bli ensam kvar med Hampus kanske.
Tror det bli bättre om Anton lämnar dom faktiskt.

Undra vem som blir kämpe?? Hugger hon Pernilla i ryggen eller tar hon Sara-Marie??

Kämpe till tinget eller till grannfejden? Hon kan ju inte ta sig själv :p Jag undrar om hon inte tar Ewonne, fast risken är stor att Pernilla blir vald... Men jag tror nog att Pernilla kan klå henne, kanske inte i husförhöret. Sen är det Lina eller Camilla (Sofie). Men de kan också ta Pernilla. Vettitusan... Jag tror Sara-Marie och Pernilla har en plan :p
Till grannfejden tror jag Morgon.

Kämpe till tinget eller till grannfejden? Hon kan ju inte ta sig själv :p Jag undrar om hon inte tar Ewonne, fast risken är stor att Pernilla blir vald... Men jag tror nog att Pernilla kan klå henne, kanske inte i husförhöret. Sen är det Lina eller Camilla (Sofie). Men de kan också ta Pernilla. Vettitusan... Jag tror Sara-Marie och Pernilla har en plan :p
Till grannfejden tror jag Morgon.
Morgan måste det ju bli i grannfejden, han är ju starkast! Tror också att de har en plan och tänker bli kvar sist ;), Ewonne blir säkert förstekämpe, då får hon ju inte välja gren och torde därför kunna gå att slå ut. Hon går säkert i taket om hon blir vald, men har ju bäddat för det själv!
Tyckte sista (?) klippet med Lina var lite komiskt, såg ut som hon försökt apa efter Pernillas stil :D

Ja, det känns som att hon inte har NÅGRA gränser om/när hon exploderar! :wtf:
Eller så är det bara så att hon är stor i käften....:p

Jag tror hon är stor i käften. Det låter värre än vad det är. Hon har ju ingen respekt för folk som inte tycker likadant som henne...

HUR kan det vara ok att Ewonne går runt och hotar alla med stryk? :mad: Håller med om att hon inte verkar vara den som skulle göra verklighet av sina hot (som Ros-Marie i förra säsongen :nailbiting:) men ändå, så gör man bara inte! Vilket otroligt fult och omoget beteende.

Angående öldramat på Sörgården tycker jag det var fult gjort av Anton. Man kan ju diskutera saken innan man roffar åt sig belöningen på det sättet. Jag hade också antagit att man skulle dela lika.

Och så tycker jag dom dragit häxgrejen lite väl långt i det här laget.. :p Typ släpp det nu bara.

Alltså, Ewonne skrämmer mig! :nailbiting:

Mig med. Visst, det känns som om hon skäller värre än hon bits, men ändå. Inte okej. Tycker 1) Morgan ska bli vald till grannfejden, 2) att Anton ska till Farmen oavsett vem som vinner där (kan faktiskt förstå hans agerande med ölen just för att hampus bara slöar, hade annars inte varit okej) och 3) att ewonne får packa sina väskor och åka hem vid tinget.

Jag tror SM väljer ett hot, så om tjej antingen Lina eller Camilla. Denne väljer förmodligen Pernilla till andrekämpe. Resultat - antingen blir SM av med ett hot, eller så har hon hyfsat stor chans att bli storbonde en vecka till.

Att Ewonne är kvar trots sitt beteende tror jag för övrigt beror på dels att somliga velat åka hem och då blivit valda (läs: Ali) och dels att de som faktiskt blivit valda tenderat att vara hot (nej jag tror inte ett dugg på att Morgan blev förstekämpe pga svett :p). Ewonne må hota folk till höger och vänster men hon är mer jobbig än ett hot när det kommer till att ta sig till en finalplats.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus... 2
Svar
24
· Visningar
964
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 190
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka