Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

KL
A-K växte i mina ögon efter dagens avsnitt.
Jag har nog missbedömt henne, eller så har hon ändrat sig.

Meeen, hur tusan hittar man TV4 play???????

Nåja, får väl vänta tills i morgon och se reprisen:(

AK taggade henne och Sören i ett inlägg någonstans i en farmengrupp. Kan mycket väl varit så att Kalle var med där också, hittade i alla fall hans FB samtidigt.

KL
A-K växte i mina ögon efter dagens avsnitt.
Jag har nog missbedömt henne, eller så har hon ändrat sig.

Mja, enligt förhandstitten på morgondagens avsnitt så tror jag inte att hon har ändrat sig ett skvatt.
Hon tyckte väl bara att Maria var lite för rabiat och behövde lugna ner sig.

Tydligen så tröttnar storbonden på allt tjafs idag och säger ifrån.

Sen kan jag tycka att det var lite onödigt att slakta kaninen. Inte för att jag har något emot slakt men det var nog ett och annat barn som blev ledsen framför tv igår.

Jag ser ingen skillnad på att det slaktas gris, får eller kanin i tv-rutan. Däremot kan de ju varna för att slaktscener förekommer så kan var och en avgöra om de vill titta eller inte.

Jag ser ingen skillnad på att det slaktas gris, får eller kanin i tv-rutan. Däremot kan de ju varna för att slaktscener förekommer så kan var och en avgöra om de vill titta eller inte.

Fast det gör de ju innan programmet.

Igår var det lite makabert med kaninhuvudet i o för sig... lite onödigt.
Annars sköts ju slakten rätt bra.

Absolut inte jag heller. Men jag tänker på alla barn som har en kanin som husdjur hemma.

Jag tycker inte att farmen är något program för barn överhuvudtaget.

Helt klart fattas det en varning, men hela programet visar ju en verklighet på alla plan och slakten tycker jag inte alls ska förskönas på något vis, det är så det ser ut.

För mig känns det bättre med gårdsslaktade djur i liten skala än masslakt på slakterier
eller stora anläggningar med produktionsdjur.
Viktigt tror jag också är att alla får veta hur det går till..det är långt ifrån alla som verkar veta
hur det ligger till eller vars produkterna kommer ifrån som man äter. För mig är den kunskapen viktig, inte minst
till respekt för djuren.

Senast ändrad:

Fast det gör de ju innan programmet.

Igår var det lite makabert med kaninhuvudet i o för sig... lite onödigt.
Annars sköts ju slakten rätt bra.

Jag såg inte början igår så jag missade det. Och eftersom de nu varnat så ser jag inget problem med något av det. Tycker inte det är makabert heller, det är ju en del av avlivandet och slakten av djuret. Men det är ju min fullt personliga åsikt. :)

Absolut inte jag heller. Men jag tänker på alla barn som har en kanin som husdjur hemma.

Det är lika bra att de lär sig från början att det kött man äter faktiskt har varit individer, och inte nåt som bara finns i lådor i affären?

Jag tycker inte att farmen är något program för barn överhuvudtaget.

Näe, är man orolig för hur barnen ska påverkas av Farmen så pågår det bra mycket värre saker än kaninslakt där. Könsord, mobbing, respektlöshet gentemot andra människor och falskspel till exempel.

Jag såg inte början igår så jag missade det. Och eftersom de nu varnat så ser jag inget problem med något av det. Tycker inte det är makabert heller, det är ju en del av avlivandet och slakten av djuret. Men det är ju min fullt personliga åsikt. :)

Fast just dingelidonga med ett kaninhuvud kändes som lite överkurs...

Näe, är man orolig för hur barnen ska påverkas av Farmen så pågår det bra mycket värre saker än kaninslakt där. Könsord, mobbing, respektlöshet gentemot andra människor och falskspel till exempel.

Precis som på vilken skola som helst. ;)

Man ska inte skydda barn mot verkligenheten.

Fast så uppfattade inte jag det hela. Jag uppfattade det mest som att han var övertydlig mot AK när han förklarade varför djuret inte längre av uppenbara skäl kunde leva och ha ont.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010