Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Kul att få rida där på en häst som du har fött upp själv och allt!:)
(Om jag inte minns fel?)

Dag två brukar vara ett ganska rejält snäpp vassare än dag ett...

Grattis till nollan i första kvalet! :) Som sagt tur måste man ha ibland ;)

*halvknapp*

Här är filmen på vår runda nere i Flyinge, vi hade tyvärr inte lika mkt tur :meh:

http://www.youtube.com/watch?v=Hs-wS8YwrbU&feature=youtu.be

Ingen dålig runda igentligen. Tvärtom kändes hon mkt finare än på länge! Men hon va nästan för taggad, där av petet på 2:an och till 3:an tappade jag koncentrationen helt. Flöt på bra resten av rundan förutom till 6:an då vi kom i botten. Svängen till sista kombi. visste vi va svår, tappade lite galopp där och så petade hon inhoppet. Valde att inte åka ner på Torsdagen för att spara på henne. Hon har varit skadad då hon fastnade i staketet 3v innan och vi visste inte ens om vi skulle komma till start. Och jag har varit dålig, med en envis förkylning och en hosta som hållit mig vaken om nätterna så har inte kunnat sova ut, därav lite koncentrationssvårigheter. Men är nöjd ändå och nu blir det till att försöka kvala till FHS och 6-års nästa år :)
(kopierat från YT)

Senast ändrad:

Det är inte så upphetsande egentligen... haha jag står på banan i Kungsbacka i 140 och lyfter upp ett rött räcke som du rivit i en lång grå dunkappa.

Haha, jag förstår! Blev först så fundersam för jag har aldrig tävlat i Kungsbacka, men sen kom jag ihåg att min häst har det och att jag har lite filmer därifrån. Dååå förstår jag!

Tack! :)

Förstår att du skippade torsdagen, känns kanske inte så lönt att åka dit bara för att rida tröstklassen. Jag kan förstå om man har stallat upp och fixat boende där, då kan man väl lika gärna hoppa en runda till och få lite valuta för alla tusenlappar det kostar (tänker speciellt på den stackars tjejen från typ Skövde vars häst stannade ut sig på andra hindret, DEN hade jag absolut ridit tröstklassen på!), men i din sits finns det inte mycket mening med det.

Funkar inte nu heller. Skulle gissa att filmen inte är offentlig, alltså att tex bara dina vänner kan se filmen eller att man måste vara inloggad.

"Materialet är inte tillgängligt för tillfället.

Sidan du söker kan inte visas för tillfället. Den kan vara tillfälligt inaktiv, länken du klickade på kan vara inaktuell eller så har du inte tillåtelse att besöka sidan."

Så står det :)

Funkar inte nu heller. Skulle gissa att filmen inte är offentlig, alltså att tex bara dina vänner kan se filmen eller att man måste vara inloggad.

"Materialet är inte tillgängligt för tillfället.

Sidan du söker kan inte visas för tillfället. Den kan vara tillfälligt inaktiv, länken du klickade på kan vara inaktuell eller så har du inte tillåtelse att besöka sidan."

Så står det :)

fasen vad konstigt.....jag har gjort klippet offentligt

Nej, det va lite så jag tänkte. Hon kändes ju riktigt fin för övrigt, bara det att hon va lite väl taggad. Sen kände jag mig inte särskillt kry heller så då valde jag att avstå.
Ja, i den sitsen så hade jag absolut åkt ner igen! Bara för att få komma runt banan sas :p

Jag fick den till att funka :)

Såg ut att hoppa riktigt trevligt med runda fina språng :d Men tyckte den såg lite "tanig" ut, men är kanske inte så konstigt med tanke på att han nästan precis kommit igång efter så långt uppehåll ;)

Nja, är inte jag som äger henne. Hon som äger henne är lite i valet och kvalet. Tanken när jag började rida henne var att hon skulle säljas om inte jag ville köpa henne. Men ägaren vill så gärna ha ett föl efter henne :p Så får hon ett bra bud så säljer hon annars försöker vi kvala till FHS och ev betäcka henne nästa år.

Jag fick den till att funka :)

Såg ut att hoppa riktigt trevligt med runda fina språng :d Men tyckte den såg lite "tanig" ut, men är kanske inte så konstigt med tanke på att han nästan precis kommit igång efter så långt uppehåll ;)

Ryttaren tyckte han fick en fantastisk känsla också i hoppningen :)

Att han är tanig det håller jag med om till 100%, det jobbar vi på nu. Han var jättetunn när vi fick hit honom. Jag har köpt hösilage med supervärden ( 75 i protein) så hoppas att han lägger på sig o musklar sig snabbt ;) men man måste ju börja nånstans...

Förhoppningsvis så ser han ännu bättre ut på Grevagården om 2½ vecka, då är nästa tävling :nailbiting:

KL

Har aldrig lagt upp hoppfilm här men någon gång skall det vara den första! :D Jag och min häst Justica, kallas Jatsi till vardags, var iväg på våran andra clear round tillsammans, hon är född 91 och under de senaste fyra åren inte blivit riden så mycket då hon fått föl och gått lit sporadiskt. Jag köpte henne i våras, vi rider mest dressyr och uteritter men tycker det är kul att hoppa för omväxlings skull :D Hon har tävlat upp till 120 och är utbildad msv. dressyr. Hela 70 cm hoppade vi, jag har under en längre period varit hopprädd, men nu tycker jag det är ganska njutbart i vart fall att komma ut och "flyga lite..." Lite missbedömning på sista hindret...

Konstruktiv kritik mottages tacksamt :D

http://www.youtube.com/watch?v=5je7Pam56xE

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 462
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 943
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka