Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Den senaste veckan sammanfattad på knappt 3 minuter... varit en mycket lärorik vecka och vi har för första gången hoppat på gräs och för första gången tagit oss över vattenhinder.
Gårddagens 120, tränarn som kommenterar i bakgrunden http://youtu.be/nEMH-cB2rjc
Inte helt nöjd, tappar helt avståndet på den gråa oxern och kände mig missnöjd med hela ritten så jag ville utgå då =P
Tappade helt ridningen till 3an och han blir otroligt upprörd när han stannar, det går emot hans egen natur. Men sedan lyckas jag få ihop honom igen och rider felfritt resten!
Vår bästa runda i 120 hittills!
Han är stor och det är massor att rida ihop och hålla ihop på hinder, samtidigt som han är känslig...
Red två 120 igår, den första med ett förargligt nedslag då jag inte fick igenom halvhalten ordentligt och den andra felfri Nu tillber jag högre makter för att vi ska sätta en nolla till så vi kommer med till Flyinge!
Haha ja jag skrattade gott när jag tittade på filmen och hör tränarn säger i fullt allvarlig ton
"Vafan håller hon på med!?" "Hon tänkte bergis gå ut!"
Här är min nya pålle, han har inte hoppat ordentligt på 9 år, startat 1,50 med plac då och sen vet vi inte riktigt vad som hände. vi har nyligen köpt honom och tänkte få igång honom igen, får se hur det går. Hoppa kan han iallafall
Duna och jag på tävling idag, hästen hoppade superfint men jag red inte därefter så fick en utbrytning på 5an då jag inte fick till svängen och sen dök mitt hjärnspöke kallat kombination upp så blev uteslutna men är ändå fantastiskt nöjd med min fina häst idag. Även om det finns mycket att rätta till och jag tappade ridningen helt efter 4an så är det först i år vi har börjat tävla på riktigt så det finns mycket att lära och ser det ändå som ett steg i rätt riktning
Dressyrträningen har gett resultat! Loppan va superfin på helgens tävling i Vinslöv! Blev 1 ner i 120 och 1ner + 1 tidsfel i henne debut i 125 Känslan va otrolig, fick ett väldigt bra flyt, hästen hoppade fantastiskt och jag red för en gångs skull ordentligt i båda klasserna. Även om det blev helknas till första kombi. i 125 så släppte jag det och red vettigt även efter
Då har vi uppgraderat oss lite sen förra helgen här ovan och kom idag runt 1m på 4 fel vilket känns helt okej Vissa hinder var lite läskiga och ibland kom vi lite nära men utifrån vart vi står som ekipage just nu är jag väldigt nöjd med dagen!
Lite komiskt att den river det hindret ni kom bäst på (av vad man ser på filmen) Jag tycker det ser lite obehagligt ut när den drar iväg och kommer i botten så pass mycket, gär den alltid så? Tror det kan bli en riktigt fräck häst när ni bara är överens om tempo och avstånd!
Tack! Haha ja det är lite komiskt Nej det brukar vara lite bättre flyt och inte så mycket i botten men blev lite av och på läge då hon var ganska spänd och tittig igår samtidigt som hon ligger på, vilket hon i och för sig ofta gör men brukar ändå komma till bra avsprångspunkter. Men vi har just börjat komma ut lite mer på tävlingar i år efter ett långt uppehåll så vi hittar nog snart tillbaka till varandra igen
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hundavel & Ras Jag tror egentligen inte jag är en sschnauzermänniska (telefonen försöker skriva schnitzel). Men samtidigt framstår det som ett rimligt...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.