Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Inte så illa ändå för att va debut :) Ni är ju fina som alltid ;)

Men tycker inte han ser tillfreds ut. Går emot handen ganska ofta när du tar i honom och får inte igenom förhållningen, där av rivet på nr 1 (ser det ut som iaf). Lite taskig början men ser klart bättre ut i slutet :d Han hoppar riktigt fint imellanåt!

Hoppas du hinner kvala honom (om du tänkt det :p)

Munnen jobbar vi ständigt med, och detta är ingenting jämfört med i våras!
Njäe, enda stället jag inte fick igenom förhållningen direkt var in i kombinationen? Rivningen kom för att jag tappade trycket när vi fick backläge.
Ja, vi kom liksom inte igång riktigt förrän efter 4:an, men sedan gick det som på räls tycker jag själv!

kl

Smyger runt här inne och tittar på era fina hopphästar emellanåt och tänkte presentera min 3-åring. Hon har bestämt att hon ska vara hopphäst och inte en sån där töntig dressyrhäst som bara kan sprattla fint med benen... ;)

Stammen är Rosevelt-Ragazzo-Jaguar
Längre bak på mödernet finns en hel del hopp och bakom pappan finns bla Argentan (far till Argentinus).
Om hon inte betäcks nästa år så kommer hon mest troligt att matchas mot championatet (med annan pilot än hopprädda mig på ryggen ;)).

Här är en film från löshoppningen på 3-årstestet
http://youtu.be/tlTZIaK9EwY

Din grå är så frään!
De ser lite tungt och vingligt ut emellanåt men hindren ser ju ut som galoppbommar, kliver över hur lätt som helst. Sjukt snygg! :d

Det tar sig!
Ser ut som kaninhoppningshinder när ni hoppar, plättlätt ju :p

Grattis :D

Stort grattis till kvalet! :D Jag tycker det är stor skillnad till det bättre på er som ekipage, kul att se! Bra jobbat!

Grattis till kvalet!

Håller med de andra, hade det inte stått hur högt det var så hade jag gissat på 90cm, han (?) kliver ju bara över :D

Prallan och Heulwen: Tack så mycket, hon är en riktig liten sötnöt :D

Tack! Ja, hon är som sagt väldigt stor och med ganska mycket egen vilja så när jag inte balanserar upp henne ordentligt blir hon lite vinglig och ligger gärna på bettet ganska mycket, sen att jag bara red med höger sporre gjorde inte saken bättre :p Glömde ta på den andra då den inte låg på samma ställe O_o Men hon är en riktig kämpe min lilla Loppa :love:

Bison, Aprilia & Aida: Tack så jättemycket! Roligt att ni tycker det blir bättre och bättre! Haha och ja, hinderna känns väldigt små när man sitter på henne. Hon har inte ens börjat ta i ännu :D

Hon ser mycket mer ridbar ut nu än sist jag såg film på henne. Är ju fortfarande lite att jobba med för att kunna komma bort från handen, men som sagt, ni är defenitivt på rätt väg! :D Och stort grattis till kvalet!!

Kl
"Min" 4-åring har fått komma ut i världen och blivit ett steg närmare vuxen! Detta är andra gången vi åker iväg. Innan har vi varken tränat eller varit bland andra hästar (tränade i grupp första gången vi var iväg). Hemma har vi jobbat mycket på grundridningen och endel småhinder. Så det är första gången han hoppar lite mer riktiga hinder också. Men han är så himla cool och bara finner sig i allt. Vi var osäkra på om han skulle "bli klar" till kvalitén men iom att han tar allt så bra så fick han bli anmäld :D

http://www.youtube.com/watch?v=iutuwEfCYuY

Ser himla enklet och okomplicerat ut :)

kl
Jag och Kakan har varit på hoppträning. Pga tandläkarbesök fick vi rida på hack vilket ingen av oss trivs med.
Han tuffade på och gjorde sitt jobb. Han blir starkare och starkare även om vi har långt kvar. Jag måste sluta lägga mig på magen och tro att jag hjälper, våga använda mina ben och rida mer mer buren hand.

http://www.youtube.com/watch?v=b88SdxnSKBI&feature=youtu.be

Tack! :D

Bison: Tack :) Ja han är himla trevlig och ger en bra ridkänsla :)

*knapp*

Korsgaloppernas okrönte mästare gjorde sin tredje och fjärde start i 120 igår. I första klassen stöttade jag för dåligt i kombinationen, han hoppar gärna lite för högt-kort så det blir långt till B så jag måste hålla kvar honom lite i handen och ge honom stöd där. Sedan lade jag honom lite väl tight på en oxer så att han inte räckte över med bak. I övrigt är jag nöjd med rundan, förutom korsgaloppen.
Andra klassen har jag inte så mycket att säga om... Rider jag rätt så nollar hästen!

http://youtu.be/1dz2G_4zRwE
http://youtu.be/yF5cC7iuJT8

Grattis till nollan! :) Hur blev det med championatet? Försöker ni kvala eller tyckte du det blev för tajt? :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 943
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka