Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Jadå ;) C ser mycket bättre ut på foto än min surmärr, hon slickar alltid öronen bakåt och spretar med frambenen när hon hoppar :meh:

Det håller jag med om! Har jag bara mamma med mig så får hon filma hellre än fota. Men denna gången hade jag tur att jag fick både foton och film :d

Så pass?! :D Hon har ju alltid öronen framåt mot hindret men precis när hon stampar av så lägger hon dom slickat bakåt :cautious:

Ni verkar passa så himla bra! Jätte fina ihop:D

Det enda jag "hade kunnat önska" är att din fina Kaka hade sökt sig lite mer framåt/nedåt över bommarna och att du hade blivit lite mer avslappnad i axlarna/armarna. Tycker det ser jätte bra ut! Du är mjuk och fin i din ridning. Sen är ni ju faktiskt fortfarande hyfsat nya med varandra också :)

Fräck häst:D Tycker ni ser ut att passa jättebra . Du rider mjukt och hästen ser ut att tycka det är roligt.

Ni är så fina :)

Men hade velat att du rätade lite mer på dig och böjde lite mer på armbågarna så handen kom upp liite. Du ser ut att bli lite låst i armarna när du har dom där nere. Annars är ni superfin som vanligt :d

Tycker du rider riktigt fint, men det är ett fux sto du har va? :D Hon ser ut att ha lite egen vilja iaf :p

Va på meeting i helgen och det va första gången min polle sov borta. Trodde hon skulle va lite orolig eller nåt men hon va stencool :D Tur va väl det för energin behövde hon på tävlingsbanan.
Hoppade 110 & 120 på fredagen, 115 på lördagen och 120 på söndagen.
Hon nollade 110 & 115cm och i söndagens fick vi 2 pet, tror hon va lite trött. I fredagens 120cm blev det inte alls som vi tänkt oss.
Vi ligger stort på oxern in hon tvekar men hoppar ändå och landar mitt i hindret och stannar som tur är på B-hindret. Hon slog sig nog lite då hon stannar 1 gång till innan hon kravlar sig över. Så 16 fel bara på komb. och 2 nerslag på det och vi blev uteslutna pga för många hinderfel.
Hon hoppade iaf väldigt fint på alla dom andra hindrena och vi tar det som en lärdom helt enkelt :)

Fredagens klasser:
110cm
https://www.youtube.com/watch?v=o4gn9ujsFP4
120cm
https://www.youtube.com/watch?v=6gv07bQyvZM

Lördagens 115cm
https://www.youtube.com/watch?v=2XDA4lLoDQw

Söndagens 120cm
https://www.youtube.com/watch?v=9OkZyU5pCuo

+ er andra

Tack för snälla och och konstruktiv kritik, tar till mig allt :)

Har haft honom i tre månader nu. Han var ju knappt riden på bana alls innan. Först nu vi har börjat hoppa i galopp, innan har han blivit lång och flack och hoppat rakt igenom hindren. Nu börjar styrkan komma och han tycker det är riktigt roligt :)
Vi skyndar långsamt, viktigaste är att ha roligt!

Olympus > Ser väldigt enkelt ut även om hästen har lite humör :)

Minusgrader> Ni är lika fina som alltid!

Ursäkta TS för lite trådkapning :p

Här är reglerna gällande bett:

"Betsling: Enbart tränsbett, 2- eller 3-delat, med rörliga eller fasta ringar där tygeln är fäst i ringen är tillåtet. Parerstänger och D-ringar är tillåtet Bettet kan vara i metall, gummi eller syntetmaterial. Tungsticka är ej tillåtet."

:);)

Det är inte som det var förr då man var tvungen att kvala på vanligt tränsbett oxå? Räcker det alltså att man rider finalen på tränsbett?

Tack Fio! :)

Inte en aning, jag har inte hittat någonting om hur det är just i kvalen. Men som du ser i dessa senaste filmerna så rider jag henne med vanligt 3-delat gummibett, och jag hoppas ju på några nollor till innan finalen ;)

Jag tänkte på det, hur ska dom kunna veta att man kvalat på vanligt isf? Nu går man ju inte till någon domare längre och får pappret påskrivet.

Nä precis.. nu kan ju inte en kotte veta vilken betsling man kvalade på... säkert därför det kanske är valfritt i kvalen?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 432
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 941
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka