Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Min häst var ute på sin andra 110 förra helgen. Vi var där både lördag och söndag. Det var första gången på gräs. Det var riktigt blött och geggigt då det regnat mycket i veckan samt regnade hela natten till söndagen.

På lördagen så var han lite försiktig i första klassen på de första hinderna och fick med sig ett pet. I andra gick han felfri grunden men fick mjölksyra av det tunga underlaget och petade i omhoppningen. Kom på första utanför placering.

Hade inte stora förhoppningar till söndagen, då banan var tyngre och blötare, men tji fick jag, gul rosett med hem :D

http://youtu.be/s8wQcz6I8kM

Inte den bästa rundan, men man får göra det bästa av situationen och lära sig av misstagen och försöka igen.

Har haft lite svackor i hoppningen och han var lite seg. När han är pigg är det riktigt roligt att rida honom. Det är en ridskolehäst, äger ingen egen än.

Platon - Pay & Jump 80cm

Vad duktig hon va, din lillasyster :) Hon är inte så van vid att hästen hoppar lite större va? Såg hon kom lite ur balans efter hindret :D

Va på Österlen i Lördags och hoppade 115 & 120cm med min kuse, och hon skötte sig exemplariskt! Det resulterade i 2 nollor och nu behövs det bara 1 nolla till sen är vi kvalade till 5-års! :banana:

Fick till ett väldigt bra flyt i 115cm. Men i 120cm så red jag som en kratta, även om det inte syns så mycket på filmen. Men satt och backade henne hela tiden, hur svårt ska det va liksom att släppa handbromsen? :banghead: Men tur man har en bra, positiv polle som reder ut det trots pilotens urkassa ridning.
(Ser ni att jag kortat stigläderna? Hela 2 hål åkte dom upp :D)

115cm
http://www.youtube.com/watch?v=Ds1UIZqZXTc&feature=share

120cm
http://www.youtube.com/watch?v=nTgLMllFMa4&feature=share

Ja lite skillnad på hästarna va det allt :p Men som sagt, jag tycker hon redde ut det väldigt bra :)

+LillaGeisha;
Ja Lillesyrran har bra känsla! Dock har sotet hon rider på väldigt mycket åsikter och kan lätt stanna om det inte blir perfekt så hoppningen har hon lagt åt sidan för ett tag... Självförtroendet fick sig en törn...
Min häst är hennes hästs motsvarighet, han hoppar i alla lägen och vill alltid göra rätt. Han är otroligt förlåtande och blir det knas på ett ställe kämpar han vidare till nästa utan att bli sur eller kasta in handduken...
Så hon får skaffa sig lite självförtroende på honomm =)

Grattis till nollorna!!

Du vet att du inte får rida med annat än tränsbett, med lösa ringar och max tredelat på 5års?

=)

Tack! :)

Jadå, så försöker mer och mer gå över till tränsbett. Men tills hon fått upp styrkan ordentligt så får det bli pelham på tävling ;)

Grattis till andra nollan! Får se om jag hinner kvala min... nästa tävling blir det debut i 120 iaf. Min slav för dagen tog några bilder på dig i 115, tyvärr fick jag med mig fel objektiv så de är inte så inzoomade. Ska jag lägga dem i bildtråden?

Tack! :) Det hinner ni nog, går han lika stabilt i 120cm som han gjorde i 115cm i lördags så blir det ju piece of cake! Åh det får du jättegärna göra! Min slav tog bilder på dig också :D Ska jag lägga upp dom också?

Senast ändrad:

Ursäkta TS för lite trådkapning :p

Här är reglerna gällande bett:

"Betsling: Enbart tränsbett, 2- eller 3-delat, med rörliga eller fasta ringar där tygeln är fäst i ringen är tillåtet. Parerstänger och D-ringar är tillåtet Bettet kan vara i metall, gummi eller syntetmaterial. Tungsticka är ej tillåtet."

:);)

Nu klistrade ju Minusgrader in texten men jo jag har kollat ordentligt och surar över att jag inte får ha baucher som min trivs allra bäst på :(

Bara jag rider ordentligt så... :meh:

Gärna det! :) Såhär i efterhand hade jag hellre haft film än bilder, skulle sååå gärna vilja se om känslan matchar hur det verkligen såg ut :D

Ursäkta TS för lite trådkapning :p

Här är reglerna gällande bett:

"Betsling: Enbart tränsbett, 2- eller 3-delat, med rörliga eller fasta ringar där tygeln är fäst i ringen är tillåtet. Parerstänger och D-ringar är tillåtet Bettet kan vara i metall, gummi eller syntetmaterial. Tungsticka är ej tillåtet."

:);)

Tack! då är jag numera en underrättad människa! =D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 428
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 941
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka