Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Tack!

Syns det så tydligt?! :o:D Mjo, va helt överlycklig! Ingen stor sak så, men många som inte trodde på henne har fått sig en liten knäpp på näsan nu iaf :sneaky:

Där ser man hur stor hon är.. Om du kortar lädren och tyglarna så kommer du få lite bättre position så behöver du inte hamna så mkt bakom tyngdpunkten.. du kommer få lite bättre kontroll på allt! Men galoppen såg ändå bättre ut denna filmen!

Bytte tillbaka från tränsbett till kimblewick igen, då vågar jag låta henne gå på lite mer och ändå känna att jag har kontroll :p Svor även till mig själv innan att jag inte skulle rida i undertempo.

Jag har alltid ridit med långa tyglar, fråga mig inte varför O_o Men ska korta upp läderna 1hål och även korta tyglarna:D

Haha jag tänkte mer 2-3 hål.. tycker du har väldigt låååånga stigläder :D Man får en helt annan stabilitet i positionen med kortare.... tycker jag iallafall !

Om jag gör extrahål mellan dom gamla hålen så kan jag nog ta upp dom 2-3hål, eller det räknas inte? :sneaky:

Senast ändrad:

Stilig 3åring! Vad fick han för poäng? :)

Inte dom poängen vi hade hoppats :( avståndet stämde inte alls när de blev högre. Han är fortfarande lite kort i rocken ;) men 7,5 på exteriör och ridprovet gick helt suveränt! Bara positiv feedback!

KL*

Senaste tävlingen. Hinder 1 och två finns inte med på filmen...

Får totalt hjärnsläpp i kombinationen... Dagen var märkt av kaos och han aldrig gå banan... Vet inte om det spelade in, men det är oförlåtligt att stoppa huvudet under armen på det viset...
Hästen är min hjälte som är så fruktansvärt positiv och försöker!
http://youtu.be/KVACwRinQOk

Vilken bussig häst som fortsätter som inget har hänt. Förstår att hästen är din hjälte!

Ja han är verkligen världens snällaste!!

Så förlåtande! Han fortsätter i god anda och liksom bryr sig inte om att det blev totalt tokfel...

Ser ut precis som min, en riktig fighter som alltid ställer upp och är väldigt förlåtande! Får dom bara hoppa så gör dom allt :p

För övrigt tittade jag på din film från 120. Bra! Snyggt och prydligt =) Men håller medom lite kortare läder, det blir så mycket lättare att få ihop hästen utan att ta bort galoppen =)

Bison:
Japp! Det är liksom svårt att få dåligt självförtroende med den hästen!
Han kan liksom hoppa hus, bara med hjärtat!

Måste faktiskt vara så jobbig och hålla med på att korta läderna 2-3 hål hade gjort gott för sitsen;)

Nu är dina hälar inte nedtrampade alls utan foten ligger vågrätt (någon som förstår vad jag menar?) Så tror inte du kommer behöva knöla ihop dig om du kortar läderna, tror bara du får ett bättre nedtramp och genom ett bättre nedtramp, mer avslappnade ben som lättare kan användas för att ge hjälper.

+ Bison & Nooneyouknow

Ja okejdå, jag ger mig :cautious:
Kollade på filmen och läderna ser ju jättelånga ut :o Dom känns inte så långa men det e väl klart, har man vant sig vid det så. Men ska korta upp dom iaf 2 hål ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 351
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 939
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka