Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

*KL*

Jag vågar mig in här jag med. Har ju köpt min K för att bli FT häst egentligen, men nu faller hoppningen på plats i en rasande fart så han kommer nog att få vara hoppehäst en liten stund.

Denna våren har han kommit ihop sig något helt fenomenalt, och orkar bära sig i en kort och reglerbar form, svarar bra både fram och tillbaka. Och jag är såååå lycklig :love:

Tävling i höstas - såhär låååång var han då:

http://www.youtube.com/watch?v=60yNsCIaKEM

Träning i april i år, såhär kort är han nu:

http://www.youtube.com/watch?v=pJ5XhqtQ7tU

Det är ju svårt att hoppa 5 åringar i 120 men jag hade velat se i framtiden kanske en bättre grundgalopp och att du la ner handen och var mer med hästen .. nu sitter du tillbaka så mkt och tar bort för mkt galopp ser det ut som. Men hästen ser väldigt fin och bussig ut :)

*kl*
HÄR hade det kunnat ligga en film men min ohästiga karl fattar inte att man ska fortsätta filma ÄVEN när hästen har rivit :cautious:

Hästen rev dom 2 första i 115 då det tunga gräsunderlaget sög som sugproppar i fötterna så sprången blev för låga och då tyckte han att det inte var någon mening att filma mer :banghead:

Tack :) Galoppen är den som hon har svårast för. Jag måste våga låta henne gå på mer framåt men jag har svårt att släppa "handbromsen" då jag är rädd att hon ska dra iväg för mycket. Men gäller att träna och ska tänka på det :)
*kl*
HÄR hade det kunnat ligga en film men min ohästiga karl fattar inte att man ska fortsätta filma ÄVEN när hästen har rivit :cautious:

Hästen rev dom 2 första i 115 då det tunga gräsunderlaget sög som sugproppar i fötterna så sprången blev för låga och då tyckte han att det inte var någon mening att filma mer :banghead:

Haha det e ju värre än när mamma lyckas filma slutet för hon trott att hon filmade själva rundan, men inte började filma fören hon skulle trycka av kameran O_o

Jättefin häst :)

Fio har redan skrivit vad jag tänkt, men jag tror galoppen kommer med mer styrka, hästen är ju fortfarande ung :)

Tack! Kan bara hålla med dig, hon är ju stor också (ca 176-177). Så tar ju lite tid att bygga upp och stärka henne. Men tror att när allt faller på plats så kommer hon bli riktigt fin :)

Haha vad gulligt av honom, han har nog missat poängen lite med varför man filmar :p

En kompis till mig stod och filmade när jag tävlade förra året. När jag ridit klart visade sig att hon glömt trycka in recordknappen.. ;) Men efter det har hon lärt sig, hon är numera proffsfilmare åt mig när jag tävlar (enligt mig då)

Minusgraader: Är hon så stor? Hur lång är du? Kommer nog vara stor skillnad på henne bara efter sommaren, superfin häst!

Tack :) Jo, sadeln åker bara på när det är iväg på träning/Pay&jumps :p

Tack :) Japp, har ifs inte mätt henne sen i höstas så är möjligt hon e ännu större nu O_o Men hon känns inte så stor att rida och jag som bara är 164cm ser ju inte liten ut på henne. Dock så märker man hur stor hon verkligen är när man står brevid henne :D
Det tror jag också! Så fort styrkan kommer så tror jag allt kommer falla på plats :)

Ja, det har hon :) Fast i förrgår gled hon av rakt i brännässlor :o Men det gick bra.

Haha vad gulligt av honom, han har nog missat poängen lite med varför man filmar :p

En kompis till mig stod och filmade när jag tävlade förra året. När jag ridit klart visade sig att hon glömt trycka in recordknappen.. ;) Men efter det har hon lärt sig, hon är numera proffsfilmare åt mig när jag tävlar (enligt mig då)

nu förstår jag inte....O_o

:D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 334
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka