Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja absolut, den är fullt duglig, och bra jobbat om han har varit svår innan. Han ser inte ut att vara seg/lat på filmen :D

Hmm, kanske jobba med långa serier och studs på låga höjder så du bara behöver "följa med" i sprången och att hitta rytmen ifrån det? Då behöver du ju bara få fram honom till första hindret, sen brukar hästarna sköta det själva och det är bara för dig att hitta balansen, en följsam och bekväm sits för er båda. :)

Senast ändrad:

Tack :) Ja hon är e. Haydn ue. Feliciano
Din häst såg ju riktigt käck ut, verkar väldigt rädd om sig :) Varför tävlar du inte henne själv?

Ska ha barn i slutet av juli så hoppar inte längre, sen är den här tjejen mkt modigare än vad jag är ;) Jag ska fortsätta tävla lite lågt med henne sen i höst och tjejen ska få fortsätta tävla henne med mål mot lite högre höjder. Hon är bara riden snart 1 år så hon är ganska ovan än :)

ja vi jobbar en hel del serier och det är ju helt klart nyttigt för oss båda. jag vågar inte hoppa honom mer än en gång i veckan och han har det jobbigt med serier och appar självförtroendet och glädjen om man nöter dem för mycket. så det är svårt att försöka nöta för min skull, även om jag skulle behöva det. men han är rätt skör i huvudet och svårmotiverad så vi måste mötas på halva vägen jämt :p men jag ska absolut ta med mig tipset och försöka överdriva eftergiften när vi rider på serier för att komma på hur jag ska göra. det handlar väl om att bara komma på hur jag ska använda kroppen typ.

han är fruktansvärt lat och svår att motivera. så det ligger sjukt mycket jobb bakom att få han såhär framåt och alert. jobbar jättemycket med att bara ta hjälperna framåt och att finna trycket. när vi är där så är han skitrolig och han tycker också det är roligt. det går inte å maska när man rider den här hästen... haha han är tung som fan att ratta runt.

sen blir det så svårt med sitsen med iomed att hans sadelläge ligger väldigt långt bak och han är rejält sänkt i ryggen. så jag hamnar i en urusel position i sprången. Alla jag känner som ridit honom fattar inte ens att jag kan hoppa honom. de kan inte ens galoppera honom utan att hamna helt galet med sin kropp. så jag vet inte hur mycket jag egentligen ska vara besviken på min egen insats?

Jag tycker det där ser riktigt bra ut. Du har ju bra tryck och bra distanser hela vägen :)

Tack, vad snäll du är! :) Filmen är från andra träningen efter att det började släppa mentalt för mig och jag var helt upprymd efter träningen :p Så glad att det äntligen släppte och att det funkade att bara rida framåt och inte bry sig i varifrån han kommer hoppa av. Rider jag framåt så stämmer det. :)

-KL-

Vilddjuret och jag idag, 95cm lokaltävling:
http://www.youtube.com/watch?v=Q18-BFU-wX4&feature=youtu.be

Ridningen är väl sådär och avståndsbedömningen till 2an k-a-t-a-s-t-r-o-f!
Gav henne liksom alternativen att hoppa av i hindret, 3m framför eller stanna. Hon var trots allt snäll nog att försöka hoppa av i hindret. Men är otroligt nöjd med min häst och för oss är dessa "små rundor" stora steg framåt :) ursäktar mobilkamera kvalitén ;)

=) // Pink

Nej nej, missförstå mig inte. Din insats är helt otrolig. Han ser ju som sagt klockren ut, och förstår att du lagt ner mycket jobb på honom. Var som sagt bara välmenat med sitsen, lite att tänka på. Du ska absolut vara nöjd med din insats :)
Ska du iväg på någon P&J eller tävling snart? :)

Ja nej gud, jag tar det verkligen som väl menat! Tro inget annat! :) Jag bara typ funderar högt på hur mycket jag kan förbättra utan att kunna träna typ 10 dar i veckan :p Och jag vill ha tips på hur jag kan förbättra mig. Har bestämmt mig för att fokusera på eftergift nu. Försöka känna hur det känns. Har tidigare haft tendens att bli för tidig med eftergiften så han istället blir lämnad precis innan avstampet och då blir han ju jätteosäker. Det här med tajming :( Sjukt svårt. Men jag ska verkligen försöka. Iafl känan efter. Han är jättekänsligt på att inte bli lämnad och tappa stödet.

Jo vi ska väl egentligen tävla till helgen. Glömde anmäla så det blir väl att efetranmäla på pats OM det är kanonväder. Annars skiter jag i det. Haha.. Annars blir det P&J om 10 dar och tävling om 3 veckor.:)

Tack för råden!

Grattis till nollan =)

Galoppera hästen igenom svängarna så den inte går ner i tempo när du vänder den =)

Sikta mitt på hindren, den dras sig åt vänster på varje hinder =)

Tack =)

Ja, han kan lätt bli lite för tillbaka, tycker dock inte att så är fallet just här. Och vill inte heller 'väcka björnen' då vi har jobbat mycket på att han inte ska rusa iväg...;)

*kl*

Film från tävling i lördags, 95 cm. Dubbelnolla men vi var för långsamma för att ta en placering, bränslet tog slut efter grundomgången. Nu får vi träna lite mer kondition. Han tittar även till på några hinder/kommer lite fel och får konstiga språng men han har inte hopptävlat på över ett halvår så han ville kolla lite extra på hinderna innan han hoppade dem antar jag. :p

http://www.youtube.com/watch?v=SNd1i-c4mD8

*KL*

Äntligen fick jag hem kameran så jag kunde lägga upp filmen från tävlingen i Willands för ca 2v sen O_o

Första ute= pigg kuse! Men hon skötte sig utmärkt! Som ni kanske ser så rider jag på vanligt tränsbett igen ;) Hon har känts mycket bättre på sistone, biter inte fast lika mycket och lyssnar mer på mig. Så jag tänkte att det fick bära eller brista, och tycker det gick över förväntan :)

http://youtu.be/UIEXEPEbNHc

*kl* på mig själv

Film på syrran och hennes nya kuse :d Deras andra tävling tillsammans. Hon har ägt henne sen Januari (tror jag) och hon har lagt ner ett superjobb på henne! Mycket kvar men dom två är som gjorda för varann ;)

Sto F.07 imp Holland
Artani - Peter Pan

http://youtu.be/1V2DXv43tvE

Även om man inte ser så jättebra eftersom det är så långt ifrån så tycker jag det såg bra ut :) Kom lite nära på nåt som du petade men pollen såg hyffsat lugn och sansad ut ;)

*KL*

Nu är 120cm debuten gjord! Loppan fixade det galant, även om hon va tagga till tusen :p Hindrena hoppade hon med lätthet och jag tycker jag lotsade henne runt helt okej ;) 4an vet jag inte direkt varför hon rev, men i kombinationen kom vi lite väl stort in så där han hon inte riktigt med. Men åkte hem med en väldigt bra känsla iaf, efter att va nolla i 110cm och 2 ynka pet i debuten :love:

http://youtu.be/Zz7Xgf4vnOg

Jo idag var han lugn! han har fått blinkers och en soundless huva!

ett riktigt underverk för hans nerver!

Jag red väldigt lugnt och hastade inte trots att han var pigg!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat