Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Nämen er såg jag ju :D Visst var din ue: Feliciano? Jättesnygg häst!

Min lilla häst var också i Munka, hon gick 1m+1m i avd A :) 0+0 i första och 0+4 i andra och det är andra och tredje starten hon gör i 1m så jag är väldigt nöjd. Dock saknas det lite styrka och kondition men det kommer väl med tiden hoppas jag. (inte jag som rider) När jag lastar och åker hemifrån så ösregnar det, och min häst tycker inte om att få regn i ansiktet så jag tänkte bara fan det här kommer inte bli kul.. Sen när vi började brodda så slutade det regna och det var uppehåll under båda hennes starter, sån himla tur man har ibland..
http://www.youtube.com/watch?v=6ZwUed6meGI

Senast ändrad:

Åh jag är så kär i din häst!! Vill också ha en sån :D Har en träningskompis som har en irländare som ser nästan lika dan ut som din, lika trevlig och hoppar kanon också. De är ju så fräna!

Jag och Dunderklumpen fastnade på film för några veckor sedan. Det börjar kännas rätt bra nu. Har strulat hela vintern med oflyt i anridningarna vilket gjort att vi hamnar på halvsprång eller ett språng för tidigt hela tiden vilket gjort att jag fått sådana sjuka hjärnspöken och omedvetet sitter och tvekar för att det känns skit. Har tappat sugen helt för hoppningen då inget stämmer och jag mår bara dåligt över den. Efter senaste tävlingen där jag bromsade oss igenom banan i båda klasserna så hästen hoppade stillastående varenda språng typ så gav jag mig en fet spark i arslet och bestämde mig för att enbart rida FRAMÅT och skita i resten. Det har funkat rätt bra på mig och det känns lite bättre och vi börjar få lite bättre flyt nu. :)

Jag gillar min krigare. Han bara försöker hela tiden och gör det så bra, fast det inte ska gå :p Och fast matte är där och förstör hela tiden.. Livrädd att förstöra honom. Men men.. Jag försöker ha kul.

Tar gärna emot tips! :)

http://www.youtube.com/watch?v=eSQxTvkGQwU

Tack. Är så otroligt glad för att jag kom över denna underbara häst. Hon har öppnat helt nya vägar för mig i ridningen.

Tycker det ser trevligt ut! Han ser positiv ut!
Förstår precis vad du menar med att rida med bromsen i, och det är så jobbigt. Jag har massor med hjärnspöken kvar sen min förra häst. som var alldeles för het för min smak i hoppningen.

Nu måste jag ställa om och våga rida framåt, och över framåt igen, istället för bromsa - över- bromsa :/

Det börjar arta sig nu :)

Tack :) Ja hon är e. Haydn ue. Feliciano
Din häst såg ju riktigt käck ut, verkar väldigt rädd om sig :) Varför tävlar du inte henne själv?

Förstår det! Den ser rolig ut att rida! Synd att filmen är filmad så långt bort bara :p

Min häst behöver massor av tryck och gå framåt, och rider inte jag framåt då maskar han. Han är lat. :mad: Så det gäller ju att angagera sååååå mycket för att han ska bjuda och få lite tryck. Så att bli osäker och inte våga rida på framåt gör ju att det blir pannkaka på riktigt. Han började stanna på hinder och det är verkligen inte likt han. Vi hamna i en så dålig ond cirkel. Ju mindre jag red ju sämre hoppade han såklart och ju sämre han hoppade ju mer osäker blev jag och ju mer stannade han. Så skönt att ha kommit över tröskeln igen och trycka på framåt, då löser det sig ju :D

Otroligt fin häst, riktig blickfångare :) ser väldigt ärlig ut på hinderna. Nu är jag ingen expert men lite att tänka på är väl att våga följa med mer i sprången och ge lite mera eftergift så hästen får en chans att länga halsen över hinderna och hoppa mera med ryggen och att inte räta på dig så tidigt i språnget, stanna kvar framåtlutad lite längre. Annars ser det väldigt fint ut :)

Hon är jätterolig att rida. En riktig läromästare som gör det hon ska, när jag gör rätt :P

Kunde inte övertala sambon att filma innefrån banan. Han vågade inte.

Skönt att du insåg var problemet var och äntligen fått bukt med det. Att inte våga ge upp, utan att faktiskt våga inse att det är en själv om påverkar sin häst mycket mer än man tror!.
Är ingen expert, tycker det ser samspelt och trevligt ut på filmen.

Även jag tycker att han ser riktigt trevlig och positiv ut. Verkar ha en härlig attityd! Håller dock med Nightwish, skulle vilja se mer eftergift och att du bättre följer med i språnget.

Otroligt fin häst, riktig blickfångare :) ser väldigt ärlig ut på hinderna. Nu är jag ingen expert men lite att tänka på är väl att våga följa med mer i sprången och ge lite mera eftergift så hästen får en chans att länga halsen över hinderna och hoppa mera med ryggen och att inte räta på dig så tidigt i språnget, stanna kvar framåtlutad lite längre. Annars ser det väldigt fint ut :)

Tack. Ja han är så härlig :D Du jag har så jävla jobbigt med min sits. Och jag vet helt ärligt inte hur jag ska göra för att bli mer följsam! Hur gör man? Jag har fullt jävla schå att rida an mot hindrena och kunna vänta. Har alltid haft en tendens att bli stressad och ge mig iväg innan och störa något enormt. Nu när jag börjat få in känslan att vänta lite så känns det som ett heltidsjobb..haha Känns som jag har tusen saker att tänka på när jag rider an att jag inte ens hinner tänka vad jag gör själv med själva kroppen i språnget. Men jag vet ju själv att jag vill göra något åt det. Men mina tränare säger alla att det inte behövs, utan det funkar. Att jag ska koncentrera mig på att få bra anridning och ha bra tryck och rytm. Så jag vet inte, det kanske kommer? Innan tappade jag alltid tyglarna över sprången :banghead: så att ens kunna hålla i dem är ju typ en vinst. :cautious: Tränarna tycker inte heller att eftergiften är ett problem då hästen tar det han behöver i nuläget. Så jag vet inte om det kanske är ett kommande projekt? Att jag måste våga rida mot hindrena först..

Hon är jätterolig att rida. En riktig läromästare som gör det hon ska, när jag gör rätt :P

Kunde inte övertala sambon att filma innefrån banan. Han vågade inte.

Skönt att du insåg var problemet var och äntligen fått bukt med det. Att inte våga ge upp, utan att faktiskt våga inse att det är en själv om påverkar sin häst mycket mer än man tror!.
Är ingen expert, tycker det ser samspelt och trevligt ut på filmen.

Vad kul! Jag skulle också vilja ha en läromästare! Både jag och min häst var ju helt outbildade och talanglösa när vi började..Haha. Så vi försöker lära oss ihop. Inte det bästa kan ju kännas, men är man kär så är man ju.

Ja och det känns ju så himla mycket just på min häst att minsta lilla jag inte gör som jag ska så blir det inte bra. Jag får kvitto direkt. Så egentligen är ju det en ganska bra läromästare på det viset, finns inga utrymmen att göra så mycket fel.

Även jag tycker att han ser riktigt trevlig och positiv ut. Verkar ha en härlig attityd! Håller dock med Nightwish, skulle vilja se mer eftergift och att du bättre följer med i språnget.

Ja han har en väldigt härlig attityd. Bara man peppar honom så han blir pigg, för då tycker han det är lajbans å hoppa.

Har du några tips på hur man ska tänka på för att följa med i språnget? Eftergiften får jag fasen inte till mer.. Det tappas liksom bort om jag ska kunna fokusera på alla andra hundra grejor jag ska hålla reda på inför språnget och i anridningen. Hoppas på att det ska sitta i ryggmärgen snart så jag kan börja tänka på fler saker.

Senast ändrad:

Söt häst med härlig attityd! :love:

Poisonous: Ja, jag har ingen aning om hon var tilltänkt eller om det bara blev, men hon är väldigt trevlig i typen (tycker jag)!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka