Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

tack! jo jag hoppas det =) bra om hon kan för jag har inte hoppat regelbundet på alldeles för lång tid :P

kl

Ger mig för första gången ut i en filmtråd på hoppning så *be nice* :p . Är en inbiten dressyrryttare med en häst som också älskar hoppning. Hästen i fråga är en 12 årig valack, e. Warsteiner och är stadig på MsV A nivå i dressyren, men är tänkt att nu komma ut på lite hopptävlingar. Har därför hängt här ett tag och tittat på era fina hopphästar.

Själv har jag blivit hopprädd efter alldeles för många brutna ben så det är inte jag som rider. Det är andra och tredje gången ryttaren rider hästen.

Andra hoppningen

http://youtu.be/ckNQdanMOjY
http://youtu.be/oU6AaR2LgWw

Tredje hoppningen

http://youtu.be/V47vF8vFl1M

Häftig häst! Han verkar tycka att det är skit kul! :D

Kan säkert blir en trevlig hoppehäst ;)

+ Heulwen

Kul är nog det minsta man kan säga att han tycker :D , när vi började hoppa honom så det oftast ut så här..

Detta har gjort att det varit svårt att hitta hoppryttare till honom :o , men mellan ryttaren i filmen och hästen så sa det klick med en gång.

Riktigt käck häst! :d

*knapp*

Min 5-åring igår, 105 cm (andra gången han går högre än 100). Vi har/haft problem med att hitta ett bett som han gillar, köpte ett baucher-bett förra veckan och det är klart bäst hittills! Så nu måste jag få fatt i ett i mässing :D
Tyglarna ska vara så långa på den modellen.

http://youtu.be/JayVwy1NBiw

Blev också förtjust i kavajen! :d

Får man fråga varför man ska ha längre tyglar på det bettet? (ridit med liknande bett, som dock är gjort för "trav")

Just nu ser det bara mer ut som om du får händerna i magen med så långa tyglar.

Som sagt vet jag inte anledningen och menar inte detta som någon kritik, bara nyfiken vad som är fördelen med att rida så på det bettet :D

Det var bara en bortförklaring till mina 40 m långa tyglar som jag inte lyckades korta en enda gång på hela rundan :angel:

Ser väldigt enkelt ut :-)

Kommer du behålla honom? Minns att du tyckte han var lite tråkig ett tag.

Hahaha okej, jag blev lite fundersam där:D

Men äsch! Alltså jag har också varit väldigt bra på att ha för långa tyglar.

Tills min tränare tvingade på mig tyglar i storlek cob och påminde mig en gång i minuten om att korta dem :o

(om jag skulle ha så långa tyglar jag var van vid när jag red med "cob tyglar" så fick jag i princip hålla i spännet, vilket ju inte är så bekvämt:angel:)

Det är väldigt enkelt, typ understödja och styra (det är dock jäkligt svårt! Jag gör en massa annat och förstör).

Jo, han får vara kvar tills vidare, nu börjar han ju bli riktigt rolig! :p

Jo, det där att göra ingenting är ofta det absolut svåraste.

Kul att du ska ha kvar honom iaf :-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka