Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Ja det är helt underbart att hon äntligen börjar lyssna och styrkan kommer mer och mer :)
Hur går det för dig och din polle? :d Ska ni till Willands?

Hemma från en minst sagt händelsedag på P&J. Nerverna satt utanpå både hästen och mig idag, trots att vi skulle göra något så okomplicerat som att ta oss över 6 små hinder.

Skulle egentligen rida två 1m men kom fel på 1an i första rundan så vi rev det och hon blev megaspänd och tog riktiga kråksprång varpå jag tappar stigbygeln på ena sidan tar mig över något hinder till för att sedan bryta av och reda ut situationen rider därpå nästa hinder som förövrigt är en maxad oxer med plank och plank är något jag fått smaka på förr så nerverna spelade in även här och jag fick tugga grus. Nåväl var ju P&J så fick hoppa upp igen och rida klart banan.

Sedan bad jag dem sänka till 90 för att få en bra runda och ett bra avslut, jag var ändå sist så det var helt ok, skönt! Så här har vi 90 rundan:

http://www.youtube.com/watch?v=PqNpnJfioTg&feature=youtu.be

Sista linjen blir lite halvskum som ni ser (samma som jag ramlade av på i första) men känns ändå som ett bra avslut efter en katastrofrunda med avramling.

=) // Pink

Jo det går bra, har haft några felfria rundor så vi rider avd A nu och idag fick vi till en bra omhoppningstid och blev 3 a i 1.00! Felfri i 90 som var clear round så jag är så nöjd så, lade in en bild i bildtråden.

Vi har bara en hopptävling till planerad just nu och det är i Harplinge 12 maj.

Vilken duktig en!

KL

Mitt fälttävlansdjur var lite vild på första tävlingen utomhus så han fick åka och straffhoppa en pay&jump i veckan :p Nu känns det mer lovande inför den internationella han ska gå nästa helg. :)

http://youtu.be/7uNRtiJghv4

Jättefin!! :love:
Hur svarar han om du lägger in mer halvhalter? Så han lyssnar på dig och hamnar framför skänkeln.

Jag fick inte igenom dem, han blev bara ännu starkare.

Han är ju inget utbildad utan van att bara gå rakt fram i grupp med andra hästar så vi har mycket att jobba med....

-KL-

Årets första galopp i paddocken efter snö, is och tjällossning. Vilddjuret var het på gröten så att säga men det är väl inget nytt, hon är i alla fall riktigt rolig att rida :) Bytet som ju inte riktigt är ett byte bjuder jag på, vi håller fortfarande på och lära oss och har inte tränat på det sen i höstas.

Men här kommer vi i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=SqKvnKrid9U

Finns mycket att slipa på som sagt men men, ibland får man väl blotta sig lite, ingen är perfekt ;)

=) // Pink

Tack :) han är 4 år nu och det var hans första vistelse bland massa andra hästar :)

Oj vad din kunde hoppa!
Det blir nog en riktig hoppehäst av den sen ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka