Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Grushagar så gräs finns inte.
Skare... Nja, i hagen var det mest is.
När han dessutom var jämntjock från has till kota och blev bättre av metacam. Skyhöga värden i blodet också. Allergireaktion.

http://www.facebook.com/photo.php?v=10201053235837603&set=vb.1369187447&type=2&theater

Startade igår min första klubbtävling med ridskoleponnyn Idun.. Tog henne i klasserna 40 och 60cm.. Kanske inte ser så speciellt ut när jag hoppar henne men hon har inte alltid vart så där.. Hon är en väldigt speciell ponny, envis som rasen hon är, känslig för ljud och tittig och det gäller ha kontroll för att annars kan hon bocka och skena iväg med än.. Men sen jag började på henne för en månad sen och har ridit henne 3 gånger i veckan med både dressyr, mark och hoppning har hon blivit en helt annan häst, mycket lugnare och mer kontrollerad än hon var innan..

Var felfria i båda klasserna men det bästa var att båda rundorna kändes toppenbra, harmoniskt! Hon var cool lugn och reagerade inte ens för applåder, något hon "alltid" brukar reagera på.. Hade ändå bomull för att döva ner lite men så lugn hon var tror jag inte ens det hade behövts.. Hon var dock lite segare än hon brukar vara när vi kom in på banan men hellre det än okontrollerad.. Fick även höra av vänner och släkt att de hört på läktaren som snackade om henne när man kom in, att de inte kunde vara Idun för hon är ju galen, att hon blivit en helt annan häst, att de aldrig trodde hon skulle klara sig över 60cm osv och det blir man stolt över att höra :D

Så av de ni ser av filmen, vad tycker ni? Vore kul höra! :d

Senast ändrad:

-KL-

Inte mycket av passet som hamnade på film inte men ett språng iaf...
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151376975522036&set=vb.555667035&type=2&theater

Lägger henne lite stort in som ni ser så språngkurvan hamnar på lite fel plats så att säga men hästen är det inget fel på ;) har som en del av er vet haft några år att ta igen med den lilla damen så det är härligt att känna att hon utvecklas även om jag inte hänger med lika bra i utvecklingen.

=) // Pink

Hahah ja, de som känner henne kan dock intyga att hon var relativt lugn och stabil denna dag haha. Undrar vad hon går på ibland.

Vilken otroligt söt häst du har :love: ser sådär trevligt och stabilt ut! Stort lycka til på tävlingen!

=) // Pink

Stor skillnad mot när jag såg er på film senast! Men visst har du ett snällare bett nu?

Tack!:) Nix, hoppar fortarande henne på kimblewick. Men hemma har jag börjat så smått att hoppa henne på vanligt. Så det lossnar mer och mer för oss ;)

Tack! Det är superhärligt att allt börjar falla på plats mer och mer :d Känner att man kan komma till ridning nu ist bara för att försöka få henne lugn :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka