Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Han taggar till så in i bängen på tävling!
Han hoppar hus, jag kommer långt ifrån sadeln och då fladdrar han iväg...
Behöver jag säga att jag gjort slut på flera tuber sadelklister?

Åh stranden :love: något avundsjuk jag blir! :) ser hur härligt ut som helst!

Fy vad avdundsjuk jag blir! Jag bor precis vid en stooor sjö, men här på västgötasidan är det typ bara sten där vi bor så det går inte att rida där.. :(

Var nu i helgen iväg med pållen på pnj! Det var andra gången vi hoppade i år (skrev ett inlägg här i tråden tidigare; hästen har haft ont i ryggen och jag har då inte ridit jan-feb, och inte varit på hoppträning sedan början på dec.), så det var verkligen inte bra. Hästen var jättespänd och jätteglad och jag var världens sämsta pilot. Vi hoppade bara 70 och 80 för att bara känna på hoppningen igen.
Tycker själv att första delen av banan är hemsk, men efter volten innan nummer fem flöt det på bättre. Tur det är hoppträning på onsdag!

http://www.youtube.com/watch?v=YSY0L1PNlGs

Tar jättegärna emot konstruktiv kritik! :)

Faktiskt så är jag inte alls nöjd med rundan. Visst, han är inte jättespänd så han hoppar i sidled, han är inte så jätteglad så att han sticker, men näe, det var ingen bra runda. Han är väldigt spänd för att vara Jan-E, och väldigt stark för att vara Jan-E. Och då sitter jag där som en rookie och kan inte ställa om min ridning. DET är jag mest missnöjd med, min passivitet.

Men tro inte att jag är någon sån där bekräftelsesökande "jag är såå dålig"-fjortis nu, för det är jag inte ;)
Jag åkte därifrån med väldigt positiva känslor och framför allt superglad, för hästen var SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄR fin på framhoppning och framridning, och det är så kul att hoppa igen! Sista fyra hindren kändes som sagt mycket bättre, där fick vi lite bättre flyt.

Haha ser nu att jag länkat till fel runda!
det är 70 cm på filmen, och den rundan var vi visserligen nolla, men den tänkte jag inte ens visa. Vet inte varför, men jag är inte nöjd där. Vi får liksom attakera varje hinder, eftersom jag inte är "van" vid att hästen är som han är nu. Istället för att låta hindren komma till oss, vilket när något vi jobbade med heeela förra hösten. så det känns surt att jag nu har "tappat" hela höstens arbete.

Här är 80 cm, med rivning på första för att ja.. jag rider inte? och en volt innan femman :D

http://www.youtube.com/watch?v=k-7YkhkHQP8

Jo jag förstår att du inte känner att du är nöjd om det är som du beskriver.
Men det är ju absolut ingen katastrofrunda.
och om hästen dessutom inte brukar vara sådan så är det klart att det är svårt att rida i det.
Men om ni inte hopptränat sen dec. och det var andra gången ni hoppade iår så tycker jag inte att du ska göra så stor affär av det.
Jag tycker inte du ser ut att attackera hindren, ni håller ju en ganska jämn galopp. Däremot hamnar ni lite stort på de flesta men det beror väl mer på att bakbenen inte är riktigt under kroppen :)

Ge det lite tid och komma igång bara :)

Ge det lite tid och komma igång bara :)

Men jag vill ju va igång nu :p

Anledningen till att jag inte är så nöjd är att han, efter uppehållet, är helt fantastisk att rida och markarbetet och på träningen sist så gick det så jävla bra! Det har var så roligt att rida nu :D Så då tog det lite hårt på mig när jag kände att inget stämde eller funkade, han blev så spänd och galoppen så dålig och att allt vi jobbat med i höstas bara var borta.
Annars är det som sagt halleluja-moment på varje ridpass just nu. Jag tror faktiskt, även om det gör ont att säga det, att hästen har haft obehag/spänningar i ryggen sedan vi köpte honom. Jag har fått kämpa så inni med dressyr/markarbete, och jag har mer än en gång tvivlat på min egen ridning. Nu efter behandling och ridpaus, med en ny sadel, är det en helt ny häst att rida! Eftersom jag inte hade något att jämföra med, och han inte visade någon smärta, visste jag inte bättre. Han har varit kollad av massör och eq.ter flera gånger och de har heller aldrig sett något. Sadeln vi hade var utprovad, även om den vi har nu ligget snäppet bättre det är klart.

Tack för positiv feedback! Det är så lätt att köra fast i samma spår och förväntningar, och hänga upp sig på det negativa!

Det ÄR skitfrustrerande!
Min har ju precis börjat lära sig och hoppa och matte har just börjat sitta kvar (Han bockar så in i bängen efter hinder, asskojsigt säger han. Inte alls säger matte) och så gör hästskrället illa sig.
Så hinner vi så lagom börja galoppera galoppbommar så får han kolik, så hinner vi komma igång igen så får han en fruktansvärd allergichock med timmerstockar till ben.
Och nu är det dags att sätta igång igen.
Och jag vet ju hur han "ska" kännas i hoppningen men det kommer vi vara långt ifrån nu första gången och man får förbereda sig lite på det.

Det är ju djur med egna känslor och egen vilja. Även om man vissa dagar bara.. :banghead:
Tyvärr är det ju så när dom har ont, så blir dom krya så blir det helt andra hästar. Det positiva är ju att man får lära sig lägga om ridningen och man VET att man rider en frisk häst och att det går att träna bort.
Det negativa är ju att de är så jävla jobbigt :D

Men på filmen ser det långt ifrån illa ut. Ja, lite stort ooch ja, lite dålig galopp men samtidigt är det så lågt så det gör inget om dom får komma nära eller stort någon gång. Han reder ju ut det :)

Ja, det är så frustrerande :banghead: Och vilken otur du har haft med din! Vad fick han allergichocken ifrån? Är det något som han alltid kommer ha, allergin?

Det är ju inte det att hästen gör något fel, utan det är ju min ridning det hänger på och jag har jobbat så med mina hjärnspöken och tendens till att överrida hela tiden. Slappna av, lita på att hästen hittar rätt, låt hindret komma till dig.
Och så hoppar man upp, minns hur bra det gick, och så totallåser man sig. Men jag har ju världens bästa tränare som stöttar mig på bästa sätt! Och jag har fan inte vart en lätt elev.. precis när vi började träna, och alltså inte kände varandra alls, hade jag precis blivit sjukskriven för utmattningsdepression. Jag var väl sådär bra på att hantera minsta lilla kritik/tips/kommentar/whatever. Lipade typ varje gång, haha. "Men det gååååår ju inteee!" Orkade ju egentligen inte rida, men red för den sociala biten och för att mamma sa att jag skulle det..

Längtar så till träningen på onsdag!

Vi har ingen aning. Från en dag till en annan var hans framben tre gånger så tjocka och dagen därpå var bakbenen likadana. Ingen feber, inte halt, pigg och glad.
Nu är han som vanligt igen.

Inte så konstigt att du lipade. Är ju sjukt frustrerande när man inte får kroppen att göra som man vill. Man vet ju egentligen vad man ska göra men allt låser sig och så blir det en ond cirkel.

Men vad otäckt! Hoppas att det bara var en engångsföreteelse och inget som han kommer få lida av mer i livet!

Lite trådkap :P

Men sådär vart min förra året... just i samband med skare/liiiiiiite gräs som sticker fram ur de smälta partierna i snön....

Min teori är att de antingen "river sig" på skaren eller att de får en liten reaktion på de gräs/lera som de pillar i sig :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 311
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka