Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

För 120 behövs inget kval, för 130 krävs två nollor (båda faserna) i 120.

Jag är helt säker på att det här står i TR ;)

Det gick ju bra :laugh:
Men vad är det för en knäpp banbyggare som har ett nästan helt svart hinder med planka som förstahinder i en 90cm klass?

Haha ja jag läser och läser och blir förvirrad och osäker varje gång. :p Är så rädd att man ska anmäla fel och inte få starta. Men då är det ju lugnt.
Så är det nog ja, det är 120 man ska nolla två rundor för att gå vidare. :)

KL

En kort snutt på min 4-åring från idag som förhoppningsvis ska bli en fälttävlanshäst till slut :)
http://www.youtube.com/watch?v=U1sN5RwAQMM&feature=youtu.be

Han har verkligen tagit sig och utvecklats väldigt mycket senaste månaden så det är super kul. Snart dags för välförtjänt vila.

Här är från hans första Pay & Jump 70 cm.
http://www.youtube.com/watch?v=5HftVIE3BmM :)

Ingen som tyckte något? :(

Lilla korven har fått en minimal flisa till vargtand utdragen nu och får lite vila. Snart dags igen! :)

Liten kompott blandat från två klasser i helgen och senaste träningen på det stora fälttävlansdjuret:
http://youtu.be/7lmBoWnAeVc

Tävlade dressyr dagen innan hopptävlingen, 69% i LA4 och 3a :bump: trots extrema magsmärtor. Resultat från hoppningen var inte lika strålande som han alltid brukar leverera men så har jag en meniskskada i knäet (med ev tillhörande lös benbit som stör) och såklart skulle det vara värre än vanligt under tävlingen så jag var inte på topp heller :crazy:

Idag har vi hopptränat MED fläta ;)

Chelsea var jätte pigg i början och allmänt flamsig sen lyssnade hon typ i en kvart sen tog bensinen slut och då fick vi sluta trots det hade jag en positiv känsla och kände mig mycket nöjd över träningen, att busa och flamsa i början straffar sig i slutet, även Chelsea har nog lärt sig det efter idag.

Klicka här för att se filmen

Det ser så fint ut så man kan inte komma med ngn kritik. ;) Nej men skämt åsido, det ser väldigt trevligt ut och du rider bra. Kan inte direkt ge någon konstruktiv kritik då du inte verkar ha några problem vad jag kan se.

Bebis :love: Tycker dock att tränaren borde ha förstått att hon var trött och inte skickat er vidare till sista hindret.

Jag förstår att du tänker så, hon blev trött fort. Det var 3e gången vi tränade ihop så ibland är det inte så lätt att se hästens signaler.

Haha, snällt sagt men jag behöver träna på att släppa kontrollen och inte vara så höjdrädd ibland :D

Man behöver inte alltid komma exakt rätt på mm.

Men om du skulle jobba din häst mer lösgjord i sidorna så du får den Runt din skänkel i svängarna skulle du få mycket lättare att reglera hästen fram till hindren =)

Jättefin! hihi vilken flygtur ryttaren får till näst sista hindret :D
Lämnat in kvalpappret? :)

Jättefin! hihi vilken flygtur ryttaren får till näst sista hindret :D
Lämnat in kvalpappret? :)

Hahaha ja han sa efteråt att han påriktigt trodde han skulle åka av, även om det inte riktigt upplevs så illa på filmen ;)

Ja jag lämnade faktiskt in kvalpappret till Falsterbo på den rundan! Det öppnade ju för kval till Falsterbo dagen innan och jag tror nästan att jag var den enda som lämnade in, de flesta verkar vänta. De andra ryttare vi pratade med verkade rätt förvånade och halvt förvirrade över att vi gjorde det så tidigt på säsongen haha. Men jag känner min häst och tycker hon är i fin form nu, hon debuterade ju redan 130 i höstas så jag körde på helt enkelt :) Jag vill helst ha det överstökat så fort som möjligt, hästen kan ju lika gärna stå med hovböld eller förkylning senare under säsongen och jag vill dessutom göra ett annat upplägg inför Falsterbo från förra året så det inte blir så intensivt i slutet av våren!

Har du nån som ska kvala? Tipsar om att alltid kolla banan ordentligt. Nu i Grevagården fick vi personligen säga till banbyggaren att lägga in vattenmatta när ryttarna gick banan för det fanns inte och då gills inte kvalet. :mad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka