Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Hon blir lite lång och flack ibland, det är därför bommarna trillar.
Det fixar sig när hon blir starkare och du rider ihop henne mer.
Hoppade ju super på den rosa grinden som var lite läskig ;)
Det kommer att bli en bra häst! Hon verkar cool.

Men fläta håret för guds skull människa!!

Här är Jobelles (f.08 e.Nobel) debut på 80 cm bana:

http://youtu.be/U2gOVIJmhhg

Jag är jättenöjd med att det flöt på bra och att allt runtomkring som framridning/framhoppning och liknande funkade bra. Hon behöver gå i bättre galopp på banan kände jag, men samtidigt var det första gången och vi var felfria runt så jag är mycket nöjd. :) Har anmält till en riktig clearround nästa helg igen.

Visst var det på samma ställe som sofiaspel?? :laugh:

Brukar hon riva när du rider på lite? För nu blev det ju lite si och så med distanserna så bättre takt borde ge bättre avstånd, men då kanske hon slarvar, eller? Du kanske har visat äldre filmer, men de har jag missat så du får gärna upplysa mig :D

Ja, det är samma ställe :)
Hon är inte så mycket hoppad på bana så hon brukar nog inget speciellt :) (detta är våran debut i tävlingssammanhang om man inte räknar en liten bana utomhus i somras)
Hon har varit extremt sölig tidigare så det är först nu hon galopperar på framåt i någorlunda tempo så det kommer nog bara bli bättre med mer träning nu när hon fattat grejen. Det känns som det går fortare när man sitter på henne kan jag säga så jag måste lära mig att rida på lite mer och få henne att ha bättre tempo i galoppen.

Hon blir lite lång och flack ibland, det är därför bommarna trillar.
Det fixar sig när hon blir starkare och du rider ihop henne mer.
Hoppade ju super på den rosa grinden som var lite läskig ;)
Det kommer att bli en bra häst! Hon verkar cool.

Men fläta håret för guds skull människa!!

Haha, om du stör dig på mitt hår som fladdrar gissa då hur störande det är om jag flätar det och när det slår mot västen i varje galoppsprång ;)

Tack för dom andra orden håller med helt :)

Hårnät? Knut? Finns många bra håruppsättningar för ryttare :D

Håret i fläta innanför jackan? Jag har långt hår och har det alltid i fläta vid ridning, har den antingen i knut eller instoppad under jackan vid sociala sammanhang :p.

Vackert hår som flyger i vinden är tydligen inte lika accepterat som det var förr, nu är det strama hårknutar med 100 accessoarer in petade som gäller om man ska visa sig på tävling. Annars får man buke maffian efter sig :devil:

haha sant, bäst jag flätar håret på tordag på hoppträningen annars kommer jag aldrig våga lägga upp filmen här :o

Stackare :D Tyvärr är jag så skadad att min 8åring får inte ens rida lektion utan att säta upp håret :eek: Möjligtvis hemma bara hon och jag och för jag har glömt hårsnodden :p

Men hallå det var en pay&jump :D

Det är ingen ursäkt!!
Jag har nästan lika långt hår och det är alltid uppsatt i fläta eller knut. Knut slår inte mot västen men håller med om att fläta kan göra det.
Jag rider pay n jump med knoppad häst och vita ridbyxor så..

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Det är faktiskt sant att jag gjort det :o
Jag hade precis fött min son och dom enda hyfsat fina ridbyxorna som passade var vita.
Hästen gick på bete och hade lång och ojämn man så knoppar blev räddningen för att inte komma på ett troll.
Vi var klart snyggaste ekipaget :D

Här är Jobelles (f.08 e.Nobel) debut på 80 cm bana:

http://youtu.be/U2gOVIJmhhg

Jag är jättenöjd med att det flöt på bra och att allt runtomkring som framridning/framhoppning och liknande funkade bra. Hon behöver gå i bättre galopp på banan kände jag, men samtidigt var det första gången och vi var felfria runt så jag är mycket nöjd. :) Har anmält till en riktig clearround nästa helg igen.

Tycker att det set rätt ok ut för att inte varit ute så mycket innan.
Det märktes att hon inte var så framåt när hon tittade till på ett hinder, det stoppade upp jättemycket.
Flytet kommer när du rider bana oftare och ni kommer ut och får rutin på olika hinder.
Även om man har bra flyt och galopp hemma så tappar man mycket av det när man kommer till en ny tävlingsplats i början.
Det är bara att träna på!
En övning som hjälpt mig mycket är att ha två hinder/bommar med 18m mellan. Galoppera över och räkna galoppsprången.
Sen ska man öva på att rida framåt så man rider på ett mindre och så ska man rida ihop och rida på ett mer än normalt.

Jag hatar att ha håret i knut, det är tofs eller fläta som gäller här :)

Håller med om att det ska se prydligt ut, jag hade säkert stört mig på min egna film om jag hade varit någon annan men ärligt talat så tänkte jag faktiskt inte ett skit på det just då . :p

Oj, nu såg jag :o Du hade skrivit at det var första gången ni var ute och dessutom felfria, jag hade läst att det var första gången ni var felfria :D
Då blev det lite skillnad och mitt första inlägg inte adekvat.

Inga problem :) Man har ju lite mer överseende med bebisar men samtidigt måste man ju ha målsättningen att det ska bli bättre redan nästa gång. Får se om jag får någon som kan filma det med, så man kan se om det är någon skillnad.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 289
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka