Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Hoppade Bianca idag! Sista banan ligger på 120-130 och det är var vi ska tävla nu i vår, så det känns fint!
Lite småmissar här och var men tycker vi löser det ändå :) Ber om ursäkt för dålig sits (klagade på sadeln sist och det gör jag fortfarande), försöker även rädda skinnet vid skänkeln med pälsglans (som jag fått tipsat från buke) och kortare läder, och då är det inte helt lätt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tR5BKR98qTU&list=UUk_hDyBxBOyZFjmoUl6DYvQ&index=1

Fin runda :) Brukar ni tävla högre klasser än denna? Ser så ut iaf ;)

Tack så mycket :)
Men, nej, 90-100 är det han har gått som 5 åring men planen är ju lite högre iaf ;) Han hoppade ingenting i höstas alls men jag tror nog att uppehållet gjorde honom gott för han har mognat lite nu :)

:laugh: Alla 3 vana vid varandra, coexistens på hög nivå :D

Lägger upp en liten löshoppningsfilm på min blivande hoppe stjärna ;)
Ni får ha lite överseende med att jag filmat från datorn, allt cepade sig här på jobb...:angel:

th_AFCB28D5-C9A0-42E0-BECA-3EA065BF0EEE-15850-000004897BC2974C_zps1ccaa79d.jpg
[/URL][/IMG]

Haha, jo, han var en buse idag ;)
Så tråkigt underlag i hagarna att dom blir helt lyriska när dom kan rejsa lösa i ridhuset! Därav att det inte blev helt optimalt med avstånden idag:angel:

+ prallan & rebeckasff

Tack! Vad kul att ni tycker det :D Ja det känns inte så komplicerat så det ska nog gå! :D

här såg det ut igår på våran första hoppträning.

Chelsea är 5 år. Jag red in henne våren 2012 och hoppades in på hösten. Hon är som min egna men tyvärr inte på papprena ;)

Hoppar in i tråden :).

Här kommer lite film på mig och medryttarhästen (f 2006, Lucky Light DVE 366 - Andiamo DVE). Vårt största problem är att piloten (undertecknad) rider i ett sådant fruktansvärt undertempo! Gammal dressyrryttare som sadlat om efter att inte ha hoppat alls de senaste tio åren. Dessutom faller jag fram och kniper med knäna. Hästen är inte hoppat alls mycket för sin ålder, men är alltid snäll och schyst. Lite seg dock ;).

Någon som har lite tips för en rostig ryttare med snäll, men orutinerad häst :)? Han har lite svårt med avstånd och att landa i rätt galopp.

Träning, bana: http://www.youtube.com/watch?v=m7mvzLVHXFk

Fem och en halvan: http://www.youtube.com/watch?v=RQlLoEpC8cA

Vad härligt mjuk och följsam du är, även när hon hoppar lite stort och vingligt! :)

Ser ut att vara en trevlig häst!

Vad härligt mjuk och följsam du är, även när hon hoppar lite stort och vingligt! :)

Ser ut att vara en trevlig häst!

Jag håller på och jobbar med min sits, jag har så himla lätt att slänga mig fram på magen, har tittat på filmen om och om igen och i trav ser det bra ut men i galopp ser man att tendenserna finns där.

Hur fasiken tränar man bort något som inte ens märks? Sa åt tränaren att vara på mig om sitsen trots att det blir ganska svårbedömt pga att hästen är så pass grön men övning ger färdighet, eller? :D

Jag tar gärna åt mig av tipsen du får, jag gör precis likadant själv :angel:
Har tyvärr inga bra tips, men som du säger övning ger färdighet ;)

På filmen tycker inte jag du slänger dig fram särskillt mkt, absolut inte nått som stör! Du måste ju liksom komma fram lite för att vara följsam i språnget :) Vill du ändå träna på det så säger jag studs/serier med blicken fäst längre fram. Alltid vara nogran med blicken i sprången samt att komma ner ordentligt med hälen :)

Din häst ser hoppglad ut även om det är lite vingel (vilket ju inte är så konstigt :) ). Ser ut som att du gör ett bra jobb, blir nog trevlig i framtiden! :D

På filmen tycker inte jag du slänger dig fram särskillt mkt, absolut inte nått som stör! Du måste ju liksom komma fram lite för att vara följsam i språnget :) Vill du ändå träna på det så säger jag studs/serier med blicken fäst längre fram. Alltid vara nogran med blicken i sprången samt att komma ner ordentligt med hälen :)

Din häst ser hoppglad ut även om det är lite vingel (vilket ju inte är så konstigt :) ). Ser ut som att du gör ett bra jobb, blir nog trevlig i framtiden! :D

Tack ser verkligen fram emot att lägga in fler filmer här och tar så gärna emot tips hur jag ska förbättre min sits.

Jag tycker jag är bra med blicken, men jag ska tänka på den mer inte bara fokusera på sitsen, kan nog lätt bli pannkaka då.

Jag är väldigt ringrostig när det gäller träning, senast jag tränade (innan den i onsdags) var 2011 på en annan häst men samma tränare. Då var tränaren på mig med sitsen hela tiden och vi tränade bla studs och serier och jag vet hur mycket hon tjatade på mig :grin:

Här är en film från 2011 på den andra hästen men här får ni se mig lite mer in action http://www.youtube.com/watch?v=YxJSp9wMuFY
Sadeln passade inte mig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 047
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka