Era senaste filmer, new edition!

Sv: Era senaste filmer, new edition!

Men oj, vad det har hänt grejer med Corle.:) Ser ut att ha en helt annan bjudning nu, hoppa trevligt tycker jag alltid att han gjort. Vad fin han har blivit i kroppen också =)

knapp.

Har börjat sätta igång mitt fullblod i hopnningen efter diverse käppar i hjulet. Filmer från första och första och andra gången vi hoppar sedan i oktober :) Pigg och glad hest, som blir lite väl het på gröten och det därav blir lite av-och-på från min sida..:meh:

Förrförra veckan (från sista rundan då han iaf lugnat ner sig något:D):
http://www.youtube.com/watch?v=e9mSBkw_Bfs&list=UUUF-cgvgeNhOFsEqUr8qs5g&index=2

Igår:
http://www.youtube.com/watch?v=ErbG7F-vzqI&list=UUUF-cgvgeNhOFsEqUr8qs5g&index=1

+ NotlikeI

Tack så mycket, ja han är verkligen ridhästmodell för hela slanten :D

Fast vad är det som är "humör"?
När du vänder runt hindret så ser jag en häst som protesterar för att det är jobbigt, den är inte riktigt klar för den uppgiften att vända så i den galoppen. Det blir för jobbigt.
När den river så visar den ju bara att den blir förbaskad.
Möjligen humör på den brutna linjen mot kombinationen efter oxern då den bara lägger av.
Annars tycker jag att det ser ut som en typisk unghäst som testar gränsen, oavsett färg.
Ingen fuxmärr med "humör"

Men det är MIN åsikt

Jättefin!

*kl*

Även min rödtott har tränat hoppning idag. Trodde han skulle vara lite tagen av åskvärmen samt hårdträning i veckan men tji fick vi. Taggad till tusen och låtsades att hinderna var minst 2,50 m höga i början O_o . Detta är sista rundan och han börjar bli liiite mer sansad.

http://youtu.be/9WJ35twyqtE

Trevlig häst men den skulle nog behöva lite bättre/energisk galopp så den får ett bättre avstamp och kommer upp bättre.
Den ser jätte fin ut på några av sprången där den galopperar på och ryttaren blir klar med distansen i tid :)
Kanske träna på lite serier med lite kortare avstånd så den får hoppa upp sig lite ;)

tack så mycket :)

han är över huvudtaget väldigt långsam av sig ;) vi jobbar en hel del på att han ska gå fram mer, men han är bara 6 år och lite efter i utbildningen, så han är inte så stark ännu, vi håller på och tränar mest styrka i hoppningen, med serier, studs osv, men idag tyckte vi att det var kul med något annat med :)
och så ska jag snart byta stall till ett där det finns massor av fina långa ridvägar som vi kan träna lite mer kondition också, vilket jag tror han behöver en del av :) där vi står nu finns typ 1 enda ridväg som tar typ 30 min :meh:

Senast ändrad:

KL

---

Nu kan äntligen jag och "min" pålla var med i den här tråden! 7-årigt korsningssto, en del år efter i utbildningen och idag hoppar vi för allra första gången tillsammans. Hon har inte hoppat på nästan ett år och är inte rutinerad alls inom hoppningen. För egen del var det minst ett halvår sen jag hoppade och med allt detta i bakhuvudet är jag riktigt nöjd med dagen, särskilt som att hon tyckte det var jättekul, är hon glad är jag glad :)

http://www.youtube.com/watch?v=EPW5mZdxcBA&feature=youtu.be

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 318
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 937
Senast: QueenLilith
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 048
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka