Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerade även på Habinas kommentar om att gabby lutar åt det goda hållet för henne. Redan liksom? Men ja det kan va en felformulering så vill inte hänga upp mig på det.

Jag har förklarat vad jag menade med den kommentaren. Läser du vidare kommer du dessutom se att LenaH förstörde min tankegång fullständigt, så nu är alla tillbaka på samma misstankegrad, förutom stackars hedinn som är lite, lite ondare än er andra eftersom hon fortfarande har min röst på sig.

Alltså - jag reagerar på @Habina s sätt att vilja lägga ut ett bete och sen rösta där själv? För att se om @Hedinn skulle få några röster efter Habinas resonemang för att sen lägga fjärderösten där känns lite sådär.

@quarter4ever gör också en småkonstig grej i mina ögon, hon teoriar om Habina och lägger sen också hon rösten på Hedinn.
q känns inte superluden men jag tycker hon spelar lite bakvänt här och nu senast denna ambivalens?
fast jag har teoriat om habina med tanke att hon faktiskt KAN göra skumma saker även som god ? och att jag faktiskt tyckte att Hedinn var skum vilet jag klart och tydligt uttryckt i mitt inlägg innan min röst ( den med översyn om mina tankar så här långt i leken)
varför är det skumt att rösta på det man faktiskt tror mest på som det skummaste så långt i leken?
Habina vet sjutton vart jag har . Jag kan tom faktiskt ha haft rätt i min fundering ang kopplingen mellan Hedinn / Habina och att du nu lika gärna skulle vilja vända det mot mig ?
Vad är tankarna om de andra i leken?

fast jag har teoriat om habina med tanke att hon faktiskt KAN göra skumma saker även som god ? och att jag faktiskt tyckte att Hedinn var skum vilet jag klart och tydligt uttryckt i mitt inlägg innan min röst ( den med översyn om mina tankar så här långt i leken)
varför är det skumt att rösta på det man faktiskt tror mest på som det skummaste så långt i leken?
Habina vet sjutton vart jag har . Jag kan tom faktiskt ha haft rätt i min fundering ang kopplingen mellan Hedinn / Habina och att du nu lika gärna skulle vilja vända det mot mig ?

Habina ändrar röst till LenaH för jag tycker att Q har en poäng här och framförallt för att jag inte vill medverka till att råka rösta ut en god på väldigt lösa grunder. :o

Jag har förklarat vad jag menade med den kommentaren. Läser du vidare kommer du dessutom se att LenaH förstörde min tankegång fullständigt, så nu är alla tillbaka på samma misstankegrad, förutom stackars hedinn som är lite, lite ondare än er andra eftersom hon fortfarande har min röst på sig.

Jag hade typ 100 inlägg att läsa så skummade mest igenom. sen dessutom så skrev jag att jag inte lade någon energi vid det. :)

Jag skulle nog vilja säga att andra rösten känns mer som ett litet tappert försök till att få igång ett drev. Det kom ju också två röster till så det lyckades ju.

Varför försöka få igång ett drev dag 1? Alltså jag håller med om att rösterna på Hedinn känns sådär, men varför skulle någon försöka skapa ett drev? Tror i så fall mer på att det handlar om att hitta nåt enkelt att hugga på.

Jag tyckte att du teoriade mest om Habina och blev därför lite förvånad över att rösten lades på Hedinn helt enkelt.
Jag ser inga kopplingar alls än så länge, jag tycker faktiskt inte att det framkommit speciellt mycket matnyttigt ännu trots 9 sidor och jag har bara skummat leken de senaste 40 minutrarna.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH

Hedinn 3
Snurrfian 2
Quarter4ever 1
Blacksmithfarm 1
fio 1
Habina 1
Illiana 1
LenaH 1

Varför försöka få igång ett drev dag 1? Alltså jag håller med om att rösterna på Hedinn känns sådär, men varför skulle någon försöka skapa ett drev? Tror i så fall mer på att det handlar om att hitta nåt enkelt att hugga på.

Jag anser att 4 röster på samma spelare dl1 är lite av ett minidrev. Jag vet faktiskt inte vad deras tanke var bakom rösterna, men jag väljer att tycka att det känns mest skumt ikväll!

Habina ändrar röst till LenaH för jag tycker att Q har en poäng här och framförallt för att jag inte vill medverka till att råka rösta ut en god på väldigt lösa grunder. :o

Jag reagerade på samma sak som @LenaH (men tar med i beräkningen att du brukar göra lite skumma grejer :p ) så jag tycker denna röst skaver.

Jag reagerar lite på Illianas och Qs andra och tredjeröst på hedinn. Visst det hon skrev var lite udda men att det ska bli ett slags minidrev första DL känns väl lite att ta i. Jag skulle nog vilja säga att andra rösten känns mer som ett litet tappert försök till att få igång ett drev. Det kom ju också två röster till så det lyckades ju.
Vem är betjänt av att starta ett drev DL1 i en lek med onda utanför lyan?
Visst, jag har suttit i lya som lagt rösten på en och samma god spelare DL1 just för att en lya inte gör så men inte när där finns onda utanför lyan, det tror jag få ulvar vågar DL1.
Det här känns som en ulv som försöker använda sig av givna floskler som jag inte tycker är så användbara dag 1 i en sån här lek.

LenaH röstar på ArneWeise för att jag tror hen vill styra misstankar med hjälp av att antyda att lyan skulle vilja styra röster när jag inte tror lyan skulle våga utan istället använda en sån teori som Arne gör.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn
19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise

Hedinn 3
Snurrfian 2
Quarter4ever 1
Blacksmithfarm 1
fio 1
Habina 1
Illiana 1
LenaH 1
ArneWeise 1

Vem är betjänt av att starta ett drev DL1 i en lek med onda utanför lyan?
Visst, jag har suttit i lya som lagt rösten på en och samma god spelare DL1 just för att en lya inte gör så men inte när där finns onda utanför lyan, det tror jag få ulvar vågar DL1.
Det här känns som en ulv som försöker använda sig av givna floskler som jag inte tycker är så användbara dag 1 i en sån här lek.

LenaH röstar på ArneWeise för att jag tror hen vill styra misstankar med hjälp av att antyda att lyan skulle vilja styra röster när jag inte tror lyan skulle våga utan istället använda en sån teori som Arne gör.

Vad är floskler för något? :confused:

Jag tyckte att du teoriade mest om Habina och blev därför lite förvånad över att rösten lades på Hedinn helt enkelt.
Jag ser inga kopplingar alls än så länge, jag tycker faktiskt inte att det framkommit speciellt mycket matnyttigt ännu trots 9 sidor och jag har bara skummat leken de senaste 40 minutrarna.
jag har på inget sätt släppt Habina , vilket man kan se om man följer mina inlägg
Och att hon nu ändrar röst ( pga mig?) känns som att jag kan vara än mer ute på rätt spår egentligen så där är jag väl med på banan så sett
Kanske , eventuellt , möjligen är mitt samlade intryck

( observera ambivalensen ) den fö kan faktiskt betyda att jag funderar på riktigt och inte att jag försöker flyta med ( vilket jag uppfattar dina kommentarer och frågetecken om mig som?

Sedan ser jag att LenaH röstar på @ArneWeise nu och jag har faktiskt ganska bra minne så jo jag kan med säkerhet säga att LenaH röstat ut en ond utanför lyan @Snurrfian och blivit godförklarad på kuppen dessutom ! så nja köper inte den rösten riktigt !
Sedan om det gör LenaH ond i denna leken lpter jag vara osagt, jag grunnar vidare
( klockan tickar- jag ÄR medveten !)

Nä, men gärna på någon där jag har någon slags teori och som inte har röster redan. ;)
Alltså - jag förstår din tanke, jag vill inte heller egentligen rösta ut någon dag1 (och jag la ju själv nu en uddaröst) men jag tycker ändå du ska rösta på den du misstänker mest. Det får gärna vara jag. :)

Varför vill du rösta på en som inte har röster?

Eftersom det är dl 1 och jag är extremt osäker på alla. Då känns det bättre (nu när Hedinn fick så många röster) att lägga min röst på någon jag kan ha en teori om, men som inte har några röster på sig, så jag inte riskerar att rösta ut en god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare