Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick tillbaka och kollade och konstaterade att jag nog överreagerade något. Tänkte nog främst på delen om trollkarlarna(?) kunde förhäxa sig själva (kan eventuellt snurra till roller här nu), men inser väl att det nog inte har någon betydelse.

Läste snabbt, under stress, och ville väl bidra med något i och med att jag inte visste när jag skulle få tid här under kvällen.

Aha, minns inte ens att jag läst det men jag håller på att gå igenom leken nu. Men just det att förhäxa sig själva ser jag som bra att nämna eftersom nyare spelare kanske inte har koll på hur vissa spelare brukar använda sånt. Så de finns ju risk att någon skulle "godförklara" en ulv på helt fel grund liksom.

Aha, minns inte ens att jag läst det men jag håller på att gå igenom leken nu. Men just det att förhäxa sig själva ser jag som bra att nämna eftersom nyare spelare kanske inte har koll på hur vissa spelare brukar använda sånt. Så de finns ju risk att någon skulle "godförklara" en ulv på helt fel grund liksom.
Absolut, det var ju lite vad jag insåg nu i efterhand.

Ok, håller inte med. Jag lyckades se till att en siare blev käkad en gång när jag avslöjade för mycket (ulvarna tackade och tog emot). Visserligen var det för att jag räddade siaren från att bli lynchad.

Möjliga scenarion tycker jag inte behöver tystas ner, det har jag inte skrivit.
Jo men det är väl ändå skillnad att såhär innan dl1 lista möjlig info?
Köper att det sedan kan komma att hjälpa onda om man fiskar efter befintlig info sas.

förvisso sant - Att det kan vara bra att inte vara för tydlig som god - men samtidigt ! De i lyan HAR enklare att pussla ihop rollerna fort än de goda - och om goda inte alls visar vilka som går att iaf tro är goda - hur ska goda kunna vinna då ? Det där är en balansgång. Men jag upplever det som att onda vinner ( oftast) mer på att info INTE kommer fram och att goda är förvirrade och kan istället luras till att följa onda . för att de tror att DE är de som är goda , pga att inget annat kommer fram . Men det är ju bara min åsikt

Ja, alltså i ett avgörande läge kan det absolut vara bra att vara lite tydligare med info. Men jag släpper detta nu, det handlar mer generellt om hur man ser på ulvspel och jag tänker att det säger noll och ingenting om folks roller i denna lek just nu. Så det känns som ett meningslöst spår. Poängen var att jag inte förstod folks röster på Hedinn, jag tycker det var en överreaktion som jag blev skeptisk till.

Absolut, det var ju lite vad jag insåg nu i efterhand.

Så långt tänkte inte jag...

Måste ut nu, i lite panik.

Hedinn röstar på Snurrfian

Två anledningar. Dels hennes röst, visst, det är en första röst, DL1, men jag tycker ändå att hon borde vara van vid att @quarter4ever brukar kunna snurra till saker och ting då hon försöker tänka på ALLT så man knappt hänger med i hälften.

Äh jag har inte hunnit med som jag ville och det finns inte mycket att gå på så här långt, jag skulle vilja rösta på både Q och gabby för att de virrade till det för mig med alla sina frågor, Gabby gjorde åtminstone ett bra jobb med att sammanställa all info vilket gör att hon känns godare än Q just nu som bara rör till det för mig.
Snurrfian röstar på Q eftersom jag tror att hon är ond som försöker röra till alla roller så ingen fattar någonting och den onda sidan vinner. Om jag får tid så försöker jag kolla lite till och se om jag hittar något annat som verkar mer ulvigt än så.

Den andra anledningen är då jag själv har flera röster, och vill ha lite större chans till att inte ryka ikväll, och övriga tre som har röster nu har varit väldigt aktiva i diskussionen vilket gör att jag inte har dem som mest misstänkta onda.

Sen på bollen men jag reagerar inte speciellt mycket på att man går igenom olika scenarier (ja, jag är ordpolis) första dagen. sedan är det mer tveksamt beroende på vilka roller som finns i leken.
I den här leken är det en sjuhelvetes massa roller som åtminstone inte jag är jättevan att spela med och därför tyckte jag @Gabby_Ossi s sammanställning var rätt hjälpsam (även om jag redan glömt det mesta :o)-

Därmed inte sagt att jag reagerar så himla mycket på @Hedinn s invändning om att det är bra att hålla en del info under lock heller och jag lutar nog åt @fio s resonemang att hon antagligen skulle passa sig för det efter förra leken.

Återkommer när jag läst vidare.

Jag sitter och grubblar . Hedinn har ju kommit med inlägg nu. Och är lite rädd att jag misstolkat , eller i vilket fall inte hunnit ge henne chansen att förklara sig innan jag röstade , sedan ville jag till varje pris undvika att rösta för sent ( både nu och för framtiden ) så tänkte att det var bättre att lägga rösten tidigt och sedan visa varför jag tänkte som jag gjorde och vara beredd att ändra rösten om det skulle verka vara bättre)

jag funderar över följande
* hedinn ÄR ond som försöker vända denna lynchen ?
*Hedinn ÄR god som försöker vända lynchen
* OM hedinn är god så kan det vara så att onda mest tar det lite lugnt och inte lägger sig i diskussionen ( lite så som Hedinn själv resonerar )

Vad ska man tro på ? :idea:
:crazy:

Ja jag har också svårt att förstå varför många frågor skulle vara något negativt. I en lya så sitter man ju oftast och diskuterar leken tillsammans och då diskuterar man ofta olika scenarion där, medans som god så är det lättare att fråga direkt i leken samt att de då kan vara till hjälp för andra goda. Saker som man inte har funderat på sedan innan.

Bara en sån där snabb spontan tanke ;)
Just det där säger ingenting tycker jag, jag kan nog tycka att man om man diskuterar i lyan också slänger in samma fråga i leken för att verka aktiv om inte annat.
Och för att man som du nu skriver, verkar god.

Jag sitter och grubblar . Hedinn har ju kommit med inlägg nu. Och är lite rädd att jag misstolkat , eller i vilket fall inte hunnit ge henne chansen att förklara sig innan jag röstade , sedan ville jag till varje pris undvika att rösta för sent ( både nu och för framtiden ) så tänkte att det var bättre att lägga rösten tidigt och sedan visa varför jag tänkte som jag gjorde ) och vara beredd att ändra rösten om det skulle verka vara bättre)

jag funderar över följande
* hedinn ÄR ond som försöker vända denna lynchen ?
*Hedinn ÄR god som försöker vända lynchen
* OM hedinn är god så kan det vara så att onda mest tar det lite lugnt och inte lägger sig i diskussionen ( lite så som Hedinn själv resonerar )

Vad ska man tro på ? :idea:
:crazy:
Jag tror att @Hedinn är god. Eller ond. Eller kanske, kanske neutral.
Klokare nu? :angel:

Just det där säger ingenting tycker jag, jag kan nog tycka att man om man diskuterar i lyan också slänger in samma fråga i leken för att verka aktiv om inte annat.
Och för att man som du nu skriver, verkar god.

Men åh, tar jag det resonemanget så kan jag ju inte ens hoppas litegrann på att gabby kan vara god. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar