En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Halali Mina äggstockar är fortfarande förstorade, två månader efter äp. De ömmar och ger sig till känna emellanåt även om jag märker dem mindre och mindre.

I mitt fall var de rejält förstorade, överstimuleringen och börjsn på en graviditet hjälpte till lite också. Jag trodde det skulle bli normalt snabbt igen efter MA men jag hade fel.

För övrigt blöder jag fortfarande rikligt tre veckor efter cytotec och det kommer klumpar. Dessutom får jag ordentlig kramp/mensvärk emellanåt. Allt annat än trevligt.

Kroppen kan ju så klart bete sig underligt, men har aldrig haft nån form av spottings innan och när det kommer brukar det komma ordentligt...
Är det rött är det inte spotting. Rött blod är mens.

Iofs får vissa sparsam mens vid graviditet, men jag skulle inte se det som något bevis.

Vet du exakt vilken dag du hade äl?

Är det rött är det inte spotting. Rött blod är mens.

Iofs får vissa sparsam mens vid graviditet, men jag skulle inte se det som något bevis.

Vet du exakt vilken dag du hade äl?

Det var tunt, ljust rött. Fick glad gubbe förra söndagen men brukar inte känna av äl så kan inte säga exakt dag sådär!

När man försöker bli gravid börjar kroppen alltid bete sig som knäppast ;)
Exakt. Jag hade ALDRIG tidigare haft:
-försenad mens
-så ömma bröstvårtorna
-ont efter ÄL
-så sparsam mens
-så riklig mens
-så ont i brösten
-så mycket illamående efter ÄL
O.s.v.

Även nu då vi inte orkar försöka längre känns det olika från cykel till cykel. Ibland brakar mensen lös med syndafloden på en gång, ibland har jag en dags spotting eller en dags väldigt sparsam mens.

Det var tunt, ljust rött. Fick glad gubbe förra söndagen men brukar inte känna av äl så kan inte säga exakt dag sådär!
Jaha, men då har du väl antagligen haft äl kring 13-14.6 och är således på dag 9 efter ÄL. Då låter det ju inte som mens om du brukar ha 15 dagars lutealfas. Eller hur lång brukar den vara?

När man försöker bli gravid börjar kroppen alltid bete sig som knäppast ;)
Det kan jag skriva under på! Jag har fått spottings och menskänningar som påminner om graviditetstecken allt sedan våra försök började i september.

PS, läste nu @em-pirres lista, den kan jag också skriva under på.

Vet inte om kroppen ballat ur, eller om det är jag som är extra uppmärksam på alla symptom bara för att jag så gärna vill bli gravid!

Exakt. Jag hade ALDRIG tidigare haft:
-försenad mens
-så ömma bröstvårtorna
-ont efter ÄL
-så sparsam mens
-så riklig mens
-så ont i brösten
-så mycket illamående efter ÄL
O.s.v.

Även nu då vi inte orkar försöka längre känns det olika från cykel till cykel. Ibland brakar mensen lös med syndafloden på en gång, ibland har jag en dags spotting eller en dags väldigt sparsam mens.

Haha precis, mina härliga cykler blev ännu längre, vilket gjorde att jag testade ofta, både ÄL och gravidtester för att hålla koll. Gjorde av med mängder av testet, galet. Men ja, alla saker som kunde inträffa gjorde det när man väntade på att mensen inte skulle komma, googla tidiga tecken mm mm.

Det kan jag skriva under på! Jag har fått spottings och menskänningar som påminner om graviditetstecken allt sedan våra försök började i september.
Precis, precis, allt som visar att man kanske är gravid eller kanske inte. Precis allt!

Haha precis, mina härliga cykler blev ännu längre, vilket gjorde att jag testade ofta, både ÄL och gravidtester för att hålla koll. Gjorde av med mängder av testet, galet. Men ja, alla saker som kunde inträffa gjorde det när man väntade på att mensen inte skulle komma, googla tidiga tecken mm mm.

Precis, precis, allt som visar att man kanske är gravid eller kanske inte. Precis allt!
:rofl:
Jag googlar asofta symptom. Om och om igen.:banghead: Om det inte stämmer riktigt, så byter jag ordföljd hej vilt :o Varje ny månad googlar jag och finner till min förvåning att det på alla sidor står "du besökte den här sidan..... för en månad sedan".

:rofl:
Jag googlar asofta symptom. Om och om igen.:banghead: Om det inte stämmer riktigt, så byter jag ordföljd hej vilt :o Varje ny månad googlar jag och finner till min förvåning att det på alla sidor står "du besökte den här sidan..... för en månad sedan".
Känner igen det där, gjorde likadant :p
Nu googlar jag "är det vanligt att ..... i vecka ..." Så jag fortsätter googla för att komma fram till att aaaaaaaallt när normalt (nästan iaf) vid en graviditet :p

Hänger inte med. Menar du lokalbedövningen vid äp? För de lägger ju bedövning i slidan då o den lär man ju inte ha mkt nytta av vid hssg.. Bedövade de cervix kanske då? För i regel är det ju äggledarna man får ont i (OM man får ont) när de spolar och det är stopp.
Ok, då har jag haft tur (stopp men kände absolut ingenting). Jag fick någon slags lokalbedövning och blödde, men kände inget. Jag villa bara meddela att alla inte behöver ha ont eller känna något alls. Och att jag är glad att jag valde bedövning när dom frågade...

PS, läste nu @em-pirres lista, den kan jag också skriva under på.

Vet inte om kroppen ballat ur, eller om det är jag som är extra uppmärksam på alla symptom bara för att jag så gärna vill bli gravid!
Jag tror absolut man känner av massa symtom just för att man känner efter. Jag märkte aldrig av min ÄL innan vi började försöka. Nu känner jag av den varje månad och vet således på dagen när mensen tänker komma.
Har verkligen lärt känna min kropp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 502
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur