22/1
Nu kom min mens igen, 3:e försöket som inte lyckats...
Jag försöker få lite koll på min cykel, men det är inte lätt...
Förra månadens långa cykel gjorde att jag inte räknade med mens nu förrän om 1-2 veckor, men den kom alltså redan idag. c1=5v, c2=6v, c3=4v...
25/12
Idag fick jag min andra mens, detta efter att i nästan 3 veckor haft mensvärk och trott att mensen hade kommit men den kom aldrig förrän nu. Jag hade börjat fundera på att ta ett test, jag känner aldrig av någon mensvärk så här långt innan, kanske var detta ett tidigt missfall, oavsett så längtar jag efter att mensen är slut igen så att vi kan fortsätta försöka
God jul alla!
Hogstorp skrev:
↑
Lite uppdatering:
17/11
Idag fick jag min första mens efter att ha slutat med piller.... Det positiva är ju iaf att jag vet min cykel nu, och den var exakt som jag förväntade mig... Min kropp är sjukligt punktlig, och har alltid varit... Jag märkte och kände absolut INGET att mensen var på gång, den kom som en total överraskning imorse... Knasig kropp jag har, det blir intressant det här framöver...
9 Okt 2015 #1855
Nu har jag tagit mitt sista piller idag, känns både spännande, overkligt och nervöst
Åker på 4 veckors semester till Australien om 1 vecka också, fullt upp
Hogstorp skrev:
↑
Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn
Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går
Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt
Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera