En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
I love lakrits liksom.

Om blaston fastnar blir det ju knappt något av den varan :(

Men nu var mitt WHAT?!! mer riktat mot din blasto som du ville lämna tillbaka :D:)

Lakritsen kan vara, blä :wtf:
Om det inte vore för mitt te! Men det kanske är så lite man får i sig att det ändå är ok? Beror väl kanske på hur mycket te man häller i sig på en dag :angel:

Det är både skönt och jobbigt att det bara är mig det är fel på.

För mig blir det Pergotime dag 5-9 i nästa cykel.
Visst är det konstigt. Jag antar att felet ligger hos mig också. Jag har läst en del om forskning kring slemhinna. De menar att det trots en till synes felfri slemhinna kan det finnas fel som gör att den inte tillåter embryot och kvinnans kropp "kommunicera" vilket gör att embryot inte fäster eller inte kan överleva. Nu har man kanske hittat en lösning.Låter liksom bekant... det var något man saknade. Ska se om jag hittar en länk.

Edit här

Visst är det konstigt. Jag antar att felet ligger hos mig också. Jag har läst en del om forskning kring slemhinna. De menar att det trots en till synes felfri slemhinna kan det finnas fel som gör att den inte tillåter embryot och kvinnans kropp "kommunicera" vilket gör att embryot inte fäster eller inte kan överleva. Nu har man kanske hittat en lösning.Låter liksom bekant... det var något man saknade. Ska se om jag hittar en länk.

Edit här

Intressant.

Började med sprutorna igår! Skönt när man får komma till nästa steg så det känns som att det händer nått :) det är ju ett evigt väntande....

Tid på kliniken den 27/1, så får vi se då hur allt har artat sig där nere!

Värmevallningarna fortsätter - men varför kan dom inte komma lite lägligare, typ när jag har vart ute i -19 och är frusen som fasen?? Näää, den ska komma när man redan är inne och varm :cautious:;)

Läkarbesök avklarat!
Ett litet litet hjärta slår där inne på precis rätt ställe :heart:heart:heart
Jag har fått instruktioner att ta det väldigt lugnt några veckor -ingen stress, inga tunga lyft, ingen ansträgning (absolut inte skotta) och inget sex (:nailbiting::down:)

Men kan ni förstå, efter 1.5 år så är det faktiskt på rätt väg! :bump::banana::banana::bump:
Fundera på att berätta för mina närmsta redan på allahjärtansdag eftersom de redan vet om att vi började på utredning så även om de inte går vägen kan det vara skönt att dom vet.

Men just nu får jag väl kliva åt sidan ur den här tråden och håll en tumme för oss att jag inte behöver komma tillbaka på ett bra tag!

22/1
Nu kom min mens igen, 3:e försöket som inte lyckats...
Jag försöker få lite koll på min cykel, men det är inte lätt...
Förra månadens långa cykel gjorde att jag inte räknade med mens nu förrän om 1-2 veckor, men den kom alltså redan idag. c1=5v, c2=6v, c3=4v...

25/12
Idag fick jag min andra mens, detta efter att i nästan 3 veckor haft mensvärk och trott att mensen hade kommit men den kom aldrig förrän nu. Jag hade börjat fundera på att ta ett test, jag känner aldrig av någon mensvärk så här långt innan, kanske var detta ett tidigt missfall, oavsett så längtar jag efter att mensen är slut igen så att vi kan fortsätta försöka :)

God jul alla!

Hogstorp skrev:
Lite uppdatering:
17/11
Idag fick jag min första mens efter att ha slutat med piller.... Det positiva är ju iaf att jag vet min cykel nu, och den var exakt som jag förväntade mig... Min kropp är sjukligt punktlig, och har alltid varit... Jag märkte och kände absolut INGET att mensen var på gång, den kom som en total överraskning imorse... Knasig kropp jag har, det blir intressant det här framöver...

9 Okt 2015

Nu har jag tagit mitt sista piller idag, känns både spännande, overkligt och nervöst :)

Åker på 4 veckors semester till Australien om 1 vecka också, fullt upp :D

Hogstorp skrev:
Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn :):):)

Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det :)
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går :)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt :)

Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera ;)

Läkarbesök avklarat!
Jag har fått instruktioner att ta det väldigt lugnt några veckor -ingen stress, inga tunga lyft, ingen ansträgning (absolut inte skotta) och inget sex (:nailbiting::down:)

Men kan ni förstå, efter 1.5 år så är det faktiskt på rätt väg! :bump::banana::banana::bump:
Fundera på att berätta för mina närmsta redan på allahjärtansdag eftersom de redan vet om att vi började på utredning så även om de inte går vägen kan det vara skönt att dom vet.

Men just nu får jag väl kliva åt sidan ur den här tråden och håll en tumme för oss att jag inte behöver komma tillbaka på ett bra tag!
Härligt!!! :banana::bump:

Vilken vecka? 6-7?

Så går det när man slaaaaaaaapnaaar aaaav och inte tääääääänker på deeeeet :cool:

:D:D:D:D

Läkarbesök avklarat!

Wow så kul!!
Grattis!

Kunde dom se hur gammalt det lilla pyret var?

Läkarbesök avklarat!

Men så himla härligt!!!
Stort grattis!

22/1
Nu kom min mens igen, 3:e försöket som inte lyckats...
Jag försöker få lite koll på min cykel, men det är inte lätt...
Förra månadens långa cykel gjorde att jag inte räknade med mens nu förrän om 1-2 veckor, men den kom alltså redan idag. c1=5v, c2=6v, c3=4v...

25/12
Idag fick jag min andra mens, detta efter att i nästan 3 veckor haft mensvärk och trott att mensen hade kommit men den kom aldrig förrän nu. Jag hade börjat fundera på att ta ett test, jag känner aldrig av någon mensvärk så här långt innan, kanske var detta ett tidigt missfall, oavsett så längtar jag efter att mensen är slut igen så att vi kan fortsätta försöka :)

God jul alla!

Hogstorp skrev:
Lite uppdatering:
17/11
Idag fick jag min första mens efter att ha slutat med piller.... Det positiva är ju iaf att jag vet min cykel nu, och den var exakt som jag förväntade mig... Min kropp är sjukligt punktlig, och har alltid varit... Jag märkte och kände absolut INGET att mensen var på gång, den kom som en total överraskning imorse... Knasig kropp jag har, det blir intressant det här framöver...

9 Okt 2015

Nu har jag tagit mitt sista piller idag, känns både spännande, overkligt och nervöst :)

Åker på 4 veckors semester till Australien om 1 vecka också, fullt upp :D

Hogstorp skrev:
Åh, äntligen är tiden här då vi ska försöka att få barn :):):)

Jag har längtat efter den här tiden i många, många år nu. Olika omständigheter med bla ny sambo sedan 1,5 år nu har gjort att det inte varit aktuellt. Min nuvarande sambo har vetat om min barn-längtan ända sedan vi träffades och vi har pratat om det till och från hela tiden.
Vi är båda mer än väl mogna för detta (jag fyller snart 33 och han är 37, har båda fast jobb, bor i bra boende osv).
Igår kväll bestämde vi oss gemensamt (på hans initiativ faktiskt) att när jag får min mens nästa vecka så börjar jag inte med någon ny piller karta efter det :)
Så himla spännande! Min rädsla i många år nu har varit att jag inte kan bli gravid. Jag har ätit p-piller i 14 år nu, har väl inte direkt varit jätte slavisk med att ta de på samma tidpunkter, har ibland missat piller osv. men det har aldrig hänt något (dvs ingen ”oönskad” graviditet).
Så det är fortfarande min rädsla, att det inte ska gå. Men nu ska vi i alla fall försöka, så får vi se hur det går :)

Jag har fortfarande svårt att förstå att det äntligen är dags, så himla roligt :)

Jag kommer med uppdateringar när det finns något att uppdatera ;)

Mina cykler varierar mellan 27 och 52 dagar, jag har ALLA gravidsymptom (förutom kräkning) mellan blödningarna och jag vet inte om jag har ägglossning, PMS eller bara allmänt skitmående...så bered dig på att bli förvirrad. ;)

Härligt!!! :banana::bump:

Vilken vecka? 6-7?

Så går det när man slaaaaaaaapnaaar aaaav och inte tääääääänker på deeeeet :cool:

:D:D:D:D

Vecka 5 ungefär så det är ju väldigt tidigt men vi håller tummar och tår.

Haha jag som trodde det hade att göra med att jag som knappt dricker alchol nyligen varit på bolaget och handlat mintu och andra läckerheter för att ha under de kommande vårdagarna ute i snön :grin:

Näh men helt ärligt så i mitt fall så skulle det nog kunna finnas en liten grund i den gamla slappna av skrönan, inte i benämningen att "slappna av och sluta tänka på barn" men i benämningen "varva ner och sluta stressa i vardagen". Jag har stressat nästan konstant i 4 år (var på väg in i väggen när jag träffade min sambo) pga av dubbla jobb och studier- studerade klart för ett år sedan och har fått ett fast jobb men har då startat upp TVÅ helt nya förskolor(för kommunens räkning) på det här året så det här Jullovet var första gången på dessa år som jag har varit helt ledig en längre period. Så för första gången på fyra år kunde jag ligga i sängen och läsa en bra bok utan att känna att jag måste kliva upp och prestera något.
Detta i sin tur hade ju väldigt god inverkan på vårt förhållande och sexliv, hela julveckan hade vi sex varje dag ibland flera gånger på en dag vilket typ ALDRIG har hänt i vårt förhållande tidigare. Vi har alltid haft sex regelbundet några gånger i veckan och typ tvingat oss haft sex runt ÄL då sedan ett år tillbaka men det är ju lite som det är.....
Men om någon på allvar skulle säga till mig "va var det jag sa, bara slappna av" så kan nog humöret koka över här.:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 943
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter