En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men HJÄLP.
Som ni vet har den här cykeln varit tokkonstig. Hade jätte ömma tuttar redan innan beräknad ÄL och inga direkta tecken på ÄL så var säker på att jag inte haft det alls denna månad.
I fredags får jag bruna flytningar på "rätt" datum så antog att mensen trots allt skulle komma som vanligt. På söndagen kommer lite färskt blod men väldigt lite och på måndagen var det ingenting.

Tänker att jag ändå får räkna fredag som cykelns första dag och igår tog jag och de första blodproven inför ferilitetsuredningen. Beställde igår också ÄL test och gravtest så att jag ska ha lite koll framöver.

Idag fick jag åter igen bruna flytningar?! Så när stickorna hade kommit i posten idag så testade jag.......

positivt!

Kan inte fatta det. Det är verkligen två streck där! Men vad betyder alla bruna flytningar då?! Nu blir jag istället jätte nervös och är försent att ringa BM

Och hur berättar jag nu för sambon? Han som skulle lämna sperma prov på måndag... Ska vi avblåsa allt och hoppas på att den här lilla pyret tänker stanna där inne? (Tror inte sambon klagar om han slipper dock :angel:)

Men hjälp ja önskar jag hade någon att krama om just nu, jag är jätte glad och så jävla livrädd att något är fel samtidigt.

Betyder det här att jag borde ge tusan i att skotta resten av ungarnas skridskoplan?!
Och hur blir det med madrassåkning i stora gupp?! Har hört att man ska vara rädd om rumpan...
Så många frågor.................

Nästan som hör då. Brukar blöda väldigt kraftigt (inte riktigt en binda i timmen men nästan) mensdag två idag och jo, jag blöder men inte bytt binda på 7-8 timmar och de går tom att torka sig efter toalettbesök utan de ser ut som man sågat av sig handen. Kan mens gå från riklig till sparsam?

Betyder det här att jag borde ge tusan i att skotta resten av ungarnas skridskoplan?!
Och hur blir det med madrassåkning i stora gupp?! Har hört att man ska vara rädd om rumpan...
Så många frågor.................

Du kan leva som vanligt.
Bruna flytningar kan vara normalt, utomkveds, mens osv. Du har väl inte gått så långt och då ser man inte så mkt på VUL, så orkar du vänta är det mitt tips. Att vänta alltså.

Jag blir gaaalen! Stickorna går uppåt och sen neråt och sen uppåt och sen neråt och så uppåt igen i styrka. :banghead: Dock inget klart blankt eller klart positivt.

Fortfarande inte ont i tuttarna (!!!), men eventuellt liiiiite svullna idag.
Nyp och kramper i nedre magen/äggstocksområdet då och då.

Men HJÄLP.
Som ni vet har den här cykeln varit tokkonstig. Hade jätte ömma tuttar redan innan beräknad ÄL och inga direkta tecken på ÄL så var säker på att jag inte haft det alls denna månad.
I fredags får jag bruna flytningar på "rätt" datum så antog att mensen trots allt skulle komma som vanligt. På söndagen kommer lite färskt blod men väldigt lite och på måndagen var det ingenting.

Tänker att jag ändå får räkna fredag som cykelns första dag och igår tog jag och de första blodproven inför ferilitetsuredningen. Beställde igår också ÄL test och gravtest så att jag ska ha lite koll framöver.

Idag fick jag åter igen bruna flytningar?! Så när stickorna hade kommit i posten idag så testade jag.......

positivt!

Kan inte fatta det. Det är verkligen två streck där! Men vad betyder alla bruna flytningar då?! Nu blir jag istället jätte nervös och är försent att ringa BM

Och hur berättar jag nu för sambon? Han som skulle lämna sperma prov på måndag... Ska vi avblåsa allt och hoppas på att den här lilla pyret tänker stanna där inne? (Tror inte sambon klagar om han slipper dock :angel:)

Men hjälp ja önskar jag hade någon att krama om just nu, jag är jätte glad och så jävla livrädd att något är fel samtidigt.
Du fick alltså ett positivt gravtest?
Grattis i så fall :laugh: :banana:

Tycker att ni än så länge skall fortsätta utredningen. Jag tycker att du inte behöver tala om att du testat positivt riktigt än :)

Du fick alltså ett positivt gravtest?
Grattis i så fall :laugh: :banana:

Tycker att ni än så länge skall fortsätta utredningen. Jag tycker att du inte behöver tala om att du testat positivt riktigt än :)

Varför inte? Om man är gravid behöver man ingen utredning och avstår man då sin plats går den till någon annan som väntar istället för att resurser och pengar läggs ner i onödan.vdå måste det ju vara bättre att meddela att man troligen nyss blivit gravid och önskar skjuta på ev besök till efter kontroll.
Ytterst märkligt förhållningssätt.

Grattis TS, vad roligt för er!

Tack alla, jag ska ringa BM idag och be om råd. Känns som att för deras skull spelar de ingen roll eftersom vi inte "håller" några tider utan detta bokas efter att vi lämnat in alla prover och det är ju tämligen svårt att lämna ägglossningsprovet när man är gravid
:angel:

Däremot skulle jag fara in på måndag och göra ultraljud på urinblåsan pga alla urinvägsinfektioner men på den kallelsen stod de specifikt att man skulle höra av sig i god tid innan om man är gravid så jag är mest brydd hur det blir med det nu.

Jag misstänker att jag kanske varit gravid sedan i november och att det är därför som den här cykeln varit så konstig men eftersom jag har haft, det jag trott varit, mens är det ju sjukt svårt att avgöra.

Tror inte vi har fattat de här riktigt än när man provat så länge utan resultat.

Sambons första reaktion: Men de blir ju mitt i älgjakten?!
Sambons andra reaktion: Men då har du ju druckit alkohol medans du är gravid?!
Sambons tredje reaktion: Du de här med fisk?! (säger han medans han står och steker egenfångad sej från Norge) och Ska vi sälja bort all lax och öring nu (fångad i Sollefteå)?

Haha va tvungen att fråga om han vart de minsta glad mellan oron över allt det praktiska :p:nailbiting::love:

Varför inte? Om man är gravid behöver man ingen utredning och avstår man då sin plats går den till någon annan som väntar istället för att resurser och pengar läggs ner i onödan.vdå måste det ju vara bättre att meddela att man troligen nyss blivit gravid och önskar skjuta på ev besök till efter kontroll.

Är inte det minsta märkligt. Så länge längden på graviditeten inte fastställts och att graviditeten utvecklas normalt så finns det ingen anledning att avboka något.
Speciellt inte så här tidigt i utredningen men ändå redan en påbörjad utredning. Då har man lagt ner tid på en del av en utredning totalt i onödan. Det om något är ett resursslöseri.

Det kan tex visa sig vara något fel på Ts eller hennes mans kromosomer eller Ts mans sperma som gör att hon har svårt att bli gravid. Att då bara vänta igen är bara totalt bortkastad tid (om nu graviditeten inte fortskrider som den skall).

Man skall inte slösa på resurser men man kan slösa på många olika sätt.

Senast ändrad:

Vid fertilitetsproblem räknas det som normal graviditet först senare. Minns inte vilken vecka. Sen har vi ju det där med sekundär infertilitet också. Så jag förstår hur Tora menar även om det kan låta lite fult.

Tack alla, jag ska ringa BM idag och be om råd. Känns som att för deras skull spelar de ingen roll eftersom vi inte "håller" några tider utan detta bokas efter att vi lämnat in alla prover och det är ju tämligen svårt att lämna ägglossningsprovet när man är gravid

Däremot skulle jag fara in på måndag och göra ultraljud på urinblåsan pga alla urinvägsinfektioner men på den kallelsen stod de specifikt att man skulle höra av sig i god tid innan om man är gravid så jag är mest brydd hur det blir med det nu.

Jag misstänker att jag kanske varit gravid sedan i november och att det är därför som den här cykeln varit så konstig men eftersom jag har haft, det jag trott varit, mens är det ju sjukt svårt att avgöra.

Tror inte vi har fattat de här riktigt än när man provat så länge utan resultat.

Sambons tredje reaktion: Du de här med fisk?! (säger han medans han står och steker egenfångad sej från Norge) och Ska vi sälja bort all lax och öring nu (fångad i Sollefteå)?

Haha va tvungen att fråga om han vart de minsta glad mellan oron över allt det praktiska :p:nailbiting::love:

När hade du din sista mens?

I just det här fallet handlar det ju om att partnern ska lämna sperma. Jag hade tvingat iväg min man, utan att blinka, just för att då vet vi till framtiden. Då vet vi förutsättningarna för nästa barn.

I helgen....
Min mens brukar bara vara några dagar och bestå till mestadel av bruna flytningar och de har jag haft regelbundet och precis på förväntat datum de senaste månaderna
Om du testat positivt så var det ingen mens. Då får du se när du hade förra mensen. Eller så finns det en till (tyvärr tråkig orsak) till att du fick mens. Vill du veta den?

Det är vanligt att man har en väldigt sparsam mens (oftast bara lite blodstänk) vid den tidpunkten man skulle ha haft sin mens. Detta för att det inte har hunnit bildas tillräckligt med hormoner för att signalera till kroppen att den skall stoppa mensen helt. Det är därför det kan komma ett och annat blodstänk vid BIM.

Eftersom det finns så pass många om och men för din del så borde det göras ett tidigt VUL på dig.

(Och just för att allt är så osäkert så avbeställ inga tider i din utredning än)

Min erfarenhet av att när någon blir gravid under en utredning så släpper inte fertilitetskliniken paret bara så där. Utan man brukar vilja få in dom på ett tidigt VUL redan i vecka 6 för att se hur det ser ut. Ser allt normalt ut då så har de flesta "varit kvar" på kliniken till vecka 12.

Har någon fått missfall/X eller liknande så har man bara fortsatt utredningen där man var.

Men det betyder inte att alla kliniker har detta förfarande.

Inte?

Jag blev gravid under utredning. Det blev ännu struligare än första graviditeten som var ett solklart utomkveds.

Att hoppa av innan man konstaterat graviditet på rätt ställe som är viabelt verkar dumt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar