En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske jag vågar testa idag. BMI -4 (vist är de så om jag väntar mens om fyra dagar?)

Morgontemp fortfarande runt 36,5 har en normaltemp på ca 35,8

Ja precis. Testa kan man ju alltid göra men lägg inte så mycket vikt vid det om det inte visar något. Är ju fortfarande tidigt.

Kroppstemperaturen ska väl vara högre fram till mens. Så den bör ju vara förhöjd om du har bim om fyra dagar.

Just nu är jag så galet trött på "göra-barn-cirkusen". Det känns så meningslöst och energikrävande.

Mår iaf bra nu när progesteron är tillagt, bara östrogen fungerade inte så bra. Det är dessutom lite läskigt med östrogentillskott eftersom mammas bröstcancer var sådan hormonberoende :crazy:

Just nu är jag så galet trött på "göra-barn-cirkusen". Det känns så meningslöst och energikrävande.

Mår iaf bra nu när progesteron är tillagt, bara östrogen fungerade inte så bra. Det är dessutom lite läskigt med östrogentillskott eftersom mammas bröstcancer var sådan hormonberoende :crazy:
Jag som ätit östrogen inett halvår har tänk mycket på just cancer... Det är ju en rätt stor dos. Jag är också så trött på hela skiten. Jag planerar mest fler hundar just nu. Det är ändå ett realistiskt mål.

Ja precis. Testa kan man ju alltid göra men lägg inte så mycket vikt vid det om det inte visar något. Är ju fortfarande tidigt.

Kroppstemperaturen ska väl vara högre fram till mens. Så den bör ju vara förhöjd om du har bim om fyra dagar.

Äh, var nog ett dåligt test ;) bara en svag skugga med morgonurin

Mannens kommentar var dock dagens bästa, vad tusan har hänt med dina bröst, de är ju enorma.... Hmm, tack? :p

Jag som ätit östrogen inett halvår har tänk mycket på just cancer... Det är ju en rätt stor dos. Jag är också så trött på hela skiten. Jag planerar mest fler hundar just nu. Det är ändå ett realistiskt mål.

Inga fler djur här men jag planerar igångsättning etc, prinsessan har en vrickad kota som är sprutad.

Jag funderar mer och mer seriöst på att ta skaffa hund igen. Det känns mer och mer som rätt beslut. Bryta lite depp i vardagen och komma tillbaka till mitt gamla jag. Och kanske börja med barmarksträning (slädhund) och leta fram mina gamla skidor.

Nähepp. Den hunden jag funderat på i några dagar har nytt hem redan. Jahapp.

Vet int om de hänger ihop men har bokstavligen badat i svett i natt (har ej feber) jättepraktiskt då det är 16 grader i sovrummet= kan inte sparka av täcket

Äh, troligen har vi missat denna månad också. skyller på trötthet och brist på dusch möjlighet att vi inte nuppade tillräckligt förra veckan. Har inte testat med stickor denna gång då jag pga diet druckit en massa vatten och liksom inte hållt mig de obligatoriska 4 timmarna...

Äh, troligen har vi missat denna månad också. skyller på trötthet och brist på dusch möjlighet att vi inte nuppade tillräckligt förra veckan. Har inte testat med stickor denna gång då jag pga diet druckit en massa vatten och liksom inte hållt mig de obligatoriska 4 timmarna...

De kan ju överleva i fem (!?) dagar därinne, så kanske har ni prickat ändå!

Jag har fått till det , men trots att man får till det i rätt tid är chansen i min ålder ungefär 20% enligt vad jag kunnat läsa mig till, OM allt är som det ska. Och det vet vi ju inte. Stickorna gav utslag två dagar iaf, jag har haft ont men ändå varit charmig :angel:. Så nu är väl resten upp till högre makter om sådana finns.

De kan ju överleva i fem (!?) dagar därinne, så kanske har ni prickat ändå!

Jag har fått till det , men trots att man får till det i rätt tid är chansen i min ålder ungefär 20% enligt vad jag kunnat läsa mig till, OM allt är som det ska. Och det vet vi ju inte. Stickorna gav utslag två dagar iaf, jag har haft ont men ändå varit charmig :angel:. Så nu är väl resten upp till högre makter om sådana finns.
Hur gammal är du? Jag blir snart 30 men vet inte riktigt vad det innebär procentmässigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V