En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ägglossning borde vara på gång i helgen. hade velat ligga mer så här i förväg men igår var vi trötta och kalla och idag har vattnet frusit så det lär bli svårt att duscha... hoppas lösa det under kvällen. Om vi skulle lyckas denna gång borde barnet komma lagom till sambos 35-årsdag. men jag hyser inga större förhoppningar :cautious: jag ville ju ha ett vårbarn!!!
Höstbarn är inte så tokigt det heller, tänk vad mycket kul man kan hitta på med en liten kotte som till nästa sommar :)
Ska du köra med ProgesterAll denna cykeln också? Det tänkte jag göra så fort jag får utslag på stickorna!

Mycket tillsatta hormoner nu. Kände inte så mkt av progesterontabletterna förra omgången men nu är det lite gnälligt från livmodern.

Jag var hos Gun idag igen men ingen follikel hade växt till sig ordentligt. En var lite större än de andra, och större än vad någon var senast, men bara 8mm. Gun vill inte ge upp riktigt än så jag ska testa med ägglossningsstickor hemma om några dagar, och en vecka framåt. Annars blir det ny kur med Primolut och sedan dubbel dos Letrozol. Ska lämna prover när nästa cykel börjar och funkar det inte med Letrozol i dubbel dos är planerna FSH-sprutor.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Monkie - ÄL 16/1, BIM 30/1, 34 år, två barn, försök nr 4
viadukt - ÄL ca 14/1, BIM 26/1 försök nr 3, 28 år, inga barn.

em-pirre - planerar IVF2

lil-sis - FET1 19/1

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - Väntar på FET1, troligen februari. 31 år, inga barn

Halali - Första möte IVF-kliniken 1/2. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCOS, Dubbel dos Letrozol nästa cykel, försökt 9 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Börjar långa protokollet 30/12. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för attkomma till en första kontakt :(

hemlig - väntar på att blödningen ska sluta och ÄL komma igång efter MF. Ett tidigare MA, 32 år, inga barn

Blödningen är så gott som slut här. ÄL-stickan är negativ även om ett svagt teststreck syns fortfarande.
Hoppas äl dröjer lite, sambon är hemma i helgen men sen först om två veckor igen.

Blä. Verkar inte bli nån ägglossning denna cykel. :eek:
Stickorna var på g att bli starka, men idag var det svagare, så jag tappade motivationen helt. Ska ringa Prun på måndag och fråga vilken dag jag ska börja nästa kur Provera.
:wtf:
Så om jag inte får nån ägglossning, varför jävlas kroppen med denna jäääävla värk och nyp och ömhet?

:(

Hur mycket innan bim lönar de sig att testa med ägglossningstest? Läst här att de kan vara känsligare än gravitest.... Måst ju hitta på nått att göra i helgen ;)

Hur mycket innan bim lönar de sig att testa med ägglossningstest? Läst här att de kan vara känsligare än gravitest.... Måst ju hitta på nått att göra i helgen ;)

Sista mens 16/12, nupp på nyårsafton och den 8/1 testade jag med ÄL-stickor som visade positivt. Hade räknat med ÄL ca 14/1.

Tja, jag fick ett streck (om än väääldigt svagt) på mitt äl-test redan på äl+8 förra gången. Har bara streck vid äl annars, vissa har det ju innan mens också så det gäller ju att veta.

Tja, jag fick ett streck (om än väääldigt svagt) på mitt äl-test redan på äl+8 förra gången. Har bara streck vid äl annars, vissa har det ju innan mens också så det gäller ju att veta.

Och så finns det vi som har streck hela tiden...(nu blir det bittert)...utan att ha positiva stickor öht.

Ja, jag surar.

Och så finns det vi som har streck hela tiden...(nu blir det bittert)...utan att ha positiva stickor öht.

Ja, jag surar.
Och det förstår jag och det har du all rätt att vara (bitter alltså och sura). Är tacksam att min ägglossning kommer som den ska och även märks tydligt med stickor, även om mina plus inte resulterat i några barn än :meh:.

Kanske jag vågar testa idag. BMI -4 (vist är de så om jag väntar mens om fyra dagar?)

Morgontemp fortfarande runt 36,5 har en normaltemp på ca 35,8

Har bara testat en cykel men verkar ha ett svagt streck hela tiden. Som dock gav stegring

Har ju haft konstant mer eller mindre ömma bröst sedan missfallet

Mina streck varierar, men jag får inga positiva streck.

Ömma tuttar. Har jag haft nästan varje dag sen i somras och 75% av tiden innan det under nåt år.
Förutom nu.

Jag har inte haft ont i tuttarna på en hel vecka...!!! O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9