Om du testat positivt så var det ingen mens. Då får du se när du hade förra mensen. Eller så finns det en till (tyvärr tråkig orsak) till att du fick mens. Vill du veta den?
Det är vanligt att man har en väldigt sparsam mens (oftast bara lite blodstänk) vid den tidpunkten man skulle ha haft sin mens. Detta för att det inte har hunnit bildas tillräckligt med hormoner för att signalera till kroppen att den skall stoppa mensen helt. Det är därför det kan komma ett och annat blodstänk vid BIM.
Eftersom det finns så pass många om och men för din del så borde det göras ett tidigt VUL på dig.
(Och just för att allt är så osäkert så avbeställ inga tider i din utredning än)
Jo de förstår jag också att de inte var mens men det är det jag menade att eftersom min vanliga mens är lika sparsam som denna så är det omöjligt att veta när jag verkligen hade mens sist.
Jag hade ju blödningar på "mensdagarna" även i december men redan då sa jag till sambon att hormonerna måste vara galna då det känndes precis som jag skulle ha mens igen en vecka FÖRE ÄL så va helt säker på att jag inte hade ÄL i december.
Hur som är jag somsagt jätte orolig för att något är galet för det känns inte normalt och kvinnokliniken va inne på samma spår så fick en akut tid i morgon. Hon ja pratade med tyckte att vi om inte annat skulle ta reda på hur långt gånget jag är.
Men vad kan jag vänta mig om det nu visar sig vara X?
Provade förklara för sambon men insåg att jag va väldigt osäker själv på vad som då händer.