En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ingen tempohöjning på den ÄL som jag blev gravid på. Kändes då bara stressande att tempa så jag slutade att göra det.
Då kanske det är bäst att bara skita i det... men jag är ju lite nojig om jag verkligen har ägglossning eller om jag går runt och är grundlurad av naturen liksom. Tänkte att Alla sätt är bra för att försöka få kläm på hur kroppen fungerar.

Då kanske det är bäst att bara skita i det... men jag är ju lite nojig om jag verkligen har ägglossning eller om jag går runt och är grundlurad av naturen liksom. Tänkte att Alla sätt är bra för att försöka få kläm på hur kroppen fungerar.

Det tyckte jag med, har alltid kört med ÄL-stickor och fått utslag innan ÄL, även om mina cykler varit alltifrån 6 veckor upp till flera månader. Tänkte att jag skulle testa att tempa för att optimera. Och jo, jag fick tempostegringar ibland efter ÄL, men jag kände att det stressade mig, så den månaden jag inte fick det så slutade jag använda det. Och så läste jag på appens hemsida att tempningen även kunde förebygga missfall. Då blev jag sur, det finns inget som kan förebygga missfall. Jag kommer inte använda varken appen eller eller tempa mig i framtiden. För mig funkar det inte.

Det tyckte jag med, har alltid kört med ÄL-stickor och fått utslag innan ÄL, även om mina cykler varit alltifrån 6 veckor upp till flera månader. Tänkte att jag skulle testa att tempa för att optimera. Och jo, jag fick tempostegringar ibland efter ÄL, men jag kände att det stressade mig, så den månaden jag inte fick det så slutade jag använda det. Och så läste jag på appens hemsida att tempningen även kunde förebygga missfall. Då blev jag sur, det finns inget som kan förebygga missfall. Jag kommer inte använda varken appen eller eller tempa mig i framtiden. För mig funkar det inte.

Den är oseriös från början till slut, den lila termometern med app :(

Den är oseriös från början till slut, den lila termometern med app :(
Insåg det, efter jag betalat också. Har en kollega som var sugen på att testa, fast åt andra hållet. Hon vill inte ha barn men slippa äts p-piller. Jag sa till henne att det hade jag inte vågat, det är inte alls lika säkert som hemsidan säger. Jobbigt att ta ett beslut när man tror man kört på säkra perioder!

Insåg det, efter jag betalat också. Har en kollega som var sugen på att testa, fast åt andra hållet. Hon vill inte ha barn men slippa äts p-piller. Jag sa till henne att det hade jag inte vågat, det är inte alls lika säkert som hemsidan säger. Jobbigt att ta ett beslut när man tror man kört på säkra perioder!

Är det Natural Cycles?

(Min "säkra" period sitter för övrigt bredvid mig i soffan just nu, så jag hade inte vågat lita på dylikt...)

Hej julstädning och pms plus att mannen är borta 9-21 idag..... Och julgodiset som vi skall ge bort faller på mig att tillverka...och sista minuten strumpan jag stickar får jag sprätta upp halva strumpan pga fel...och antikvariatet där jag spanat in en bok till julklapp var stängt idag trots att de lovat att de är öppna då jag frågade...dessutom tokvärk i kroppen så jag inte kan sova (samt att jag haft arga diskussioner med bilverkstaden idag som skyller på mig för att bilen dog i en korsning och inte gick att starta, för väl hos dem starta den galant = kvinnor blir stressade i trafiken)

Gräver ner mig och kommer tillbaka nästa år

Jag var inte på temperaturmätning, inte säkert men funderar på att testa nästa cykel. Som preventivmedel förstår jag inte hur det fungerar eftersom, vad jag förstått, temperaturstegringen sker efter ägglossning. hade du testat äl-stickor?

Jag var inte på temperaturmätning, inte säkert men funderar på att testa nästa cykel. Som preventivmedel förstår jag inte hur det fungerar eftersom, vad jag förstått, temperaturstegringen sker efter ägglossning. hade du testat äl-stickor?

Stickorna säger ägglossning. Hoppades på att tempen skulle bekräfta det hela.

Ursäkta min okunskap = lh-stegring/ägglossning?

Använder mig av CB dubbelindikator test. Den mäter östrogenstegringen som sker nån dag innan äl och sen då lh stegringen :) tycker det är riktigt bra och rekommenderar de verkligen. Ganska dyra men fy tjuvingen vad skönt det är att bli lite förvarnad att snart är det dags och det skadar inte att ligga lite nu :angel:

@IsisEm och @Monkie vad är anledningen att ni ska smörja med progesteronkrämen? :) Har ni lågt progesteron eller finns det annan anledning?
Jag smörjer för att öka förutsättningarna för ägget att fästa. Andra positiva effekter ska vara att det hjälper mot pms. Jag har inte mätt mina progesteronnivåer utan smörjer bara och hoppas på effekt. :)

Jag smörjer för att öka förutsättningarna för ägget att fästa. Andra positiva effekter ska vara att det hjälper mot pms. Jag har inte mätt mina progesteronnivåer utan smörjer bara och hoppas på effekt. :)
Samma här. Förutom att jag inte har så farligt med pms. Dessutom sa någon att spotting kunde tyda på progesteronbrist och jag har ju alltid det någon dag innan mens.

Samma här. Förutom att jag inte har så farligt med pms. Dessutom sa någon att spotting kunde tyda på progesteronbrist och jag har ju alltid det någon dag innan mens.
Spottings har ofta att göra med obalans mellan östrogen och progesteron. Själv hade jag inte vågat prova utan stöd av gynekolog. Progesteron kan ge en del biverkningar, nu vet jag inte hur stora mängder man får i sig via krämen, men vagitorierna ger iaf mig sjukt ömma bröst, molvärk o.s.v. som lätt tolkas som graviditetssymtom...

(se svar nedan minus då att du misstänker brist pga spottings)

Har du några misstankar om att du har progesteronbrist? Vad är nackdelarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter