En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tusan, det blev inget positivt test igår heller.. har testat med olika test denna gång då de börjar ta slut. På stickor såg jag samma ökning jag brukar ha innan positivt test men inte på staven jag testade med igår. Nu har jag några clear blue kvar, vill ju ändå se om det händer något så jag kan testa smörja med krämen. Men ligga är det nog slut med, får ju inte ha samlag dygnet innan undersökning (är det hela söndagen eller de 24 timmarna före besöket?) Så det är väl bara att hoppas på det bästa. Skulle det vara så att de inte behöver ta någon biopsi imorgon tror jag det är fritt fram igen, annars måste vi ta hänsyn till läkningen. Vill ju få till en bra undersökning också, hälsan måste ju få gå före.

Tusan, det blev inget positivt test igår heller.. har testat med olika test denna gång då de börjar ta slut. På stickor såg jag samma ökning jag brukar ha innan positivt test men inte på staven jag testade med igår. Nu har jag några clear blue kvar, vill ju ändå se om det händer något så jag kan testa smörja med krämen. Men ligga är det nog slut med, får ju inte ha samlag dygnet innan undersökning (är det hela söndagen eller de 24 timmarna före besöket?) Så det är väl bara att hoppas på det bästa. Skulle det vara så att de inte behöver ta någon biopsi imorgon tror jag det är fritt fram igen, annars måste vi ta hänsyn till läkningen. Vill ju få till en bra undersökning också, hälsan måste ju få gå före.
Åh vad segt! Hoppas du får utslag så du kan börja smörja iaf. Lycka till imorgon!

Tydligt negativa stickor igår och idag (fel förutsättningar igår för att vara helt säker på resultatet), så jag hoppas att det faktiskt släppt ett ägg denna gång. Kroppen känns lite gladare..bortsett från ballongerna som ömmar under hakan.

Tydligt negativa stickor igår och idag (fel förutsättningar igår för att vara helt säker på resultatet), så jag hoppas att det faktiskt släppt ett ägg denna gång. Kroppen känns lite gladare..bortsett från ballongerna som ömmar under hakan.

Och nu var mensvärken tillbaka. Ett dygn utan. Det var trevligt.

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Monkie - ÄL ?24/12, BIM 7/1, 34 år, två barn .
viadukt - ÄL ca 14/1, BIM 26/1 försök nr 3, 28 år, inga barn.

em-pirre - planerar IVF2

lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn

Halali - Första möte IVF-kliniken 1/2. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCOS, Primolut Nor start 11/12- sen Letrozol, försökt 8 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Börjar långa protokollet 30/12. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för attkomma till en första kontakt :(

Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn
Monkie - ÄL ?24/12, BIM 7/1, 34 år, två barn .
viadukt - ÄL ca 14/1, BIM 26/1 försök nr 3, 28 år, inga barn.

em-pirre - planerar IVF2

lil-sis - FET1 i slutet av januari -16...
Firar snart 3 år av försök.

malumbub - seriöst sedan 2014, 33 år, inga barn. PCOS. Provera-behandling.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - IVF, ET 16/12, TD 27/12. 31 år, inga barn

Halali - Första möte IVF-kliniken 1/2. Endometrios samt hypofystumör som stör hormonerna. 31, aldrig varit gravid.

Humla - PCOS, Primolut Nor start 11/12- sen Letrozol, försökt 8 mån, 30 år, inga barn.

Vinkelina- gravid på första försöket, missfall vecka 11-fostret har troligen dött ett par veckor innan. Väntar nu på kroppens omstart, 31 inga barn.

Ms_Antrop - Börjar långa protokollet 30/12. 30 år, gravid 1 gång för 2 år sen (MF v.11). Ny sambo som är steriliserad. Inga barn, sambon har 4 barn sen tidigare.

Thalbaz - Väntar på ÄL efter första omgången pergotime, ett MF, 27 år, inga barn.

Is- väntar på kontakt för barnlöshetsutredning. Minst Tre månaders väntetid bara för attkomma till en första kontakt :(
Åh vad tråkigt :cry:

Kram till er
Miks

Nej jag får ju inte mens eftersom jag tar progesteron och östrogen. Testdag. Har bokat tid till kommunala versionens första möte 10.1

Testdagen är ju - blastocystens ålder, alltså fem eller sex dagar tidigare.
Sorry men jag hänger inte med riktigt. Räknar man alltså enbart efter hur gammal blaston är, inte hur länge den bott i kroppen? Hur hinner då kroppen producera mätbar hcg efter så få dagar?

Mvh Miks

Sorry men jag hänger inte med riktigt. Räknar man alltså enbart efter hur gammal blaston är, inte hur länge den bott i kroppen? Hur hinner då kroppen producera mätbar hcg efter så få dagar?

Mvh Miks
10 dagar med sexdagars blastocyst. Då hinner kroppen verkligen producera hcg.

Nej jag får ju inte mens eftersom jag tar progesteron och östrogen. Testdag. Har bokat tid till kommunala versionens första möte 10.1

Testdagen är ju - blastocystens ålder, alltså fem eller sex dagar tidigare.

Min kropp läser inte de där instruktionerna ;)

Skönt med bokad tid iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 954
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V