En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande, då hinner du testa före mig! Inget utslag på ÄL-stickan igår. min plan för smörjningen är: Smörja från ägglossnin(om jag inte får utslag börja när jag borde ha ÄL) tills jag borde ha mens, ta ett gravtest och hoppas på positivt! Har du samma?

Vad ska du göra på gyn?

Jag har så dåligt tålamod, tycker dagarna sniglar sig fram. Vänta på ägglossning, vänta på mens, vänta på att mensen är slut, kissa på sticka, vänta tills jag kan kissa på nästa sticka... Inser att det finns de som väntat bra mycket längre än jag, stor eloge till er, verkligen!
Jag tänker nog typ som du. Börja smörja vid ägglossning. Tänkte om jag skulle köpa tidigt gravtest, man ska väl inte smörja för länge med krämen för att inte rubba nästa cykel. Men jag vill ju inte sluta smörja om jag nu skulle vara gravid så kroppen kommer på att den ska ha mens istället eller något.

Ska till gyn på kontroll efter en konisering i somras. Så då vill det till att vi ligger ordentligt innan för sen får man inte ha sex på några dagar tills det har läkt där de tar biopsin. Så hoppas att ägget släpper innan dess!

Jag är tillbaka... MA för min del, tufft men jag överlever. Tror inte jag riktigt fattat de än.[/QUOTE
Vad tråkigt! Hoppas vi kan stötta varandra i den här tråden och att vi inte fastnar för länge!
Vad tråkigt! Hoppas att vi kan stötta varandra i den här tråden och att vi inte fastnar för länge!

Jag tänker nog typ som du. Börja smörja vid ägglossning. Tänkte om jag skulle köpa tidigt gravtest, man ska väl inte smörja för länge med krämen för att inte rubba nästa cykel. Men jag vill ju inte sluta smörja om jag nu skulle vara gravid så kroppen kommer på att den ska ha mens istället eller något.

Ska till gyn på kontroll efter en konisering i somras. Så då vill det till att vi ligger ordentligt innan för sen får man inte ha sex på några dagar tills det har läkt där de tar biopsin. Så hoppas att ägget släpper innan dess!
Precis, ta ett test på beräknad mensdag och bara sluta om det är negativt!

Okej, då förstår jag varför du hoppas på ÄL innan!! Håller tummarna! Jag har fått negativ sticka idag på dag 10.

Precis, ta ett test på beräknad mensdag och bara sluta om det är negativt!

Okej, då förstår jag varför du hoppas på ÄL innan!! Håller tummarna! Jag har fått negativ sticka idag på dag 10.

Negativt här med, men ändå utslag så jag hoppas på starkare streck imorgon! Var lite osäker också hur länge sedan det var jag kissat, men kunde inte hålla mig längre... minst dryga tre timmar iaf.

Negativt här med, men ändå utslag så jag hoppas på starkare streck imorgon! Var lite osäker också hur länge sedan det var jag kissat, men kunde inte hålla mig längre... minst dryga tre timmar iaf.
Negativt men utslag? Jag hade ett starkt streck och ett lite svagare men trodde det var negativt, kan det vara på g då tro?

Negativt men utslag? Jag hade ett starkt streck och ett lite svagare men trodde det var negativt, kan det vara på g då tro?
Vissa har streck hela cykeln. Vissa får streck några dagar före, och strecken blir starkare för var dag. Vissa har typ blankt alla dagar och sen plötsligt fullt utslag. Det enda resultat som räknas som positivt är dock lika starkt eller starkare än teststrecket.

Någon som vill ha mitt humör idag? Planen var att flytta hästen (igen) men de sket sig. Infarten till stallet så snorhal att jag blev och slira med bilen, utan släp på. Får se om de lyckas i morgon, mannen som har behörighet för kombinationen och han är borta hela dagen...

Så nu går jag hemma och är sur och sysslolös

Ja, tycker det är starkare! Det strecket närmast det gröna är det som ensamt dykt upp innan. Hoppas bilden fungerar nu..
Strecket närmast det gröna är kontrollstreck. Om det inte syns är testet ogiltigt.
För att ett ÄL-test ska vara positivt ska teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Och ditt ser ju lika starkt ut, så mys på med mannen ;)
ÄL sker 12-36 timmar efter positivt test.

Beräknad BIM 27.12... Så fram till dess kan jag väl räkna mig som ogravid och gå loss på julbordet (finns både ostar och gravlax där vi firar) så länge man inte vet kan man spela oskyldig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila