En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säker på att du inte är gravid?
Var hos Prun och spolade äggledarna för 2 veckor sedan, ganska exakt. Det här borde vara en ordentlig ägglossning, för första gången på vem vet hur länge...och med tanke på hur min kropp reagerat på Proveran, så är jag inte förvånad över att den reagerar när den väl börjar släppa ägg...men jag hade kanske inte väntat mig så här jobbigt mående...egentligen...

Jag kan kissa på dubbla stickor imorn, om du vill.

Som jag skrev förut; ursäkta bombningen med inlägg.
...men det hjälpte mig att komma igenom den allra värsta stunden. Nu ska jag förflytta mig från soffan till sängen och försöka hinna somna innan nästa våg kommer.

Och det är nu man ska vara som mest sugen på nupp?!? :wtf:

Var hos Prun och spolade äggledarna för 2 veckor sedan, ganska exakt. Det här borde vara en ordentlig ägglossning, för första gången på vem vet hur länge...och med tanke på hur min kropp reagerat på Proveran, så är jag inte förvånad över att den reagerar när den väl börjar släppa ägg...men jag hade kanske inte väntat mig så här jobbigt mående...egentligen...

Jag kan kissa på dubbla stickor imorn, om du vill.
Se nu till att släppa några ägg så det blir värt allt mående :up:

(Låter ju inte som om du skulle ha hunnit bli gravid efter spolningen, hade för mig det var fyra veckor sedan)

Och det är nu man ska vara som mest sugen på nupp?!? :wtf:
Jupp! Sexigt och mysigt, eller hur :meh:

Oftast så mår man väl inte riktigt så illa av ägglossning även om man kan känna av den. En gissning är att det kanske även kan vara själva medicinen du reagerar
mot.

Och du, fortsätt skriva så mycket du vill, det är väl just själva andemeningen med denna tråden att man skall få skriva av sig :)

Se nu till att släppa några ägg så det blir värt allt mående :up:

(Låter ju inte som om du skulle ha hunnit bli gravid efter spolningen, hade för mig det var fyra veckor sedan)

Grav.test neg. Äl.test svagare än.igår kväll, men gör nytt vid lunch.

Kroppen fortfarande öm och exploderingsbar, men huvudvärk och illamående lite bättre...än så länge.

Dag 9 i cykeln för mig idag. Planen är att börja prova mina nya ägglossningsstickor som kom redan dagen efter beställningen :) på ungefär dag 12 i cykeln kanske... Det är fyra dagar före min beräknade ägglossning. Samt att börja smörja med min nya progesterAllkräm när jag får utslag på stickorna :)
Får inte glömma bort att vara älsklig i allt bebisplanerande heller.

Hur går det för er andra? :)

Dag 9 i cykeln för mig idag. Planen är att börja prova mina nya ägglossningsstickor som kom redan dagen efter beställningen :) på ungefär dag 12 i cykeln kanske... Det är fyra dagar före min beräknade ägglossning. Samt att börja smörja med min nya progesterAllkräm när jag får utslag på stickorna :)
Får inte glömma bort att vara älsklig i allt bebisplanerande heller.

Hur går det för er andra? :)
Har du alltid över 30 dagars cykel? Om det är första gången du testar ägglossningstest så är dag 12 lite sent att börja testa. Jag har en cykel på 30 dagar och har ägglossning dag 15 ungefär. Cykeln kan diffa på några dagar och ibland kommer ägglossning tidigare respektive senare. Har du en kortare cykel så kommer ägglossningen tidigare. Vissa har redan haft ägglossning dag 12.

Har du många test så kan du börja testa redan nu så du inte missar. Ju längre man testat desto lättare är det att veta när ägglossningen är på g. Jag tror tex @em-pirre sista tiden bara konstaterat ägglossning med sticka och sen inte behövt testa så mycket mer :)

Mvh Miks

@Monkie säger lite som Miks att du nog borde börja testa tidigare. Jag började på dag nio (en vecka innan förväntad äl) har normal cykel på 31 dagar men ibland blir den 28 och ibland 33.

Här går det bra. Kissar stickor och väntar på äl.

@hemlig @Tora @em-pirre med flera

På min klinik verkar det vara regel att odla 5 dagar förutsatt att det finns minst fem befruktade ägg. De skriver så här. Genom att långtidsodla kan det bli lättare att välja det embryo som har den största möjlighet att leda till graviditet. Om tre eller fler embryon av god kvalitet finns planeras för ET dag 5. Om två eller ett embryo av god kvalitet finns blir det ET dag tre.

Vi fick veta att det skulle bli dag 5 direkt efter äp då de konstaterat att de fått ut fjorton ägg. Jag förstår inte vad antalet ägg har med odlingstiden att göra egentligen.

@malumbub man blir nog lite störd av att hänga i den här tråden. Men jag tycker det är intressant att följa er andra. Både de som följer regelboken precis och dig som inte verkar följa några regler alls. Fortsätt spy ur dig din frustration, alltid kan du roa någon :cool: och känns det bättre för dig själv, skriv så mycket du orkar!

@hemlig @Tora @em-pirre med flera

På min klinik verkar det vara regel att odla 5 dagar förutsatt att det finns minst fem befruktade ägg. De skriver så här. Genom att långtidsodla kan det bli lättare att välja det embryo som har den största möjlighet att leda till graviditet. Om tre eller fler embryon av god kvalitet finns planeras för ET dag 5. Om två eller ett embryo av god kvalitet finns blir det ET dag tre.

Vi fick veta att det skulle bli dag 5 direkt efter äp då de konstaterat att de fått ut fjorton ägg. Jag förstår inte vad antalet ägg har med odlingstiden att göra egentligen.

@malumbub man blir nog lite störd av att hänga i den här tråden. Men jag tycker det är intressant att följa er andra. Både de som följer regelboken precis och dig som inte verkar följa några regler alls. Fortsätt spy ur dig din frustration, alltid kan du roa någon :cool: och känns det bättre för dig själv, skriv så mycket du orkar!
En gissning är att när man odlar vidare så faller en del embryo bort. Har man då få att spela med så kan det bli så att man har inga till frysen.

Man har ett kvalificeringsystem på embryon och oftast sätter man in bara tipp topp embryon. Men man har sett att även klass två embryon kan resultera i ett barn.

Det finns ju alltid en risk att ett två klass embryo inte klarar av att utvecklas utanför livmodern men klarar det utmärkt i livmodern.

Men det är som sagt bara en gissning. Kan du inte fråga din klinik och sen skriva svaret här? Jag är nyfiken på varför man har den rutinen :)

I höst har jag provat yinyoga och yinyangyoga. Min kropp älskar det. Tyvärr flyttar yogaläraren i januari och nästa ställe med rätt yoga är åt helt fel håll, så det är jag faktiskt ledsen över, så där söker jag en lösning som är hållbar.

.

Jag älskar också yinyoga! Har en app som är jättebra, det är Magdalena Mecweld som leder de passen. Den heter Vila dig i form med yinyoga.
Många olika pass så att man kan välja det som passar bäst för dagen eller så kan man skapa sig egna pass :up:

Har du alltid över 30 dagars cykel? Om det är första gången du testar ägglossningstest så är dag 12 lite sent att börja testa. Jag har en cykel på 30 dagar och har ägglossning dag 15 ungefär. Cykeln kan diffa på några dagar och ibland kommer ägglossning tidigare respektive senare. Har du en kortare cykel så kommer ägglossningen tidigare. Vissa har redan haft ägglossning dag 12.

Har du många test så kan du börja testa redan nu så du inte missar. Ju längre man testat desto lättare är det att veta när ägglossningen är på g. Jag tror tex @em-pirre sista tiden bara konstaterat ägglossning med sticka och sen inte behövt testa så mycket mer :)

Mvh Miks

Nej, jag har haft 29 dagar och sista månaden 25 dagar. Kanske borde börja testa från och med redan idag då! Speciellt med tanke på att det verkar som att utslaget visas 12-36 timmar INNAN ägglossning sker! Jag kanske har bumpat på helt fel dagar och helt i onödan :p

Ni som gör/gjort IVF.

Det där första samtalet på kliniken, vad gör man då? Undersökning också? Har så mycket dåliga erfarenheter av gynekologer efter att ha träffat så många vedervärdiga (och flera BRA såklart) iom min endometrios mm att jag tycker det är jobbigt mentalt att behöva öppna mig och kanske dessutom bli undersökt av en till, som jag dessutom är helt beroende av och inte kan känna att jag kan slippa träffa igen om människan är hemsk. Dessutom läst mkt negativt om bemötandet i just Linköping på nätet vilket inte gör det bättre.

Ni som gör/gjort IVF.

Det där första samtalet på kliniken, vad gör man då? Undersökning också? Har så mycket dåliga erfarenheter av gynekologer efter att ha träffat så många vedervärdiga (och flera BRA såklart) iom min endometrios mm att jag tycker det är jobbigt mentalt att behöva öppna mig och kanske dessutom bli undersökt av en till, som jag dessutom är helt beroende av och inte kan känna att jag kan slippa träffa igen om människan är hemsk. Dessutom läst mkt negativt om bemötandet i just Linköping på nätet vilket inte gör det bättre.

Jag har gjort VUL på alla besök men det är säkert olika.

Skall oxå slänga mig in i testjungeln. Mina test kom ju aldrig innan resan, så testade första dagen i fredags. Kom ett starkare streck, men inte lika starkt som teststräcket.. Förväntad ägglossning var 13.12. Redan på lördag var testen betydligt svagare och på söndag blanka ( bara kontrollstrecket) missade jag ägglossningen då?

Idag var jag sysslolös och testade för skojs skull, nu var det två streck igen...(tolkar det dock som negativt då de är svagt) borde jag fortsätta testa några dagar nu ifall ägglossningen är senare än planerat?

@Monkie säger lite som Miks att du nog borde börja testa tidigare. Jag började på dag nio (en vecka innan förväntad äl) har normal cykel på 31 dagar men ibland blir den 28 och ibland 33.

Här går det bra. Kissar stickor och väntar på äl.

Vilken dag i cykeln testade du positivt för äl sen då?

Jag börjar idag, på dag 9 som ni rekommenderat, blir en lång väntan till 23-24 bara! Men vill verkligen ha reda på om/när jag har eftersom jag också ska smörja med progesteronkrämen.

Vilken dag i cykeln testade du positivt för äl sen då?

Jag börjar idag, på dag 9 som ni rekommenderat, blir en lång väntan till 23-24 bara! Men vill verkligen ha reda på om/när jag har eftersom jag också ska smörja med progesteronkrämen.

Dag 18 landade förra cykelns ägglossning på :) efter som att du ska smörja med så känns det ju ännu viktigare att inte missa.

@Tora jag ska fråga kliniken och hoppas att de har ett bra svar till oss.

Precis fick jag besked om att det bara blev ett embryo i frysen. Det känns snålt efter hela den här cirkusen :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 955
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
999
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5