En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget plus och ingen mens.

Och möte med min läkare nästa vecka. Jag har inte gått ner i vikt som hon ville. Så jag förbereder mig för att inte få hjälp denna gång heller, med att få igång mens eller ÄL. Suck på mig själv, och suck för att jag tar allt detta så hårt och mår så jävla dåligt över det. Gosade med en kompis bebis går, jag vill det men samtidigt inte. Det är skitjobbigt att veta att jag kanske aldrig kommer att uppleva att bli mamma och min man pappa. Fy fan, JÄVLA SKITBUSS!

Och möte med min läkare nästa vecka. Jag har inte gått ner i vikt som hon ville. Så jag förbereder mig för att inte få hjälp denna gång heller, med att få igång mens eller ÄL. Suck på mig själv, och suck för att jag tar allt detta så hårt och mår så jävla dåligt över det. Gosade med en kompis bebis går, jag vill det men samtidigt inte. Det är skitjobbigt att veta att jag kanske aldrig kommer att uppleva att bli mamma och min man pappa. Fy fan, JÄVLA SKITBUSS!

Kan du inte få hjälp med att gå ned i vikt då? Jag tänker att det är ändå något som går att "fixa". Men det är därmed inte sagt att det är lätt. Det finns ju andra medicinska problem som är desto svårare att åtgärda.
/ Whirlie som vet hur det är att vara överviktig och gå ned i vikt

Kan du inte få hjälp med att gå ned i vikt då? Jag tänker att det är ändå något som går att "fixa". Men det är därmed inte sagt att det är lätt. Det finns ju andra medicinska problem som är desto svårare att åtgärda.
/ Whirlie som vet hur det är att vara överviktig och gå ned i vikt

Nej, av läkaren var det, "du får en tid om 3 månader och då vill jag att du har gått ner i vikt". Inte hur mycket, eller såhär kan du få hjälp. Klart jag vet hur man gör, men stressen med att bli uppsagd från jobb, stor husrenovering med budget och försöka bli gravid på det har inte direkt gjort det lättare för mig. Bortförklaringar kanske, men det är min verklighet.
Men, nu blev jag ju gravid, som slutade i missfall, så jag tänker ta upp det också.

Ja hur sjutton skall man ens kunna åka med om den inte ens behagar dyka upp. Räcker det inte att den inte kommer i tid :arghh:

Jag fick mens nu idag och hade ju mitt mf lite före dig så den kommer säkert om några dagar
Helt utan förvarning kom den jäkeln och nu jäklar ska jag kissa stickor och ligga två gånger om dagen minst! Och pimpla rose vin dagligen tills jag kräks och inte vill ha det mer!!!

Jag fick mens nu idag och hade ju mitt mf lite före dig så den kommer säkert om några dagar
Helt utan förvarning kom den jäkeln och nu jäklar ska jag kissa stickor och ligga två gånger om dagen minst! Och pimpla rose vin dagligen tills jag kräks och inte vill ha det mer!!!

Ja det blir ju en midsommar med vin till maten, och det är ju lite trevligt, även om det är helt ok att dricka alkoholfritt.

Då hoppas jag min kommer igång snart, det blir i så fall tredje mensen i år, 4 om jag räknar med missfallet. Good work skitkropp!

• Gilla
Reactions: Ray
Jag sätter in mig nånstans mitt i. Det är dessa datum jag vet om just nu, resten, inkl äggplock är ju lite oklart. Allt beror på hur äggen mognar. Men det närmar sig...

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
ninsan- ÄL 1/6, BIM 15/6?, första försök efter tidigt MF, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/6 BIM 21/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 19/6, BIM 30/6. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/6 BIM5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn

em-pirre - Puregonkur påbörjad 13/6, VUL1 18/6, eventuellt äggplock 29/6

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Jag sätter in mig nånstans mitt i. Det är dessa datum jag vet om just nu, resten, inkl äggplock är ju lite oklart. Allt beror på hur äggen mognar. Men det närmar sig...

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
ninsan- ÄL 1/6, BIM 15/6?, första försök efter tidigt MF, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/6 BIM 21/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 19/6, BIM 30/6. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/6 BIM5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn

em-pirre - Puregonkur påbörjad 13/6, VUL1 18/6, eventuellt äggplock 29/6

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
Spännande :nailbiting:

Det är rätt intressant faktiskt. Där satt jag på takterass i Rom i 30 plusgrader med min första Puregondos:love:

Tur att jag är van med sprutor och injektioner. Nu är ju Puregonampullen i penna, så det är ju som en insulinpenna, men det kommer ju andra mediciner också. Pregnylen ska blandas själv och dras upp i spruta, så den är ju lite mer meckig.

Det är rätt intressant faktiskt. Där satt jag på takterass i Rom i 30 plusgrader med min första Puregondos:love:

Tur att jag är van med sprutor och injektioner. Nu är ju Puregonampullen i penna, så det är ju som en insulinpenna, men det kommer ju andra mediciner också. Pregnylen ska blandas själv och dras upp i spruta, så den är ju lite mer meckig.

Berätta gärna om dina upplevelser! Jag är lite nervös, och väntar fortfarande på att brevet om att vi står i kö ska komma (har fått ett brev om att remissen kommit in, och där stod det att de skulle återkomma om 4-6 veckor och nu har det gått typ 5).

Berätta gärna om dina upplevelser! Jag är lite nervös, och väntar fortfarande på att brevet om att vi står i kö ska komma (har fått ett brev om att remissen kommit in, och där stod det att de skulle återkomma om 4-6 veckor och nu har det gått typ 5).

Trevligt med en remissbekräftelse!
Sommaren är annars verkligen en värdelös tid för planerad icke livsnödvändig vård.

Jag har två veckor till första besöket där det av papprena att döma ska göras en ny utredning vilket gör mig både arg och bedrövad. Får se om jag kan motivera start direkt efter sommaren eller om de stenhårt kör på oktober :(

Jag tror inte att det är något att oroa sig över alls. Jag har egen ägglossning, så vi kör korta protokollet (mindre mediciner) vilket underlättar.

Dock räknar jag med att tvingas sjukskriva mig, med tanke på hur ont jag hade med fyra äggblåsor (nu väntar vi oss betydligt flera). Och själva punktionen lär nog inte vara så trevlig, men jag är fortfarande inte alls nervös. Funderar mest på hur jag ska lägga upp det rent praktiskt med punktion och insättning. Jag tror att jag åker hem efter punktionen, annars blir det så många dagar hemifrån. (vi bor alltså några timmar från klinik).

Lite frustrerande är det allt när kroppen inte samarbetar. Åt sista pillret 25 april och har sedan dess inte sett till tillstymmelse till mens. Tog ett test senast i morse som var lika negativt som de tidigare. Kan då inte bara mensen komma så jag har något att utgå ifrån. Synd att man inte kan programmera kroppen att fungera som man vill....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 092
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar