En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äggviteflytning som heter duga och nästintill positivt ÄL-test. Varit en underbar vecka med älsklingen hittills :o :love:
Sen gäller det bara att hålla tummarna att det tar sig. Tur jag jobbar nästa vecka så jag inte hinner känna efter så mycket. Dock lär jag väl ändra datum för BIM till början på juli tror jag, men har ju inte helt koll eftersom min cykel inte är helt regelbunden än.

Sista proveran svald.
Lite oroväckande att tio dagar gått så snabbt, min semester kommer ju försvinna i ett nafs!

Jag tänkte att vi kunde göra som sist de räknade spermier och ägg, Äl på G på VUL-et och så plussar vi på den... Men på rätt ställe och full tid då.

Så kan jag och @em-pirre följas åt som förr ;)

Oj så avslappnad jag känner mig nu när jag inte testar ÄL med stickor. *ironi* Tror mig ha haft ägglossning idag med helt vansinnig molvärk. Men blir nästintill galen av att inte kunna bekräfta med stickor. Iofs hjälper det föga eftersom jag är iväg på konferens, men kontroll-tanten i mig tycker det är väldigt jobbigt att inte veta. :banghead:

Har i helgen försökt sysselsätta mig med andra planer än bebis-planer men hittills verkar det bli dyrköpt kravlöshet eftersom jag såhär långt redan planerat in utlandsresa i vinter och nytt kök i höst. :crazy:;)

En liten tanke... Hur ofta nuppar ni kring ÄL?
Vi har försökt köra varannan dag såhär dagarna innan och så även när testet visar positivt (eller nästan i alla fall).

Skönt nu när ÄL är över (borde vara mer negativ sticka imorgon) när vi kan göra det bara för att vi vill och inte av "tvång".

@Ravishing jag har stor sexlust kring äl, så det blir spontansex lite nu som då. Typ varannan dag ungefär.

kl
Cykeldag sex och äggviteflytning. Puregonen gör verkligen sitt jobb. Ömmar i båda ljumskarna också, så visst händer det nåt. Ska på VUL om en timme.

Min sexlust ökar också vid ägglossning, rejält! lustigt att det funkar så tycker jag :). om man har sex dagen innan ÄL, räcker det eller krävs det sex samma dag?

Vad kul att det händer grejer :D! Håller tummarna att det tar sig! Hur mår du i allt det här? Fysiskt och mentalt?

Här kom mensen nyss. :(

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
ninsan- ÄL 1/6, BIM 15/6?, första försök efter tidigt MF, 31 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 19/6, BIM 30/6. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/6 BIM5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 4/7 BIM 18/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn

em-pirre - Puregonkur påbörjad 13/6, VUL1 18/6, eventuellt äggplock 29/6

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Min sexlust ökar också vid ägglossning, rejält! lustigt att det funkar så tycker jag :). om man har sex dagen innan ÄL, räcker det eller krävs det sex samma dag?

Vad kul att det händer grejer :D! Håller tummarna att det tar sig! Hur mår du i allt det här? Fysiskt och mentalt?

Sex dagen före borde räcka alldeles utmärkt, om inte mannen har usla spermier.

Jag mår jättebra! Ont i ljumskarna, kåt och glad! :D

Jag hade 17 blåsor, samt några små obetydliga. Största är 11mm, och sedan några 10mm. Resten var 7-8mm. Blir antagligen äl-bromsmedicin från lördag, men jag väntar på samtal med nya ordinationer från kliniken. Hämtade nyss ut lite mer medicin, lite drygt 300 €.

Lite frustrerande är det allt när kroppen inte samarbetar. Åt sista pillret 25 april och har sedan dess inte sett till tillstymmelse till mens. Tog ett test senast i morse som var lika negativt som de tidigare. Kan då inte bara mensen komma så jag har något att utgå ifrån. Synd att man inte kan programmera kroppen att fungera som man vill....

Hade glömt slänga testet jag tog igår morse, en vanlig papperssticka köpt på tradera. När jag slängde den i morse var det ett svagt streck som om det var ett plus, dock inget jag såg igår hade dock rätt bråttom då. Kan det vara ett plus då eller är det bara testet som visar fel resultat efter alldeles för lång tid?

Kan inte ta ett nytt test förrän imorgon på morgonen så vill gärna höra era åsikter först. Hoppet lever ju....

Hade glömt slänga testet jag tog igår morse, en vanlig papperssticka köpt på tradera. När jag slängde den i morse var det ett svagt streck som om det var ett plus, dock inget jag såg igår hade dock rätt bråttom då. Kan det vara ett plus då eller är det bara testet som visar fel resultat efter alldeles för lång tid?

Kan inte ta ett nytt test förrän imorgon på morgonen så vill gärna höra era åsikter först. Hoppet lever ju....

Jag hade nog inte litat på testet efter så lång tid... Men jag hade gjort ett nytt direkt :p

@Hjartagna - de test jag har står att de inte ska läsas av senare än inom 5 min.
Så jag skulle inte litat på det. Men jag skulle tagit ett nytt test så snart jag kunnat ;) Hormonet dubblas ju för varje dag, eller hur det är. Håller tummarna!

@Hjartagna - de test jag har står att de inte ska läsas av senare än inom 5 min.
Så jag skulle inte litat på det. Men jag skulle tagit ett nytt test så snart jag kunnat ;) Hormonet dubblas ju för varje dag, eller hur det är. Håller tummarna!
Jag har test liggande hemma, så det blir ett på morgonen imorgon.

Dubbelt spännande nu, ev graviditet samt att vi någon gång efter 14 får reda på om vi får huset vi lagt bud på. Den andre intressenten har till dess på sig att lägga ett bud över vårt. Kan inte koncentrera mig på jobbet alls just nu.....

Jag har test liggande hemma, så det blir ett på morgonen imorgon.

Dubbelt spännande nu, ev graviditet samt att vi någon gång efter 14 får reda på om vi får huset vi lagt bud på. Den andre intressenten har till dess på sig att lägga ett bud över vårt. Kan inte koncentrera mig på jobbet alls just nu.....
Blir du gravid nu så är det för att du inte tänkte lika mycket på att bli gravid som vanligt eftersom du hade fullt upp att tänka på husköpet.

Bara så du vet :cool:

Håller tummarna

Sex dagen före borde räcka alldeles utmärkt, om inte mannen har usla spermier.

Jag mår jättebra! Ont i ljumskarna, kåt och glad! :D

Jag hade 17 blåsor, samt några små obetydliga. Största är 11mm, och sedan några 10mm. Resten var 7-8mm. Blir antagligen äl-bromsmedicin från lördag, men jag väntar på samtal med nya ordinationer från kliniken. Hämtade nyss ut lite mer medicin, lite drygt 300 €.

Alltså det här är ju så spännande :D!! Dock dyrt att göra en bebis...

Blir du gravid nu så är det för att du inte tänkte lika mycket på att bli gravid som vanligt eftersom du hade fullt upp att tänka på husköpet.

Bara så du vet :cool:

Håller tummarna
Nu har vi fått besked att det andra paret drar sig ur, huset är vårt :banana::bump::banana: Så vi kommer köpa ett hus för 4 700 000 i Bröndome (Vallda) utanför Kungsbacka. Nu är det bara skriva papper betala handpenning sälja radhuset flytta osv kvar... Men tillträde blir i oktober så vi har ju tid på oss.

Nu har vi fått besked att det andra paret drar sig ur, huset är vårt :banana::bump::banana: Så vi kommer köpa ett hus för 4 700 000 i Bröndome (Vallda) utanför Kungsbacka. Nu är det bara skriva papper betala handpenning sälja radhuset flytta osv kvar... Men tillträde blir i oktober så vi har ju tid på oss.
Men titta där en blivande Kungsbackabo :D

Grattis!!!

Här kom mensen nyss. :(

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
ninsan- ÄL 1/6, BIM 15/6?, första försök efter tidigt MF, 31 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 19/6, BIM 30/6. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/6 BIM5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 4/7 BIM 18/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn

em-pirre - Puregonkur påbörjad 13/6, VUL1 18/6, eventuellt äggplock 29/6

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
:(:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 070
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar