En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ta ett test kvinna!!! Tänk på oss stackare här med vår nyfikenhet :nailbiting:

:D
(Håller tummar och tår)

Mensen är beräknad till på söndag, så jag tänkte avvakta tills dess och se om den dyker upp trots allt. Vi ska hem till svärisarna över helgen, så kommer inte kunna testa förrän på måndag... Jag förstår att alla bukefalister kommer förgås av nyfikenhet, men försök hålla ut! :D

...eller inte. :confused: Det kom yttepyttelite blod igår förmiddags, men sen inget. Går nu runt som ett fån och hoppas på att det ska vara en sån där "ägget fäster"-blödning som jag har läst om lite överallt. Hoppet är det sista som överger människan!

Det fick jag förra gången jag var gravid. Var övertygad om att mensen kom, men så var inte fallet. Sen blev det missfall, men ändå!

Mensen är beräknad till på söndag, så jag tänkte avvakta tills dess och se om den dyker upp trots allt. Vi ska hem till svärisarna över helgen, så kommer inte kunna testa förrän på måndag... Jag förstår att alla bukefalister kommer förgås av nyfikenhet, men försök hålla ut! :D
Jag har väl inget val :cautious:

Min sexlust ökar också vid ägglossning, rejält! lustigt att det funkar så tycker jag :). om man har sex dagen innan ÄL, räcker det eller krävs det sex samma dag?

Vad kul att det händer grejer :D! Håller tummarna att det tar sig! Hur mår du i allt det här? Fysiskt och mentalt?

Det är väl egentligen ganska logiskt att man vill ligga runt ägglossning eftersom det rent biologiskt är tänkt att vi ska föröka oss :)

Det är väl egentligen ganska logiskt att man vill ligga runt ägglossning eftersom det rent biologiskt är tänkt att vi ska föröka oss :)

Ja det är det såklart, men det verkar inte vara så för alla! Och jag är rent generellt fascinerad av sådant, att kroppen är genomtänkt...

Åh, här var det roligt att kika in! :)

Grattis @Hjartagna!

Håller tummarna @KattenKorven - oliiiidligt spännande!

Kanske har missat tidigare svar, men vet du när det blir äggplock @em-pirre? Häftigt med 17 ägg. Och väldigt intressant att få följa dig på vägen så här. Tack!

Exakt datum vet jag inte. Allt beror på när man antar att äggen är färdiga. Men preliminärt tror jag vi skrev 29.6. Men möjligtvis också 26.6. Nån av de två datumen tror jag på

image.jpg

Jag kan nog hoppa över till vinter 2015/2016 tråden...

Grattis!!!

Nu tänker jag hoppa in här (hemlig så länge...),invänta äl,och går det som vi vill så är det Bim 21 juli. Tror dock vi kommer få kämpa ett tag,flera års p-piller knaprande,så dröjer väll innan det blir normalt igen.

Om någon vill så får ni gärna skriva in mig på listan,sitter jämt från mobilen,men har en då inte riktigt koll på hur man gör!

Sätter in @turotur på listan

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
ninsan- ÄL 1/6, BIM 15/6?, första försök efter tidigt MF, 31 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 28/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 19/6, BIM 30/6. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/6 BIM5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 4/7 BIM 18/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Puregonkur påbörjad 13/6, VUL1 18/6, eventuellt äggplock 29/6

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Stort grattis @Hjartagna :)

Här stämmer ingenting med någonting. BIM skulle varit den 13:e men började den 9:e, ÄL nu i dagarna men blödde fortfarande igår :(
Den där bussen verkar ha enorma problem med att följa tidtabellen :rage:

Hur pass säker är du på när du skall ha äl?
Har du alltså haft mens sen den 9/6?

Den där bussen verkar ha enorma problem med att följa tidtabellen :rage:

Hur pass säker är du på när du skall ha äl?
Har du alltså haft mens sen den 9/6?

Inte säker över huvud taget, går bara på min app som var på dagen korrekt på förra ÄL. Men ja, jag har inte haft en blödningsfri dag sen den 9:e , är inga mängder men det slutar liksom inte...Blir så orolig att det trots allt är några rester kvar från mitt MA som stör. Det ska inte vara det säger alla, men vad är det då liksom? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar