Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja. De plockar ut alla och ser hur många ägg som faktiskt finns. En del blåsor brukar vara tomma. Sen tar de sperman och tvättar den, samt plockar ut de bästa delarna. Sen hoppas man på att de ska sköta sig själv i en burk. Om de inte gör det, så injicerar man spermien rakt in i ägget. Sen väntar mn på att ägget ska börja dela sig. De som delar sig finast tas vara på. En sätts tillbaka, och resten sätts i frysen.Håller tummarna för minimala biverkningar @em-pirre.
För en okunnig, vad är det de ska göra med äggen? Befrukta med din mans sperma utanför kroppen och sen placera in dem i livmodern igen?
ET = embryo transfer?
Ja. De plockar ut alla och ser hur många ägg som faktiskt finns. En del blåsor brukar vara tomma. Sen tar de sperman och tvättar den, samt plockar ut de bästa delarna. Sen hoppas man på att de ska sköta sig själv i en burk. Om de inte gör det, så injicerar man spermien rakt in i ägget. Sen väntar mn på att ägget ska börja dela sig. De som delar sig finast tas vara på. En sätts tillbaka, och resten sätts i frysen.
Embryotransfer (ET) sker på måndag. Det blir alltså lite drygt två dagar senare. Så fredag plock och måndag insättning. Man brukar odla 2-5 dagar, men jag tror att 2-3 dagar är vanligast. Risken finns annars att man väntar för länge och embryot dör.Hur länge tar det tills ägget sätts tillbaka?
Jag har börjat få lite nojor angående plocket. Tänk om alla blåsor är tomma? Tänk om ingen börjar dela sig?
Du har inga svar förrän du provat.Jag har börjat få lite nojor angående plocket. Tänk om alla blåsor är tomma? Tänk om ingen börjar dela sig?
Jag har börjat få lite nojor angående plocket. Tänk om alla blåsor är tomma? Tänk om ingen börjar dela sig?
@em-pirre
Nu kan jag knte va tyst längre.. Det är så spännande att jag smäller av!!!
Håller tummarna så dom blir blåa, visst är ruvartiden 18 eller 19 dagar?
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett plus på Stickan då!!!!
Här är vi skengravida igen. Mår lite lätt illa mest hela tiden och tycker mig känna ömma bröst. Idag dessutom obotligt trött.
Dessvärre är chansen minimal för att det ska vara något annat än midsommarmat som jäser i magen för vi har inte haft möjlighet att få till det mer än en gång under perioden som jag gissar förelåg ÄL.
En gång räcker ju!
Vi fick inte till det mer än max en gång i veckan under perioden mellan jag slutade med pillren och att jag fick ett plus på stickan. Så det är egentligen helt otroligt att vi faktiskt lyckades pricka rätt någon av dem. Nu väntar jag på läkartiden jag fick nästa fredag för att få veta hur långt gången jag egentligen är.
En gång räcker ju!
Vi fick inte till det mer än max en gång i veckan under perioden mellan jag slutade med pillren och att jag fick ett plus på stickan. Så det är egentligen helt otroligt att vi faktiskt lyckades pricka rätt någon av dem. Nu väntar jag på läkartiden jag fick nästa fredag för att få veta hur långt gången jag egentligen är.
@Cocos Jag vet faktiskt inte hur länge det tar. Jag lär få mer info på fredagen (som är om TRE NÄTTER).
Jag älskar denhär tråden! Tro inte att ni slipper mig även om jag nu lyckas bli gravid
Har två vänner som gjort IVF med korta protokollet och dom ruvade 19 dagar och på dag 19 fick dom göra gravtest båda tjejerna har haft rätt mycket problem men det tog sig för båda och deras bebisar är nu runt 6 månader
Jag bävar för den dagen du lämnar tråden.. Vad ska jag då sitta och vänta på
Har ju följt dom här trådarna sen start och du förgyller verkligen tråden trots att det egentligen är av en dålig anledning eller vad man nu ska säga
Förväntar mig en uppdatering såfort äggplocket är gjort
(Mina törsta panik just nu är att jag ska skriva lägenhetskontrakt på fredag och kanske missar din uppdatering )
En gång räcker ju!