En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mår verkligen blörg nu. Smakar illa (spya) i munnen (har inte spytt, än) och mensvärken är redan igång, så det känns som att den här omgången kommer bli hemsk. :crazy: :cry:
Upp till bevis för appen - den har ju haft mest rätt hittills - kan den pricka mensen korrekt?

För övrigt letar monitorn nytt hem. Funkar ju inte med mina långa cykler.

Ja, och det ska inte vara nån fara eftersom jag inte har ont och blöder mycket. Nu har jag inte blödit på två dagar utan nu är det väldigt tydliga ÄL-flytningar istället. Har inga stickor att kolla med den här gången men ärligt talat orkar jag inte med sånt just nu...
Heeeelt nooooormaalt med andra ord O_o

Hade ju varit bra om det var älflytningar. Så man vet att kroppen nollställt sig.

Jag mår verkligen blörg nu. Smakar illa (spya) i munnen (har inte spytt, än) och mensvärken är redan igång, så det känns som att den här omgången kommer bli hemsk. :crazy: :cry:
Upp till bevis för appen - den har ju haft mest rätt hittills - kan den pricka mensen korrekt?

För övrigt letar monitorn nytt hem. Funkar ju inte med mina långa cykler.
Men den skall inte gissa rätt på någon mens. Du skall ju vara gravid :idea:

Kanske jag får vara med i den här tråden nu? Jag och min flickvän var på vårt första besök på Kvinnohälsan för två veckor sedan och nu är bollen i rullning och troligen ska startskottet gå i höst, efter lite undersökningar och provtagning.
Det är jag som ska bli gravid och det handlar alltså om insemination vilken kommer att ske i Uppsala.
Så underbart roligt, häftigt och skitläskigt :eek: :love:

Välkommen! Åh så spännande!

Har gosat med ett kusinbarn under den senaste veckan. Helt underbart och inte det minsta jobbigt. Vi träffas inte så ofta (Östersjön är mellan oss), men det borde vi verkligen göra (träffas ofta alltså).

Andra småbarn kan det vara jobbigt att bara se. Vilken skillnad det kan vara!

Sen var det skönt att kunna njuta av goset. Gav massvis med energi att fortsätta orka försöka.:heart

Ändrar datum för äl enligt stickorna och uppdaterar listan eftersom en gammal började användas igen. Hoppas jag fick med ändringarna så att den är aktuell för alla :)

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 25/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn
ninsan - inväntar ÄL/ mens efter missfall, 31 år, inga barn.

Heeeelt nooooormaalt med andra ord O_o

Hade ju varit bra om det var älflytningar. Så man vet att kroppen nollställt sig.

Mm, är inte ett dugg sjukt trött på de orden :banghead:

Hade ju otroligt tydliga ÄL-flytningar förra månaden, testade även med stickor då och de visade en väldigt tydlig stegring och sedan en lika tydlig ÄL-smärta. Trodde ju verkligen att allt var som det skulle tills mensen kom alldeles för tidigt, ja o sen fortsatte i evigheter då...får väl hålla tummarna att allt är i fas denna månad istället :meh:

Mm, är inte ett dugg sjukt trött på de orden :banghead:

Hade ju otroligt tydliga ÄL-flytningar förra månaden, testade även med stickor då och de visade en väldigt tydlig stegring och sedan en lika tydlig ÄL-smärta. Trodde ju verkligen att allt var som det skulle tills mensen kom alldeles för tidigt, ja o sen fortsatte i evigheter då...får väl hålla tummarna att allt är i fas denna månad istället :meh:
Jag hade också en omgång med väldigt tidig mens efter mitt MA. Har för mig att jag inte heller fick riktigt positivt ältest innan. Typ nästan, nästan positivt på kvällen och sedan klart negativt på morgonen. Och sedan en väldigt tidig mens på det.

En gissning är att kroppen reagerar på den extrema skillnaden i hormonpåslaget. Först gravid=jättemycket hormoner och så plötsligt ett missfall=inga hormoner alls. Det kan nog ta någon/några cykler innan det är "normalt" igen.

Hur funkar det med sperman?
Är det som man ser på tv att folk sitter och väljer donator i en bok i en tvserie :p eller ni får ta det dom ger er? Eller har ni egen donator?

Hoppas frågorna är okej annars är det bara att inte svara :)

Tyvärr fick man inte välja ur en bok som på tv, det hade ju varit kul annars :p
De väljer donator utifrån de som liknar oss mest, vi får inte veta någonting om donatorn eller önska några egenskaper eller så, men barnet får ta reda på vem sin pappa är den dagen hen fyller 18 år.

Och det är helt okej att ställa frågor :)

Nu uppdaterar jag listan igen, hehe. Var som sagt hos min Gun nu på förmiddagen, och se på fan! Jag har ÄL! Ägget hade inte släppt ännu, men vi skulle ligga ikväll och i övermorgon, wiiiii! Nu vet jag ju att jag har ÄL, hon kollade med VUL och det vore konstigt om vulet ljuger ;)

BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Evina - ÄL 17/5, BIM 31/5 ca. Försök nr 4 efter missfall, 28 år, inga barn
robl - ÄL 20/5 BIM 3/6 Försök nr 13, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 27/5 (beräknad) BIM 10/6, 27 år, 8:e försöket, inga barn
Terqa - ÄL 30/5 BIM 13/6, inga försök än, 32 år, ett barn
Humla - ÄL 31/5 BIM 15/6, Försök nr 2, 30 år, inga barn
Whirlie - ÄL 8/6 BIM 22/6. Försök nr 13, 36 år, inga barn.
Hyldeblomst - ÄL runt 14/6 BIM 25/6. Försök nr 5 efter missfall, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL 12/6 BIM 28/6. 27 år, inga barn
fia-lisa - ÄL 16/6 BIM 30/6. Försök nr 17 (nr 2 efter MF), 37 år, 1 barn
Is - ÄL 18/6 BIM 3/7, försök nr 5 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
hemlig - ÄL 17/6, BIM 1/7. Försök 3, snart 32 år, inga barn
paprika - ÄL 22/6 BIM 5/7, Försök nr 6, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 23/6, BIM 8/7. Försök nr 11, 31 år, inga barn
ninsan - ÄL 23/6, BIM 8/7, första ÄL efter missfall, 31 år, inga barn
Safir - ÄL 25/6 BIM 9/7, Försök nr 11, 28 år, inga barn
Cynthia - ÄL 28/6 BIM 12/7 Försökt i över ett år, 31 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 7/7 BIM 21/7, Försök nr 3, 30 år, inga barn
turotur BIM 21/7

em-pirre - Äggplock 26/6, ET 29/6, Testdag?

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. Gyn 30/6.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
viadukt - inväntar normal menscykel (d.v.s. inte 90 dagar...) efter p-pillerstopp, 28 år, inga barn.
Hanna_90 - inväntar mens och ngn form av cykel efter p-piller, 25år, inga barn

Tyvärr fick man inte välja ur en bok som på tv, det hade ju varit kul annars :p
De väljer donator utifrån de som liknar oss mest, vi får inte veta någonting om donatorn eller önska några egenskaper eller så, men barnet får ta reda på vem sin pappa är den dagen hen fyller 18 år.

Och det är helt okej att ställa frågor :)

Aha okej :)

Jag vet ett annat par som åkte till Danmark och gjorde ivf där och jag har för mig att dom iaf kunde boka upp sperman från samma man för att sedan göra syskon. Så dom kvinnorna fick varsitt barn med samma donerade sperma. Dock ett barn i taget :p

Antar dom tog 3 försök och då sparade "sin" sperma till nästa försök :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 013
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA