En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ninsan och @Whirlie - Vad spännande! Håller tummarna för att era slemmiga flytningar innebär att vi snart har lite plus i tråden! :banana:
Håller med!

@Ray - förstår precis vad du menar. Mina hormoner driver mig till sånt vansinne att jag sagt till sambon att jag lägger ner det här med barn, jag tänker börja med piller igen (fast nä, barnlängtan slår nog högre, men ni fattar ;))

Jag har ingen aning om vad min kropp har för sig. I förrgår fick jag en liten blödning, eller färgad flytning (brukar få det några dagar innan ägglossning). Sedan igår äggviteflytning i mängder, lite oväntat tidigt, och så idag inget alls. Ägglossningstestet visade tydligt teststreck idag, (morgon och kväll) men inte lika starkt som kontrollstrecket. Så då är ju frågan om det är svagt för att jag redan har haft ägglossning eller inte haft det än :confused: Har också haft en "spänd" känsla i nedre delen av magen under dagen, som stundtals kändes som en lättare kramp eller vad jag ska säga. Inte direkt ont, men inte speciellt behaglig heller. Får väl testa några dagar till och se om strecket blir starkare eller svagare. Spännande!:cool: :p

Hej!
Får man vara med i tråden?
Jag som alltid varit inställd på att jag inte ska ha barn har nu vid 34års ålder och 15års samboskap har nu slängt P-pillerna. (Har blivit gammal och sentimental?:))
Förhoppningsvis kommer ägglossningen igång snabbt, fast samtidigt så har vi ingen panik.
P-pillerna kastades den 5juni, försöken är påbörjade sen får vi se hur lång tid det tar. Jag är livrädd för allt som kan hända, samtidigt är det pirrigt och spännande!

Hej!
Jag som alltid varit inställd på att jag inte ska ha barn har nu vid 34års ålder och 15års samboskap har nu slängt P-pillerna. (Har blivit gammal och sentimental?:))
Förhoppningsvis kommer ägglossningen igång snabbt, fast samtidigt så har vi ingen panik.
P-pillerna kastades den 5juni, försöken är påbörjade sen får vi se hur lång tid det tar. Jag är livrädd för allt som kan hända, samtidigt är det pirrigt och spännande!
Välkommen! Kul med ngn i "min ålder" som hoppas på ett första. Tag along!

Hej!

Ett litet tillägg:
Ni som eventuellt känner mej privat, va snälla och håll det privat:up:

Kör alla hardcorevariant med ägglossningsstickor och annat (i min lilla bubbla) avancerat?
Vi tänkte mest att oskyddat sex (jag har ägglossning som en klocka utan piller) skulle fixa biffen men det kanske inte är så smidigt som jag trott? tror bestämt jag är både okunnig och dåligt påläst:confused:

Kör alla hardcorevariant med ägglossningsstickor och annat (i min lilla bubbla) avancerat?
Vi tänkte mest att oskyddat sex (jag har ägglossning som en klocka utan piller) skulle fixa biffen men det kanske inte är så smidigt som jag trott? tror bestämt jag är både okunnig och dåligt påläst:confused:

Det beror väl helt enkelt på hur fertil man är och passar med sin partner... Många har ju problem att få barn märker man inte minst när man läser den här tråden. Vissa (ungefär alla jag känner) bara fick barn direkt de försökte. Så det beror på. Ålder gör det ju svårare för kvinnor, men en del är det lätt för trots att de är över 30 (jag blev gravid trots att vi inte ens försökte och jag undvek ägglossningen så gott det gick).

Vi har sex helt enkelt. Lite mer veckan efter mensen slutat. Har testat med äl sticka två cykler, mest för att kolla att jag hade ägglossning. Men då vi båda gillar sex och ses varje dag behöver vi inte koncentrera sexet i barnalstrande syfte.

Vi har dock försökt ett år snart utan resultat, och en undersökning visade tyvärr ingen passage i mina äggledare. Så vi har fått remiss till ivf. Men sexar på och hoppas!

Det beror väl helt enkelt på hur fertil man är och passar med sin partner... Många har ju problem att få barn märker man inte minst när man läser den här tråden. Vissa (ungefär alla jag känner) bara fick barn direkt de försökte. Så det beror på. Ålder gör det ju svårare för kvinnor, men en del är det lätt för trots att de är över 30 (jag blev gravid trots att vi inte ens försökte och jag undvek ägglossningen så gott det gick).

Jag kan bara hoppas att det går smidigt, vet ju att klockan tickar snabbt när man är över 30, min farmor fick barn som 42åring så jag hoppas på hennes gener..
Tråkigt nog får många kämpa som tusan.

Med en sambo som veckopendlar till Norge och ibland är borta två veckor i sträck så kör vi med äl-stickor och sexar "vid behov" även om inte lusten riktigt faller på för att maximera chansen.

Med en sambo som veckopendlar till Norge och ibland är borta två veckor i sträck så kör vi med äl-stickor och sexar "vid behov" även om inte lusten riktigt faller på för att maximera chansen.

Låter vettigt! Tänkte inte så långt! det är ju rätt smart om ena parten är borta mkt.

Efter flera års spontanitet och väntande, med olidligt frustrerande cyklar och vissa "riskfaktorer" så började jag med stickor och testande vid årsskiftet, för att kolla om jag ö h t kunde hitta nån ägglossning.
(Vi har varit oskyddade sen hösten 2011. Just nu verkar min kropp ha fastnat på menscyklar på 50 dagar.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 100
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar