En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tänker jag också @Girasol . Ingen blödning ännu. Hon hade dock testat eftersom hon hade haft ont i ryggen, konstig smak i munnen och lite andra symtom som hon hade förra gången hon var gravid.

Vad tror experterna? En kompis testade svagt positivt för fyra dagar sedan. Sen testade hon negativt två dagar i rad efteråt.

Ingen koll på äl, och ingen mens sedan i augusti (har pcos).
Samma märke på testerna? Morgonurin med alla testerna?
Hur nära BIM testade hon?

Annars lutar jag åt @Girasol 's idé.

@deathslyna Om jag varit du hade jag krävt en undersökning med en gång!

Ja, vi får se hur jag löser det. Jag ringde men man var tvungen att knappa in sitt telefonnummer för att få kontakt med dem. Löjligt med den där moderniseringen. En annan vars telefon är trasig just där man behöver trycka för att få in numret blir ju satt på pottan. Ringde sambon och var arg på dem så han ringer från jobbet sen, han som har en hel telefon. Inser att jag måste börja fundera på en ny mobil. Jag vill ju egentligen inte då den funkar i övrigt. Bara lite av skärmen som är död ju :(

En chans till fick kroppen enligt gynakuten. Sen ska det kollas. Givetvis akut om det blir kraftiga blödningar eller tecken på infektion. Provar nuppning ikväll igen för om kroppen funkar hyggligt kan det vara så väl att det är äl-vecka :)

Vad tror experterna? En kompis testade svagt positivt för fyra dagar sedan. Sen testade hon negativt två dagar i rad efteråt.

Ingen koll på äl, och ingen mens sedan i augusti (har pcos).
Kom på en sak till, jag testade på rd9 och fick positivt, med testlagrets eller om det var billiga tester. Jättesvagt. Köpte clear blue vanliga i tvåpack och dagen därpå så var det knappt synligt och försvann efter en stund. Köpte således ett digitalt och tog digitalt + vanliga clear blue jag hade kvar + ett billigt samma dag på bim. Fick 1-2 veckor/ tveksamt synligt/svagt synligt. ( de som även hängde i avelstråden kanske kommer ihåg min lilla forskning om gravtest på häst och därmed min nyfikenhet, vilket förklarar tre tester = visar de verkligen samma trots att de ska reagera på samma Hcgnvå....) Är nu i v19. Jag ansåg inte att jag drack mer vätska innan jag testade clear blue vanliga och på bim testade jag ju med samma urin på alla testen. Så mitt blev ju knappt starkare mellan rd9 och rd12. Så det behöver ju inte vara kört, även om jag gissar på biokemisk graviditet....

Ja, vi får se hur jag löser det. Jag ringde men man var tvungen att knappa in sitt telefonnummer för att få kontakt med dem. Löjligt med den där moderniseringen. En annan vars telefon är trasig just där man behöver trycka för att få in numret blir ju satt på pottan. Ringde sambon och var arg på dem så han ringer från jobbet sen, han som har en hel telefon. Inser att jag måste börja fundera på en ny mobil. Jag vill ju egentligen inte då den funkar i övrigt. Bara lite av skärmen som är död ju :(

Men det brukar ju gå att vänta kvar och lämna ett meddelande istället?

Nu har jag testat och givetvis var det ogiltigt eftersom där inte blev nått kontrollstreck och inget plus heller för den delen :(
Får köpa ett nytt test i eftermiddag.

Men va typiskt, då får vi väl vänta tålmodigt lite till... ;) håller tummarna!

Jag har riktig tant röd nu, så om 12 dagar får jag väl nuppa 5 gånger om dagen i en vecka. Om killen går med på det :p

Blir inget test idag. Leverantörsbesöket med jobbet blev ett heldagsevent, istället för bara förmiddagen så min stackars hund fick ingen lunchrastning. Sambon kunde inte komma ifrån heller. Jag hade inte hjärta att låta honom vara ensam mer så jag struntade i att köpa något test.

Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, värken har tilltagit så att jag var tvungen att ta en alvedon. Sen är jag något så in i sjutsingens trött. Höll på att somna i bilen på vägen från leverantören, inte jag som körde

Kom på en sak till, jag testade på rd9 och fick positivt, med testlagrets eller om det var billiga tester. Jättesvagt. Köpte clear blue vanliga i tvåpack och dagen därpå så var det knappt synligt och försvann efter en stund. Köpte således ett digitalt och tog digitalt + vanliga clear blue jag hade kvar + ett billigt samma dag på bim. Fick 1-2 veckor/ tveksamt synligt/svagt synligt. ( de som även hängde i avelstråden kanske kommer ihåg min lilla forskning om gravtest på häst och därmed min nyfikenhet, vilket förklarar tre tester = visar de verkligen samma trots att de ska reagera på samma Hcgnvå....) Är nu i v19. Jag ansåg inte att jag drack mer vätska innan jag testade clear blue vanliga och på bim testade jag ju med samma urin på alla testen. Så mitt blev ju knappt starkare mellan rd9 och rd12. Så det behöver ju inte vara kört, även om jag gissar på biokemisk graviditet....
Även om det står att den mäter vid 25 så kan det finnas enstaka tester av samma märke och modell som mäter lägre tex 10.

Här är veckans skörd av tester så nu backar jag försiktigt bort från listan och intar en mer passiv position i Bukes bästa tråd! Passar på att önska alla supermegastort LYCKA TILL, hoppas vi ses i Sommarföräldrar 2015 sen!!! :love:

Hyldeblomst ÄL 18/9(??) BIM 5/10(??) 2a riktiga försöket, inga barn
robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Rosen-Knoppen ÄL 4/10 BIM 16/10, 10e försöket, 26år, inga barn
MikaTela ÄL 24/9 (?) BIM 8/10, 3:e försöket, 26 år, inga barn
Kanintant ÄL 30/9 (?) BIM 13/10 eller 20/10 (?), försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 17/10 BIM 3/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Sambon överraskade glatt genom att själv föreslå att "vi får väl köra äl-stickor från början för att maximera chansen". Han som tidigare sagt att vi provar ett halvår först :D
Får se om jag slutar med pillren i december eller januari.

Samma märke på testerna? Morgonurin med alla testerna?
Hur nära BIM testade hon?

Annars lutar jag åt @Girasol 's idé.

Bim har hon ju ingen aning om, eftersom hon har pcos och inte haft mens sedan augusti. Testade först med test ur ett tvåpack, där första var positivt, och nästa negativt (två dagar senare). Testade ytterligare två dagar senare med CB digital.

Morgonurin alla tre gånger.

Jaha. Nu sätts jag i kö för IVF. Ett års kötid.

Jag orkar inte.

Diagnos: oförklarlig ofrivillig barnlöshet.

Ska försöka skaka fram lite andra alternativ ifall det går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 222
· Visningar
63 754
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur