En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick min kompis sitt första barn. Lite partisk som man är har jag nog aldrig sett sötare bebis på bild :p
Och gissa om mina hormoner skriker rätt ut nu.
Ev är sambon på G att få jobb nu, då med provanställning i 6 månader antar jag. Så då är frågan om vi vill vänta till den är över eller ej innan vi börjar. Att det aldrig ska vara lätt.

Lite så känner jag med. Min tanke är att jag kommer må dåligt av en graviditet pga mina sjukdomar, men det behöver ju inte alls bli så. Och provanställning eller ej så kan sambon inte vara hemma även om jag skulle bli sjukskrivning.

Tur man har buke att ösa ur sig på :)

Nu börjar jag bli nojjig på riktigt. Mensen 4 dagar sen. Brösten har ömmat sen i måndags, "mensvärken" kom i helgen och har idag tilltagit.
Köpte ett gravtest på väg hem från jobbet, trodde jag skulle få ett ångestanfall så som hjärtat bultade av nervositet på Apoteket. Tur att jag var ensam kund i butiken så jag slapp stå i kö.
Herregud hur ska jag kunna sova i natt, för man måste väl vänta till morgonen eller?
Och hur i hela friden ska jag berätta för sambon om mina misstankar? Han kommer bli glad om det är positivt men kommer garanterat ta upp hunden som ett problem, han är mer negativt inställd än jag.
Och om det skulle vara positivt så ska jag besöka en leverantör i morgon fm. med jobbet. Hur ska jag kunna fokusera på det då?
Och såhär enkelt får det väl inte vara?

Låt bli och kissa ett par timmar och drick inte så mycket så koncentreras urinen. 4 dagar sen är ju rätt mycket så det borde visa ikväll, om du inte kan vänta dvs. Visar det negativt så testa på morgonen om ett par dagar :)

Innan jag testade positivt med dottern hade jag svårt att sova så jag vaknade 5 på morgonen trots att jag var ledig så är du lika lagd som jag kanske du hinner Samtala med partnern innan du går till jobbet :)

Nu börjar jag bli nojjig på riktigt. Mensen 4 dagar sen. Brösten har ömmat sen i måndags, "mensvärken" kom i helgen och har idag tilltagit.
Köpte ett gravtest på väg hem från jobbet, trodde jag skulle få ett ångestanfall så som hjärtat bultade av nervositet på Apoteket. Tur att jag var ensam kund i butiken så jag slapp stå i kö.
Herregud hur ska jag kunna sova i natt, för man måste väl vänta till morgonen eller?
Och hur i hela friden ska jag berätta för sambon om mina misstankar? Han kommer bli glad om det är positivt men kommer garanterat ta upp hunden som ett problem, han är mer negativt inställd än jag.
Och om det skulle vara positivt så ska jag besöka en leverantör i morgon fm. med jobbet. Hur ska jag kunna fokusera på det då?
Och såhär enkelt får det väl inte vara?
Testa människa!!!! Testa!!! :D

(Så vi slipper lida av nervositet)

Lite så känner jag med. Min tanke är att jag kommer må dåligt av en graviditet pga mina sjukdomar, men det behöver ju inte alls bli så. Och provanställning eller ej så kan sambon inte vara hemma även om jag skulle bli sjukskrivning.

Tur man har buke att ösa ur sig på :)
På det du skriver nu så låter du annorlunda i ditt resonemang än vad du gjorde sist.

Kanske det börjar (äntligen :D) närma sig rätt tidpunkt i livet? :)

Detta kanske inte är rätt tråd men jag kör här ändå:

Blödningarna slutade idag. Firades med nuppning. Går på toa efter någon halvtimme-timme. Blöder. Ganska mycket just då dessutom. Jag sliter mitt hår!

När jag satte spiralen (spontanbesök och så var det klart) åkte jag hem och läste fass. Där står det "använd inte jaydess om du har cellförändringar i livmoderhalsen". Det har jag vilket är under ständig kontroll. Ska till gyn snart igen. Ringde BM dagen efter som sa "nää men det är ingen fara, det är bara om du ska göra någon operation för det" vilket jag ju inte vet än. Klart att man blir lite orolig nu. Det lär ju liksom inte gått från lätta förändringar (grad 1 av 3) till cancer på 6 månader varav drygt en av dessa med spiral men visst känns det olustigt. Blir gynekologsamtal i morgon. Känns ju jävligt skumt ärligt talat nu när jag återigen läst fass.

*Gnäll Gnäll* jag som var så glad att slippa ringa gyn och så gick det utför igen.

Nu har jag testat och givetvis var det ogiltigt eftersom där inte blev nått kontrollstreck och inget plus heller för den delen :(
Får köpa ett nytt test i eftermiddag.

Vad tror experterna? En kompis testade svagt positivt för fyra dagar sedan. Sen testade hon negativt två dagar i rad efteråt.

Ingen koll på äl, och ingen mens sedan i augusti (har pcos).

Utgår ifrån att det inte funnits blödningar i samband med detta. Dags för ultraljud/blodprov kanske? Låter ju som att hon testat positivt.

Vad tror experterna? En kompis testade svagt positivt för fyra dagar sedan. Sen testade hon negativt två dagar i rad efteråt.

Ingen koll på äl, och ingen mens sedan i augusti (har pcos).

Kan vara en sk biokemisk graviditet. Innebär att hon blev gravid men får ett tidigt missfall. Är ganska vanligt faktiskt, särskilt om man testar före bim.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 222
· Visningar
63 754
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur