En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svaret på spermaprovet kom, och var helt normalt. Inget att anmärka på (de simmar framåt :D).

Nu väntar jag på att gyn ska ta kontakt. Hon lovade göra det när hon fått svaret och då hon kommit fram till hur vi ska gå vidare.

Egentligen känns det lite sådär. Vi är ju tillbaka på noll, på nåt sätt.

Svaret på spermaprovet kom, och var helt normalt. Inget att anmärka på (de simmar framåt :D).

Nu väntar jag på att gyn ska ta kontakt. Hon lovade göra det när hon fått svaret och då hon kommit fram till hur vi ska gå vidare.

Egentligen känns det lite sådär. Vi är ju tillbaka på noll, på nåt sätt.

Jag hoppades faktiskt på att de skulle varit dåliga, då hade ni ju haft svaret där!

:(

Får nog åka hem idag. Ska få i mig en liter vätska problemfritt så är det bara att åka sen :p

Mitt myom syntes såklart även på skiktröntgen. Den läkaren har ställt frågan "chokladcysta" :rofl:

Men det buktar in i livmodern så det är nog bäst att den tas bort sen innan vi försöker igen.

Nästa år någon gång, nu är jag trött på operationer!

Här är det limbot mellan äl och mens. 9 dgr kvar ska det vara, give or take. Köpte rött vin, salami, brie ( :love: ) och lite annat gött att mumsa på i väntan. Bäst att passa på OM...

Får nog åka hem idag. Ska få i mig en liter vätska problemfritt så är det bara att åka sen :p

Mitt myom syntes såklart även på skiktröntgen. Den läkaren har ställt frågan "chokladcysta" :rofl:

Men det buktar in i livmodern så det är nog bäst att den tas bort sen innan vi försöker igen.

Nästa år någon gång, nu är jag trött på operationer!
Är det en chokladcysta så om man har riktig otur sänka ens ägganlag något enormt.

Hoppas du får åka hem idag!

Är inne på dag fucking jävla NIO med blödningar (mens-kraftiga sådana) efter den där helvetesspiralen! Vad ÄR detta? Det är ju helt galet. Fortsätter det i morgon ringer jag och rådfrågar på mvc. Man blir ju nervös att det är nåt galet.

Är inne på dag fucking jävla NIO med blödningar (mens-kraftiga sådana) efter den där helvetesspiralen! Vad ÄR detta? Det är ju helt galet. Fortsätter det i morgon ringer jag och rådfrågar på mvc. Man blir ju nervös att det är nåt galet.
Är det inte gynekologen du skall ringa? (Tänkte bara så att du inte slösar bort tid i onödan i en telefonkö)

Är det inte gynekologen du skall ringa? (Tänkte bara så att du inte slösar bort tid i onödan i en telefonkö)

Skickar de mig inte vidare om det låter konstigt? Tänkte att de har bättre koll på p-medel och sånt och det här kan ju vara en följd av just detta.

Skickar de mig inte vidare om det låter konstigt? Tänkte att de har bättre koll på p-medel och sånt och det här kan ju vara en följd av just detta.
Det beror säkert på hur logistiken är upplagd på ditt sjukhus.

Här tex gör inte MVC några tidiga VUL utan det är gynekologen.

MVC här kan kontakta Gyn men oftast får man göra det själv och Gyn är inte lätt att få tag på här.

Det var väl en hormonspiral du hade? Skulle gissa att det är hormonerna som ställer till det men min amatörmässiga åsikt är att det borde kollas. Men jag är då färgad av mina egna dåliga erfarenheter av att blöda mycket och någon säger "Det är helt normalt".

Jag lyckades att inte läsa här på en månad, tänkte försöka att inte tänka för mycket på det här med barn.
Men nu är jag tillbaka.. BIM+1 trodde jag, har hunnit tänka på föräldraledighet, vart barnet ska sova, vilken byrå som passar i rummet osv. Köpt test som jag tänkte ta imorgon bitti och vad kommer då om inte högst troligt tant röd :(

Jag har alltid haft mycket mensvärk dagen innan/första dagen med mens. Men sedan jag slutade med p-piller så har jag aldrig mensvärk och ingenting som berättar att "den är på väg". Är det vanligt tror ni att mensvärken försvinner utan ppiller? Jag trodde att ppiller snarare skulle minska på värken jämfört med utan?

Har klickat hem lite stickor från testlagret nu, tycker inte att jag har några symtom alls vid äl så kan ju vara bra att testa tror jag. Så man inte behöver få till det alla dagar i månaden :p

Det beror säkert på hur logistiken är upplagd på ditt sjukhus.

Här tex gör inte MVC några tidiga VUL utan det är gynekologen.

MVC här kan kontakta Gyn men oftast får man göra det själv och Gyn är inte lätt att få tag på här.

Det var väl en hormonspiral du hade? Skulle gissa att det är hormonerna som ställer till det men min amatörmässiga åsikt är att det borde kollas. Men jag är då färgad av mina egna dåliga erfarenheter av att blöda mycket och någon säger "Det är helt normalt".
Jag har ju regelbunden kontakt med gyn pga cellförändringar och de har inte varit svåra att få tag på här tack och lov. Mängden är inte någon fara men det har hållit på lite längre än jag är van vid. Brukar blöda totalt 7 dagar.

Är stolt över mig själv. Har ringt och bokat tid hos gyn idag. Ska dit om två veckor. Det var en pärs att ringa, obestämbart illamående och oro i magen från jag vaknade till de öppnade efter 8. Nu är det bara att ladda för besöket. Tycker det är vansinnigt obehagligt att ha okändanära inpå mig så all sjukvård är en prövning.

Jag har ju regelbunden kontakt med gyn pga cellförändringar och de har inte varit svåra att få tag på här tack och lov. Mängden är inte någon fara men det har hållit på lite längre än jag är van vid. Brukar blöda totalt 7 dagar.
Om du har/har haft cellförändringar så är det nog bäst att prata med gyn/mvc. Men det är nog inte omöjligt att det är hormoner som ställer till det.

Jag lyckades att inte läsa här på en månad, tänkte försöka att inte tänka för mycket på det här med barn.
Men nu är jag tillbaka.. BIM+1 trodde jag, har hunnit tänka på föräldraledighet, vart barnet ska sova, vilken byrå som passar i rummet osv. Köpt test som jag tänkte ta imorgon bitti och vad kommer då om inte högst troligt tant röd :(

Jag har alltid haft mycket mensvärk dagen innan/första dagen med mens. Men sedan jag slutade med p-piller så har jag aldrig mensvärk och ingenting som berättar att "den är på väg". Är det vanligt tror ni att mensvärken försvinner utan ppiller? Jag trodde att ppiller snarare skulle minska på värken jämfört med utan?
Håller tummarna!

Det är alltid lite lurigt det här med hormoner. Men det vanligaste brukar nog vara att mensvärken blir mindre med ppiller.

Jag hade mycket mensvärk upp till jag var 18 och började med ppiller och det var sådan enorm lättnad när den försvann pga ppillerna.

Sen när jag slutade med dom 15 år senare så kom dock inte värken tillbaka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
63 635
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur