En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, jag har haft ägglossning men väldigt oregelbunden och ibland inte, så de ville stötta upp och mer tidsbestämma den. Fast dåvarande mannen hade ruskigt taskiga simmare så det var lite dubbelproblem.. Men när jag slutat med kuren så gick det väl tre månader så var jag gravid. Så någon nytta gjorde det nog :)

Aha, vi har inte testat min sambo.. Det skulle vänta till om några månader om vi inte gravida då.
Gjorde dom vul på dig när du ätit kuren? Har läst att det är väldigt olika beroende på vilken läkare man varit hos..

O grattis till dig @Thera :)

För två veckor sen så var jag och sambon och hälsade på svärföräldrarna där svågern och hans höggravida fru också var med. Svägerskan som har en 2.5 åring var också med och hade med sig kläder och en massa prylar som de skulle få ärva. Inte lite sugen blev jag då som gått och drömt och fantiserat om barn dagligen i ett par år. Det var nästan så det gjorde ont.

Vi är 27 och 29 år, har båda fasta tjänster, hus och är överens om att det hade passat med barn snart.
Anledningen till att vi tvekar är för att vi har en hund på 7år som vi tog som omplacering vid 2.5år som inte är särskilt barnsäker.
Han har lärt sig att bli av med smärta genom att bitas. Dvs trampar jag på honom så biter han i foten, inte hårt men så att det känns.
Det lilla jag har sett av hans beteende mot mindre barn ala 3år och yngre så verkar han ändå förstå att de är små och behandlar dem som valpar. Men det känns väldigt osäkert om det skulle fungera.

Hur som så efter vi hade varit hos svärisarna så hade vi oskyddat sex och vi var båda medvetna om att det var skarpt läge så att säga då jag hade äl en eller två dagar efter. Har tydliga symptom och app så jag har rätt bra koll. Så nu går halva mig och förnekar att det inte blir något och halva mig letar febrilt symptom.
Har jag inte lite ömma bröst?
Eller lite mer inför menssmärtor som skulle kunna vara en grav?
Suck, håller på att bli knäpp :banghead:

Och om det skulle bli något så skäms jag nästan när det är så många av er som kämpat så länge. (Jo, jag har följt förälder i typ 6år i det tysta :o)

Ja vad ville jag med det här egentligen.. Skriva av mig lite antar jag :)

Tack fina ni för era grattis! :love: Knappt jag vågar börja hoppas, så mycket som kan hända, men vi håller tummarna! :)

Nu hoppas jag innerligt att alla här i tråden också får glada besked!!! :bump::banana:

Aha, vi har inte testat min sambo.. Det skulle vänta till om några månader om vi inte gravida då.
Gjorde dom vul på dig när du ätit kuren? Har läst att det är väldigt olika beroende på vilken läkare man varit hos..

O grattis till dig @Thera :)

Oj vad konstigt, då vi sökte hjälp jag och exet så var det ett spermieprov de började med då det är enklast och typ billigast, samt blodprover då ju.

Nu med nuvarande sambon 18 år senare så gjorde de likadant, blodprov på oss båda och sen ett spermaprov. När det var gjort så skulle man ta ställning till hur vi skulle gå vidare.. Även om vi gick direkt på ivf så ville de veta för att kunna göra den individuella behandlingen...

Jag började testa 7 dagar efter äl, plussade första gången 12 dagar efter äl, andra gången minns jag inte riktigt, men tror det var runt 13-14 dagar efter (dock hade jag sett en tuuuuunn skugga 1.5 dygn innan ;) )

Jag hade ÄL-symptom (smärta + "äggvitaflytning", inte testat med sticka) förra helgen så det är väl ca 7 dagar sedan nu, försöker hålla mig så länge som möjligt för att inte testa i onödan.
Fortfarande spänd/öm i tjejmagen och blivit sjukt öm i bröstvårtorna! Tyvärr verkar det som att jag har fått svamp :down: Har både Canesten och Pevaryl hemma men var jag än läser så står det olika om vilken som är bäst att ta om man försöker bli gravid? :confused:

Jag hade ÄL-symptom (smärta + "äggvitaflytning", inte testat med sticka) förra helgen så det är väl ca 7 dagar sedan nu, försöker hålla mig så länge som möjligt för att inte testa i onödan.
Fortfarande spänd/öm i tjejmagen och blivit sjukt öm i bröstvårtorna! Tyvärr verkar det som att jag har fått svamp :down: Har både Canesten och Pevaryl hemma men var jag än läser så står det olika om vilken som är bäst att ta om man försöker bli gravid? :confused:

Du kan prova Active balance eller vad de heter -finns på apotek. Fick också svamp precis i början av grav och köpte dom i stället och det funkade, fast tog någon dag längre.

Alltså, jag vill inte vara elak eller göra dig ledsen men tjejmage är nog bland de mest förskräckliga ord som finns. :yuck:

Oj vad konstigt, då vi sökte hjälp jag och exet så var det ett spermieprov de började med då det är enklast och typ billigast, samt blodprover då ju.

Nu med nuvarande sambon 18 år senare så gjorde de likadant, blodprov på oss båda och sen ett spermaprov. När det var gjort så skulle man ta ställning till hur vi skulle gå vidare.. Även om vi gick direkt på ivf så ville de veta för att kunna göra den individuella behandlingen...

Han prata om att vi skulle göra det, men eftersom vi blivit gravida en gång så sa han att vi kunde prova en månad & sen lämna prov :) Kanske är konstigt va vet jag, hoppas så att det tar sig efter första kuren :)

*en eller några månader sa han förresten..

8 dagar efter ÄL idag och nu kom den punktliga mellanblödningen eller spottings eller besvikelsen eller vad man nu vill kalla den.
Suck.
Hur gör man för att släppa fokus från detta? Slutar hänga här kanske är steg ett ;)

Allting ska krångla...

Spytt rejält med galla/magsaft idag två gånger, så nu är jag på akuten. Troligen stopp i tarmen.

Mår blä blä och sen när jag spytt så är det som en befrielse!

8 dagar efter ÄL idag och nu kom den punktliga mellanblödningen eller spottings eller besvikelsen eller vad man nu vill kalla den.
Suck.
Hur gör man för att släppa fokus från detta? Slutar hänga här kanske är steg ett ;)
Ge inte upp än. Du kan ju vara gravid ändå. Jag själv blev ju gravid trots spottings.

Däremot är det inget bra med spottings och det kan vara en anledning till att det krånglar.

Jag skulle ge det max ett halvår och sedan sökt hjälp. Detta för att spottings indikerar strul med hormoner och är det då tex pga lågt AMH så är det inget att vänta på.

Allting ska krångla...

Spytt rejält med galla/magsaft idag två gånger, så nu är jag på akuten. Troligen stopp i tarmen.

Men hur mycket otur kan du ha stackare. Du verkar dra på dig alla möjliga och omöjliga komplikationer som kan uppstå.

Säkert på att du inte bråkat med någon sur gammal stalltomte? O_o

För två veckor sen så var jag och sambon och hälsade på svärföräldrarna där svågern och hans höggravida fru också var med. Svägerskan som har en 2.5 åring var också med och hade med sig kläder och en massa prylar som de skulle få ärva. Inte lite sugen blev jag då som gått och drömt och fantiserat om barn dagligen i ett par år. Det var nästan så det gjorde ont.

Vi är 27 och 29 år, har båda fasta tjänster, hus och är överens om att det hade passat med barn snart.
Anledningen till att vi tvekar är för att vi har en hund på 7år som vi tog som omplacering vid 2.5år som inte är särskilt barnsäker.
Han har lärt sig att bli av med smärta genom att bitas. Dvs trampar jag på honom så biter han i foten, inte hårt men så att det känns.
Det lilla jag har sett av hans beteende mot mindre barn ala 3år och yngre så verkar han ändå förstå att de är små och behandlar dem som valpar. Men det känns väldigt osäkert om det skulle fungera.

Hur som så efter vi hade varit hos svärisarna så hade vi oskyddat sex och vi var båda medvetna om att det var skarpt läge så att säga då jag hade äl en eller två dagar efter. Har tydliga symptom och app så jag har rätt bra koll. Så nu går halva mig och förnekar att det inte blir något och halva mig letar febrilt symptom.
Har jag inte lite ömma bröst?
Eller lite mer inför menssmärtor som skulle kunna vara en grav?
Suck, håller på att bli knäpp :banghead:

Och om det skulle bli något så skäms jag nästan när det är så många av er som kämpat så länge. (Jo, jag har följt förälder i typ 6år i det tysta :o)

Ja vad ville jag med det här egentligen.. Skriva av mig lite antar jag :)
Aldrig att man känner så många symptom som när man tror att man kanske kan vara gravid :D

Allting ska krångla...

Bu stackars dej! Hoppas att de hittar felet snabbt!

Mvh Miks

Det gick precis upp ett ljus för mig, är det sk spottings jag haft nu, när jag fått en liten brunröd flytning några dagar innan mens?

Eller vad är nidblödning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
63 616
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka