En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Känns superroligt, spännande och livsfarligt! Vi har bott på hyra i alla år, men behöver ett eget hus med egen tomt och eget garage för att må riktigt bra. Vi är inga höghusmänniskor eller radhusmänniskor.

Kan uppdatera med lite bilder efter att vi satt igång med lite mindre renoveringar. Huset är snyggt och helt (byggt 2005), men lite ska vi nog ändra på.

Och min fästman alltså... Skickade sms med texten "Vi fick inte huset, någon annan betalade fullt pris:(" Vi sms:ade en stund och jag var skitledsen, tårarna sprutade. Sen skickade han "Men du får börja packa för de tog vårt bud!" :nailbiting:

@Girasol ja, det var den klassiska "Ja, men så var det ju för Anna, hon åkte på semester och slappnade av. Sen tog det!"

Anna hade också störningar i ägglossningen, så där är det ju en lite annan sak också...

Tack! Känns superroligt, spännande och livsfarligt! Vi har bott på hyra i alla år, men behöver ett eget hus med egen tomt och eget garage för att må riktigt bra. Vi är inga höghusmänniskor eller radhusmänniskor.

Kan uppdatera med lite bilder efter att vi satt igång med lite mindre renoveringar. Huset är snyggt och helt (byggt 2005), men lite ska vi nog ändra på.

Och min fästman alltså... Skickade sms med texten "Vi fick inte huset, någon annan betalade fullt pris:(" Vi sms:ade en stund och jag var skitledsen, tårarna sprutade. Sen skickade han "Men du får börja packa för de tog vårt bud!" :nailbiting:

Vi hade en jätteful budgivning och hade högsta budet och stred mot miljödomstolens domare som gick förbi märklaren och ringde upp säljaren och sa tar du 50' till så skriver vi papper. Då blev jag skitförbannad för vi var beredda att gå upp till några hundra tusen till om det krävdes. Så vi förlorade också.
Två veckor senare stod jag och kollade på en tomt och då ringer mäklaren... Duu, han har hoppat av! Så vill du ha huset så är det ditt. Så jag kuppade tillbaka, javisst men då backar vi ner till det bud som låg då tredje budgivaren klev av och vi fick det helt plötsligt under taxeringsvärdet. Vi sparade ca en halv miljon på att gå runt och vara förbannade i två veckor :)
Precis som ditt, är vårt byggt 2005. Väldigt lyxigt inrett på 220 kvm med dubbla dubbelgarage (isolerade) och en carport stor till två lastbilar. Snubben som byggde gick i kk och han som köpte det gjorde det i en affär med snubben som gick i kk och som sa sig ha pengar på väg in.. Så han köpte det för högsta budet på exekutiv auktion. Byggsnubben vägrade flytta eller betala och blev efter knappt två år vräkt och huset stod tomt och vi fick hyra det gratis tills försäljning.. ( så han slapp kostnaderna för kåken).

Ingen är mer nöjd än jag.... Så nu har vi ett toppmodernt hus med en hmm tysk örn på taket ( han var tysk han som byggde det) och utöver denna nästan liknande en naziörn så har vi ett vildsvin i marmor i vardagsrumsgolvet (hujedamej) och vapensköldar (diskreta tackolov) på ytterdörrarna. -Okej okej -man kan inte vara nöjd med exakt allt. Nåja, 9 rum och kök och jag är nöjd.

Nackdel: Hans pengar räckte inte till att göra vid tomten på 5000kvm och vi har en enormt ful mur runt alltihop som inte heller är färdig. Så vi får ta lite pö om pö och istället får det som vi vill ha det, så det är ganska bra att han gick i kk.
Ja sen är det ju byggt efter egen ritning och svenskar har byggt grund och stomme och polacker resten -inget fel i det, fast vi har sett ett och annat snöpligt här i huset som helt klart måste berott på språkförbistring eller dumhet. -Vem monterar ett trappräcke framför ett öppningsbart fönster som dessutom är satt på fel håll och är med fasta spröjs och dubbelhängt så fyra sidor ska putsas. På ett annat ställe sitter det fasta fönstret, så när tid och ork finns så byter vi plats på dom.
Annan nackdel, takpannorna är svindyra tyska glaserade. Finns bara att specialbeställa i Tyskland och de finns inte glaserade längre. 20 stycken kostade 3700:- nu när vi skulle byta efter vårens storm då barnen studsmatta krockade med taket. m a o = skit i lyxen, det är bara till besvär :wtf:

På tal om att slappna av, nu när jag blev gravid utan hjälp får jag ofta höra att det var för att jag slappnade av efter jag fått dottern. De skulle bara veta att när jag blev gravid befann jag mig i endjup depression. Jag mådde så dåligt att jag funderade på abort. Man kan inte säga att jag var särskilt avslappnad precis.

Ja precis. Och trots att man berättar att det är en myt svarar folk oftast: "Ja, men JAG tror FORTFARANDE att det är stress. Du vill för mycket, helt enkelt..."

Facepalm.

Gud va många inlägg igen ;) hinner inte med. Förstod att du köpt hus em-pirre, grattis :)

Jag har varit hos läkaren idag iallafall, jag som va säker på att jag haft ägglossning har antagligen inte haft det och jag tror att jag inte haft det varje månad heller. I övrigt såg det bra ut och han skrev ut något mot mensvärken.. o sen tyckte han även att vi kunde prova pergo..
Informera att vi försökt lite mer än 6 månader bara men han sa att det inte gjorde något. Så har fått till 1 månad så får vi se :)

@Girasol huset är ett välbyggt stockhus i 1,5 våningar, fyra sovrum. Väldigt dyra, hållbara material, inget plastigt eller krimskrams.

Stor bastu, stort tvättrum, stora toaletter. Väldigt fräscht, bra luft. Nytt område, sista huset, gränsar mot en slinga grönområde.

Helt perfekt, och billigt! 194 000 €.:love:

Slemhinnan har varit bra, tjock och trebladig. Inga konstigheter alls. Blodproven är bra, fri passage i båda äggledarna, fina äggblåsor, bra med äl-sekret, äl och mens följer schemat löjligt exakt.

Alltså, med tanke på allt som måste fungera för att det ska bli en graviditet är det ju otroligt att det blir några barn överhuvudtaget!

Så är det. Jag fattar inte hur det kan vara möjligt att vissa blir gravida varje gång de försöker, typ.

Hoppar in i tråden med anonymt nick efter att ha tjuvläst ett tag, men nu vill jag också vara med! :d
Vi har bestämt oss för att försöka få till ett andra barn och jag slutade med piller för ett par veckor sedan och tror att jag hade ägglossning i helgen, har inte testat men hade ganska typiska flytningar. Nu känner jag mig spänd/uppblåst och har nästan lite ont i livmodern. Med min vanliga tur har jag väl fått en infektion och inte ägglossning :cautious:

Sweet!! Stockhus är vackra! Är grymt avis på din bastu. Ja tvättstugan här är nästan lika stor som köket så jag klagar inte. Har ju dubbla tvättmaskiner etc. och trevliga bra badrum. Sen har vi lite olika tycke jag och mannen -han värdesätter att vi har hel vinkyl -jag ser det som, vad bra ett extra kylskåp -är inte så poppis haha.
Vi rev dock hundgården i ena garaget (helkaklad med golvvärme) så hänger mina sadlar där nu..

Det jag verkligen drömmer om är en badtunna ute sen...

Thera ÄL 18/9 BIM 2/10 4:e försöket, 32 år, son född 2011.
Hyldeblomst ÄL 18/9(??) BIM 5/10(??) 2a riktiga försöket, inga barn
robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
Rosen-Knoppen ÄL 4/10 BIM 16/10, 10e försöket, 26år, inga barn
MikaTela ÄL 24/9 (?) BIM 8/10, 3:e försöket, 26 år, inga barn
Kanintant ÄL 30/9 (?) BIM 13/10 eller 20/10 (?), försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 17/10 BIM 3/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

@Girasol ja moderna stockhus är snygga, och det lugnar våra nerver att veta att det inte finns en massa plast i väggarna. Det här är nog första huset som inte har luktat mysko, och vi tycker att det är jätteviktigt med ett friskt hus.

Huset är sådär trendigt ljusblått/grått. Får se om vi målar om efter ett tag, då vi inte är så förtjusta i just den färgen. Vitt är bättre.

Grattis till era husköp!!
Och välkomna till er som är nya!
Det skrivs så mkt här nu att det är svårt att hänga med.

Själv är jag i den evinnerliga väntan mellan ÄL och mens. Inga mellanblödningar än iaf *peppar,peppar*
Ungefär en vecka kvar till BIM.

Hur länge brukar äl-stickorna ge utslag? Idag var det ett lite svagare streck än i går.

Eftersom det inte finns några dumma frågor :p Är chansen att bli gravid FÖRBI när ägget lossnat, eller..?

Fortsätt testa. Det kan variera lite beroende på vilken tid på dygnet, om man druckit mycket o.s.v. Har du alltså haft ett teststreck som är starkare än kontrollstrecket ännu?

Ägget släpper väl i regel 12-24 timmar efter positivt test, och lever ju ytterligare en dag, så det är inte försent!

Njä, skulle nog säga att båda gångerna har teststrecket varit lite starkare. Fast eftersom bäst-före på stickorna var 2010 så litar jag ju inte helt på deras prestanda :angel: Fast uppenbarligen gör de åtminstone skillnad på om äl är i faggorna eller ej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 868
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 211
· Visningar
63 357
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka