En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar @Kanintant fy va tungt. Det var ju ungefär det som hände mig, fast här fanns fostret kvar, fast död. Hoppas du mår bra ändå och kan gå vidare.

Det var jag ännu räddare för, att de skulle hitta ett dött foster på ultraljudet (eftersom jag knappt blödit något) så jag blev ändå lättad att allt var rent och fint på VUL. Känns som en stor tröst att vi kan försöka direkt igen, hade känts så mycket värre om man varit tvungen att vänta flera veckor.

Tack.

Jag tror faktiskt nästan jag har äl nu, konstigt nog. Har haft en hel del äl-flytningar idag och fortfarande lite knip i båda äggstockarna (växlar lite emellan). Om nu inte kroppen har annat för sig men det är ju trots allt ca 6 veckor sedan missfallet så det är ju inte omöjligt att det faktiskt kommit igång, vore skönt då är man ju iaf "inne i leken" igen och slipper gå och vänta.

@Miks tack, jag hade ju helt glömt bort att det tog länge för dig också! Skulle vara intressant att veta vad det egentligen beror på. Jag hoppas hur som helst att vi lyckas nångång.
Jag har även en vän som precis fått sitt andra barn. De hann precis börja alla kontroller båda graviditeterna och blev precis då gravida. Det tog ett år för deras första och 14 månader med deras nr 2. Inga kända fel.

Jag hoppas att läkarna hittar något enkelt på din mans spermier! Något som går att lösa med typ antibiotika eller liknande!

Jag håller båda tummarna för att det snart blir en liten bebis för er!

Mvh Miks

@em-pirre Jag har en solskenshistoria åt dig!

När vi hade försökt ett år sökte vi hjälp och fick genomgå diverse undersökningar, spermaprov för maken, spolning (som gjorde jätteont), vul och blodprov för mig. Inget fel hittades hos någon av oss men jag fick prova Pergotime under två cykler för att boosta ägglossningen. Ingen effekt förutom att jag blev väldig deppig.

Vi fick remiss till ivf där de gjorde ett till test på maken o blodprover o vul på mig. Allt såg fint ut, makens prov var till och med exceptionellt bra fick vi höra.

Jag hade gett upp helt och googlade äggdonation i Finland och allt möjligt.

Vid äggplocket tog de ut tio ägg, fem blev befruktade men bara ett fortsatte dela sig, var inte av toppkvalitet men de satte in det ändå.
Resultatet blev en liten dotter. Nästan exakt två år efter ivfet blev jag gravid igen utan hjälp vilket resulterade i en liten lillebror.

Kram!

Jag börjar bli sur. Jag vill googla fram andra som inte blir gravida trots ägglossning. Men nej, alla verkar ha haft en tydlig orsak till varför det inte lyckas. Googlar man på orsaker till att inte bli gravid pratas det nästan bara om störd ägglossning.

Jag vill ju höra en massa solskenshistorier om folk som är som jag och min fästman. Var är alla såna? @Amk har ju en nästan likadan bakgrund som mig och finns ju här på Buke, men det måste ju finnas flera? Var är alla dom?

Så jävla hopplöst tungt och nattsvart. Kan ha att göra med pms, mensen borde börja idag eller imorgon.

Jag hade ägglossning om än med ngt dåliga värden - inte en graviditet förrän vi gjorde IVF. Då tog det sig på första försöket med strålande resultat fick ut 16 ägg varav 11 till frysen. (då hade vi försökt i nästan 3 år). När bebis var ca 2 år blev jag oplanerat gravid (vi skyddade oss inte men med vår bakgrund kändes det som overkill), missfall i vecka 6. När jag fick missfall insåg jag att jag ville ha syskon hade varit ytterst tveksam innan mkt för att jag inte ville in i barnlöshetskarusellen igen, jag sa att vi försöker väl på andra försöket blev jag gravid så för mig blev nog den första graviditeten ngt som skruvade till kroppen på rätt sätt. Men som sagt det krävdes IVF innan vi lyckades!

Jaaa... Om man inte kan skaffa barn får man skaffa hus.. :angel:
Skrev på papperna för vårt första hus ikväll.. Så nu ska vi flytta ut på landet.. Eller aah "landet".. Fritidshusområde i Stockholms förort med 5 min till centrum och 20min med buss till gullmarsplan.. :D
Det är iaf en liten idyll mitt i ett villa område med massor av Hästhagar runt om tomten och två min till en sjö..

Men @Rosen-Knoppen är du jag?! Vi får besked om huset vi vill köpa imorgon (idag), och jag försöker peppa mig själv precis så, att blir det inte barn så blir det iaf ett jättefint hus! Har ingen köpt huset imorgon så är det vårt.

Jaaa... Om man inte kan skaffa barn får man skaffa hus.. :angel:
Skrev på papperna för vårt första hus ikväll.. Så nu ska vi flytta ut på landet.. Eller aah "landet".. Fritidshusområde i Stockholms förort med 5 min till centrum och 20min med buss till gullmarsplan.. :D
Det är iaf en liten idyll mitt i ett villa område med massor av Hästhagar runt om tomten och två min till en sjö..
Grattis! Vad roligt! Husköpet är den absolut bästa investeringen jag gjort, även om vi bara bott här sedan april. Äääälskar vårt nya hem och hoppas att sambon inte vill dra iväg mig härifrån nu när jag ska sälja hästen. Det var mest för hästen vi flyttade hit och på köpet fick han en gladare sambo :)

Fick brev redan idag från sjukhuset och mitt blodprov var negativt, det var vad jag trodde men känns skönt att få det svart på vitt. Ökar hormonet nu så kan det bara betyda att jag är gravid igen och man behöver inte fundera på att det skulle vara något annat.

Har fortfarande äl-symptom och har utnyttjat min karl till fullo :angel:.

jag räknade idag och mensen förra veckan (som jag inte fattade var mens) är nästan på dagen exakt 4 veckor sedan missfallet så det skulle stämma ganska bra. Har läst att man kan räkna tidigt missfall som "mens". Så nu är ju då ägglossningen bara en vecka efter, så antingen är det en fejk nu och så kommer den riktiga om en vecka eller så är den bara helt enkelt tidig. Efter jag tog ut spiralen fick jag ägglossningssymptom 2 ggr efter varandra med en veckas mellanrum, skulle ju kunna vara likadant nu också. Nåväl, jag tar inga chansningar i vilket fall :angel:.

Så nu uppdaterar jag listan efter mina ovetenskapliga spekulationer.

Thera ÄL 18/9 BIM 2/10 4:e försöket, 32 år, son född 2011.
Hyldeblomst ÄL 18/9(??) BIM 5/10(??) 2a riktiga försöket, inga barn
robl ÄL 22/9 BIM 6/10 5 försöket, 23 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
Rosen-Knoppen ÄL 4/10 BIM 16/10, 10e försöket, 26år, inga barn
MikaTela ÄL 24/9 (?) BIM 8/10, 3:e försöket, 26 år, inga barn
Kanintant ÄL 30/9 (?) BIM 13/10 eller 20/10 (?), försök igen efter missfall. 32 år, inga barn
em-pirre ÄL 17/10 BIM 3/11 29 år,försökt över 1 år, inga barn

Jag börjar bli sur. Jag vill googla fram andra som inte blir gravida trots ägglossning. Men nej, alla verkar ha haft en tydlig orsak till varför det inte lyckas. Googlar man på orsaker till att inte bli gravid pratas det nästan bara om störd ägglossning.

Jag vill ju höra en massa solskenshistorier om folk som är som jag och min fästman. Var är alla såna? @Amk har ju en nästan likadan bakgrund som mig och finns ju här på Buke, men det måste ju finnas flera? Var är alla dom?

Så jävla hopplöst tungt och nattsvart. Kan ha att göra med pms, mensen borde börja idag eller imorgon.

Hur ser din slemhinna ut? Tänker, kan det vara så att den är för tunn då du har ägglossning så den helt enkelt inte är redo att ta emot ett befruktat ägg/embryo? Det kan dom mäta. Men när jag gjorde ivf så var det en av de viktigaste sakerna de tittade på innan äggplockning, det och storlek på äggblåsorna.

Slemhinnan har varit bra, tjock och trebladig. Inga konstigheter alls. Blodproven är bra, fri passage i båda äggledarna, fina äggblåsor, bra med äl-sekret, äl och mens följer schemat löjligt exakt.

Slemhinnan har varit bra, tjock och trebladig. Inga konstigheter alls. Blodproven är bra, fri passage i båda äggledarna, fina äggblåsor, bra med äl-sekret, äl och mens följer schemat löjligt exakt.
En fundering till, kan dina ägg ha för hårda skal så spermien inte kan tränga in? Finns vissa som har det och har för mig man på labbet under ivf antingen tillsätter en lösning som gör det lite skörare eller utför icsi och injicerar spermien direkt i ägget.

Får se vad spermaprovet säger nu först. Svaret borde komma nästa vecka. Annars vet jag inte. Jag tror att det inte är nåt fel på spermierna, eftersom jag inte blev gravid trots flera år av avbrutna samlag med exet. Det är nog nåt med mig som felar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 824
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
63 266
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30