En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Miks
Jag RINGDE operationskoordinatorn själv idag. Fatta! :D

(De ringde i torsdags och flyttade min op från måndag till onsdag. Igår fick jag ett sms från sms-tjänsten där det stod att jag skulle anmäla mig hos ortopeden. WTF?? Så jag har funderat och funderat och idag var jag tvungen att ta reda på hur det egentligen ligger till. Tydligen så har pre-op tagit över ortopedens avdelning och har samma nummer men IT har inte lyckats få sms-tjänsten att fatta det, haha :rofl: ).
Åh vad bra! Duktiga du!

Så på onsdag nästa vecka bär det av alltså! Spännande!

Mvh Miks

Vad skönt att det äntligen blir av ändå! Har sett att du väntat länge på detta :) hoppas att det går bra och att du når önskat resultat. Visst är det den där när man snör ihop magsäcken på nåt vis (gbp?)? *insatt, noooot* en kollega gjorde den och tappade väl närmare 3-siffrigt vad jag förstod och är nu rättså fit. Han ska ha sprungit maraton i år :o

När bör man piggna till för att uppdatera oss om hur det gick btw? Efter någon dag eller två?

Jag är nog tillräckligt vaken redan imorgon kväll men de har mobilförbud på avdelningen (vet inte om det gäller bara pre-op eller även på kirurgen sen). Kanske kan hasa ut i någon korridor :p

När jag låg på kvinnokliniken på samma sjukhus så hade de tom laddare man kunde låna. Men det var väl inte lika mycket apparater där antar jag.

Både snör ihop magsäck och kortar av tarm :) (Men allting finns kvar i kroppen).

Här säger appen ÄL idag. De uråldriga stickorna säger inte ÄL. Har väl en 5 st kvar att testa med så kör på och ser om de ger utslag så småningom.

Tyckte ni var så ensamma så nu joinar jag er igen. Skämt å sido, fick ett tråkigt besked idag på ul. Kopierar från vårtråden:

"Jaha så fick jag mina misstankar besannade, det fanns inget i magen idag på ul. Jag hade ju en väldigt stark känsla där i vecka 6-7 när jag fick en mini-liten blödning och efteråt kände mig väldigt ogravid, jag kunde nästan ta på det. Men BM tyckte att det var så lite så att jag skulle slappna av och efter ett tag hade jag ändå börjat tänka att jag nog bara var nojig iaf.
Nåja, det är som det är, jag känner mig mest lurad av min kropp som fortsatt med vissa symptom även efteråt. Jag blev dock glad att allt såg fint ut, dvs inga som helst rester eller liknande (gjorde även VUL), äggstockarna såg också fina ut och hon kunde inte se några tecken på utomkveds heller. De tog ett blodprov också för att säkert veta att inga hormoner skulle vara kvar, syntes inget i urinet iaf. En lättnad att det "bara" är att försöka igen. Vi vet ju nu att vi kan bli gravida och att allt ser bra ut.

Det känns inte som jag sörjer eftersom det hela tiden känts så overkligt och lite på "låtsas" efter blödningen men det tar ändå lite tid att ställa om hjärnan. Rent praktiskt är det egentligen bättre vad gäller både mitt jobb och att vi ska ta över ett jordbruk vid nyår och därför får en minst sagt stressig vår. Man får helt enkelt se det positiva i det. Nu kanske jag hinner få fast jobb också, det vore väldigt skönt.

Läkaren sa att vi bara kunde vänta på första mensen och sedan försöka igen. Jag hade en pytteliten blödning förra veckan, trodde det berodde på att vi haft sex kvällen innan men misstänker nu att det kanske var mens, vilket vore skönt för då är kanske systemet igång som det ska igen.

Nästa gång ska jag lyssna på min magkänsla och inte på BM, min magkänsla brukar (tyvärr bekräftat även denna gång) vara väldigt träffsäker."

Så tråkigt att höra @Kanintant :( Var det RUL, eller hur långt gånget var det när du fick beskedet?

Det var tidigt UL-nupp. Men jag tror det utvecklades väldigt dåligt från början för det var verkligen väldigt lite blod som kom där i 6-7 så det kan ju inte funnits så hemskt mycket som skulle ut. Är tacksam att min kropp klarade det bra själv.

Tyckte ni var så ensamma så nu joinar jag er igen. Skämt å sido, fick ett tråkigt besked idag på ul. Kopierar från vårtråden:

"Jaha så fick jag mina misstankar besannade, det fanns inget i magen idag på ul. Jag hade ju en väldigt stark känsla där i vecka 6-7 när jag fick en mini-liten blödning och efteråt kände mig väldigt ogravid, jag kunde nästan ta på det. Men BM tyckte att det var så lite så att jag skulle slappna av och efter ett tag hade jag ändå börjat tänka att jag nog bara var nojig iaf.
Nåja, det är som det är, jag känner mig mest lurad av min kropp som fortsatt med vissa symptom även efteråt. Jag blev dock glad att allt såg fint ut, dvs inga som helst rester eller liknande (gjorde även VUL), äggstockarna såg också fina ut och hon kunde inte se några tecken på utomkveds heller. De tog ett blodprov också för att säkert veta att inga hormoner skulle vara kvar, syntes inget i urinet iaf. En lättnad att det "bara" är att försöka igen. Vi vet ju nu att vi kan bli gravida och att allt ser bra ut.

Det känns inte som jag sörjer eftersom det hela tiden känts så overkligt och lite på "låtsas" efter blödningen men det tar ändå lite tid att ställa om hjärnan. Rent praktiskt är det egentligen bättre vad gäller både mitt jobb och att vi ska ta över ett jordbruk vid nyår och därför får en minst sagt stressig vår. Man får helt enkelt se det positiva i det. Nu kanske jag hinner få fast jobb också, det vore väldigt skönt.

Läkaren sa att vi bara kunde vänta på första mensen och sedan försöka igen. Jag hade en pytteliten blödning förra veckan, trodde det berodde på att vi haft sex kvällen innan men misstänker nu att det kanske var mens, vilket vore skönt för då är kanske systemet igång som det ska igen.

Nästa gång ska jag lyssna på min magkänsla och inte på BM, min magkänsla brukar (tyvärr bekräftat även denna gång) vara väldigt träffsäker."

Så tråkigt :(

Tack, snälla ni. Nu är jag lagom motiverad att pressa min chef på fast jobb så inget ont som inte har något gott med sig, hoppas jag hinner prata med honom denna eller nästa vecka. Ett fast jobb vore en fin tröst och en stor trygghet inför nästa försök.

Lycka till nu @lil-sis , är det nu äntligen dags för operationen eller har jag missförstått?

Beklagar @Kanintant !
Jag har ju samma historia, fick också veta att det inte var något när jag blödde lite och var orolig. Till slut mer eller mindre tvingade jag mig till ett UL och där var förstås ett MA. Trist när BM inte lyssnar :(

Beklagar @Kanintant !
Jag har ju samma historia, fick också veta att det inte var något när jag blödde lite och var orolig. Till slut mer eller mindre tvingade jag mig till ett UL och där var förstås ett MA. Trist när BM inte lyssnar :(

Ja jag skulle stått på mig mer så här i efterhand då hade jag inte behövt vänta i flera veckor till. Men å andra sidan hann ju kroppen fixa det själv och jag slapp iaf bekymra mig över skrapning och annat. Men nästa gång så kommer jag nog försöka kräva ett vul innan ul om jag känner anledning till det, vill hellre veta än att gå och undra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 728
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 207
· Visningar
63 112
Senast: Nordthor
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈