En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer inte så mycket för stunden, vi missade nog ÄL men det gör inte så jättemycket för vi har bokat bröllopsresa :D I november, så det är en ÄL emellan och det känns som att det vore trevligt att ha en resa bara för oss, och kunna äta och dricka utan att tänka på en liten en i magen.

Vad gör jag då? Jo, jag väntar och väntar. Fick en underlig känsla av att allt inte kändes som vanligt förra veckan. Inbillade mig då, läs hoppades, att det tagit sig. Men testet var så negativt det kan bli.

Så efter ett halvår utan mens har jag lovat mig själv att ringa läkaren på måndag. Tycker dock inte om att tala i telefon med folk jag inte känner och är rädd att de bara ska be mig vänta igen.

Drömmer konstiga saker, ligger vaken och grubblar på nätterna. Det här börjar bli jobbigt på riktigt.

@Cynthia ring! Och nöj dig inte med någon läkare som säger att aaaaallt är så bra så. Det är jobbigt att leva i ovisshet, speciellt då det finns metoder för att kolla upp så att allt stämmer (ul, blodprov o.s.v.)

Har man varit utan mens såpass länge får man ofta en utredning ganska fort.

(Jag tog ju kontakt med en privat klinik. Har skött all kontakt via e-post! Supersmidigt, och man får med allt man vill ha sagt.)

Är så nervös inför BIM.
Har kännt mig "lustig" senaste veckan så inbillar mig att det kanske har tagit sig.
Samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket.

Är helt tokig och kikar redan på barnvagnar och sådant och "planerar". Så är rädd att bli besviken så vågar knappt hoppas.

ÄL borde vara i dagarna, typ imorgon, men inte stegring på ÄL testen och inga flytningar som det brukar vara.
Har varit lite inaktiv på nuppande fronten på sistone :( idag fick vi till det iaf. Vi har varit så trötta båda två och varken lusten eller orken har varit där..
Nu har vi ju så fullt upp med nya huset och försäljning av lägenheten så det känns helt okej om det inte tar sig den här månaden.

Dricker te och har en "gasbaby" i magen. Sjukt obekvämt.

Rumskamraten har inte ens fått har en utredning pga sin övervikt :(

Är det nån som provat pergotime? :)
Ja för flera år sedan men det gav inget resultat mer än att jag blev deprimerad. Vilket jag även blev under ivfbehandlingen, stortjöt varenda dag då jag sprutade Gonal-f.

Men att hormoner inte riktigt är min grej -Heeej PMS! Men även att jag reagerar sjukt även på minipiller, p-piller etc.

Ja för flera år sedan men det gav inget resultat mer än att jag blev deprimerad. Vilket jag även blev under ivfbehandlingen, stortjöt varenda dag då jag sprutade Gonal-f.

Men att hormoner inte riktigt är min grej -Heeej PMS! Men även att jag reagerar sjukt även på minipiller, p-piller etc.

Jaha men va synd. Men som sagt kanske inte din grej.
Jag har alltid haft rätt bra kolla på humöret när jag ätit piller men när jag sluta med ppiller så har jag ett j*vla humör vid mens ;)

Fick du inte igång ägglossning eller?

Jaha men va synd. Men som sagt kanske inte din grej.
Jag har alltid haft rätt bra kolla på humöret när jag ätit piller men när jag sluta med ppiller så har jag ett j*vla humör vid mens ;)

Fick du inte igång ägglossning eller?

Jodå, jag har haft ägglossning men väldigt oregelbunden och ibland inte, så de ville stötta upp och mer tidsbestämma den. Fast dåvarande mannen hade ruskigt taskiga simmare så det var lite dubbelproblem.. Men när jag slutat med kuren så gick det väl tre månader så var jag gravid. Så någon nytta gjorde det nog :)

Så märkligt! :confused: :)

Mensen kom i början av veckan, 2 dagar innan beräknat. Inte så oväntat att den kom då vi bara fick till det 1 gång, och då hade jag inte ens fullt utslag på ÄL-stickan.

Sen slutade den direkt, eller det som kom var mest som en blodig flytning.

Tänkte inte så mycket på det eftersom jag haft så innan mens flera gånger innan.

Igår hade jag BIM, ingen riktig mens fortfarande så jag tog, efter tips här, ett ÄL-test sent igår kväll.
Fick ett rätt starkt streck, så imorse testade jag med ett riktigt, och se på tusan! Ett streck!!
:bump:
Jag är fortfarande helt paff, har inte känt nåt förutom lite hugg i ena sidan som hypokondrikern jag trodde var blindtarmen.

Ska testa igen imorgon för att vara helt säker, och så får vi hoppas att liten stannar kvar! :)

Så märkligt! :confused: :)

Mensen kom i början av veckan, 2 dagar innan beräknat. Inte så oväntat att den kom då vi bara fick till det 1 gång, och då hade jag inte ens fullt utslag på ÄL-stickan.

Sen slutade den direkt, eller det som kom var mest som en blodig flytning.

Tänkte inte så mycket på det eftersom jag haft så innan mens flera gånger innan.

Igår hade jag BIM, ingen riktig mens fortfarande så jag tog, efter tips här, ett ÄL-test sent igår kväll.
Fick ett rätt starkt streck, så imorse testade jag med ett riktigt, och se på tusan! Ett streck!!
:bump:
Jag är fortfarande helt paff, har inte känt nåt förutom lite hugg i ena sidan som hypokondrikern jag trodde var blindtarmen.

Ska testa igen imorgon för att vara helt säker, och så får vi hoppas att liten stannar kvar! :)

Stort grattis!! Vad roligt!!

Grattis @Thera :love: Tänkte på dig när jag uppdaterade listan och såg att det var "dags" för dig!

Och jag som lovade mig själv att inte bli testoman den här gången har googlat en massa på huuuur tidigt man kan testa egentligen. Har några test hemma :angel: Är supersvullen i "tjejmagen" och helt övertygad om att det tagit sig. Önsketänkande, check!

Jag började testa 7 dagar efter äl, plussade första gången 12 dagar efter äl, andra gången minns jag inte riktigt, men tror det var runt 13-14 dagar efter (dock hade jag sett en tuuuuunn skugga 1.5 dygn innan ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
63 616
Senast: cherie
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka